Gå til innhold
Hundesonen.no

Jaktgolden


Tollertassen

Recommended Posts

Jeg har jo allerede startet å tenke på neste hund, som sannsynligvis ikke kommer i hus før om tre års tid. Var lenge inne på BC og jeg tenker fremdeles på en toller til. I dag traff jeg på en nydelig jaktgolden og jeg er rett og slett solgt! Har truffet noen tidligere også, men kommer sjeldent over noen jeg får hilst skikkelig på.

Er det noen som kan gi meg noe informasjon om deres inntrykk av jaktgolden? Gemyttmessig og arbeidsmessig hvordan er de? Det vil hovedsakelig bli AG som blir trening, med relativt høye ambisjoner. Det som også er ekstremt viktig for meg er gemyttet, Jeg er jo uendelig glad i B gutten min, men jeg må si at jeg savner litt av den kosete tillitsfulle delen som man finner i golden.

Tror dere det vil være en passende hund for meg?

VIl ha en hund som:

-Kan trene aktivt agility og nå et godt stykke

-Er førerorientert

-Sosial

-Hurtig og lettrent

-Kan trekke på ski for kos

-Ikke er altfor vokal

-Tåler en dag med kun turer uten at den henger i gardinene

Blir meget meget glad om noen har personlige erfaringer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, MartineH her inne har 2 stk, og websiden hennes er http://jaktgolden.com/. Ta en titt der kanskje? Hun trener agility kl 3 med ene og begynt i kl1 med minstemann. Hun kan sikkert fortelle deg masse om rasen, men når jeg ser hvor mye hun trener og hvor flinke de to er så blir man litt betatt.

Det jeg har møtt av rasen virker veldig snille og kan krysse av det meste du listet, men ja, titt litt der. Står mye i blogger og filmer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere det vil være en passende hund for meg?

VIl ha en hund som:

-Kan trene aktivt agility og nå et godt stykke

-Er førerorientert

-Sosial

-Hurtig og lettrent

-Kan trekke på ski for kos

-Ikke er altfor vokal

-Tåler en dag med kun turer uten at den henger i gardinene

Blir meget meget glad om noen har personlige erfaringer :getlost:

Vi har ei jaktgolden tispe i hus. Og den beskrivelsen du har lagt ut, med hva du ønsker i en hund... Ja, det er vel den beskrivelsen jeg ville ha gjort på Easy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...