Gå til innhold
Hundesonen.no

Betente analkjertler.


Recommended Posts

Lurer på at den ene hunden min har fått en betent analkjertel. Har ikke sett noe på adferden hennes, men det er en del verk i pelsen på den ene siden av rumpa. Hva gjør man med det? Må man til vet eller er det noe man kan behandle selv? Kan det være noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Lurer på at den ene hunden min har fått en betent analkjertel. Har ikke sett noe på adferden hennes, men det er en del verk i pelsen på den ene siden av rumpa. Hva gjør man med det? Må man til vet eller er det noe man kan behandle selv? Kan det være noe annet?

Dette krever behandling og er smertefullt for hunden.

Om det virkelig er veldig betent over tid så kan det gå hukk på på kjertelen som igjen danner seg en fistel (hull) ut. Da må den opereres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Er dette en vanskelig opperasjon? eller er det enkelt. Noen som vet hva det koster ca? Ser ut som det er et hull der(om det var det du mente), men jeg synes det er rart at hun ikke har vist noen tegn på noe, hverken nå eller tidligere... Blir vell tur til vetrinæren i morgen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Okei. Er dette en vanskelig opperasjon? eller er det enkelt. Noen som vet hva det koster ca? Ser ut som det er et hull der(om det var det du mente), men jeg synes det er rart at hun ikke har vist noen tegn på noe, hverken nå eller tidligere... Blir vell tur til vetrinæren i morgen da.

Nå er det mange år siden jeg gjor det og da var det en komplisert operasjon pga det var fistler flere steder. Da var den dyr.

Og ja, om det er hull der så bør du skynde deg til veterinær for det er smertefullt for hunden. Den går faktisk nå med ett dypt åpent sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jeg kjenner hadde en hund med tydelig fylt analkjertel. Hunden var så hoven at det så ut som en golfball lå rett under analhullet liksom.. Jeg sa de selvsagt måtte gå til dyrlege, men det gjorde de ikke. Enden på visa: byllen sprakk, tørket inn, og hunden lever i beste velgående og har aldri hatt noe mer problemer med analkjertlene.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte veterinærvakta isted og han sa at jeg skulle ringe på i morgen formiddag så skulle de prøve og få time til meg da. Operasjon nevnte han ikke, kun behandling med antibiotika. Han sa også at det ikke var noe akutt og at det ikke måtte behandles, men at det burde behandles pga risiko for betennelse. Blir nok time i morgen, selv om hun ikke har vondt og ikke plages noe med det, siden det kan jo som sagt bli (mer) betent så greit og ta det så fort som mulig. Hun har nok gått med det siden i går så. Håper dette ordner seg greit!

Takk for svar! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...