Gå til innhold
Hundesonen.no

Miniatyr bull terrier valper


Arkan

Recommended Posts

*sukk* altså jeg er svak for bull terriere, egentlig pga de er så "stygge" :innocent:

Og når man er så "stygg" og spesiell/uvanlig så blir man litt vakker i mine øyner. (håper du ikke tar deg nær av det, men det er noe med det uttrykket "de er så stygg at de blir vakker")

Spesiellt er jeg svak for fargete Buller, den røde og svart brindle :P

Nå er Ebba og jeg dødlig fornærma :o

Er egentlig helt enig med deg, de har liksom en stygghet som man bare faller for :) (bortsett fra de som ikke liker buller, men de har jo ikke skjønt det)

Den røde tror jeg blir en skikkelig plugg av en gutt, for han spiser og spiser og spiser enda litt til.

Gleder meg til de får opp øyne og sånn for da blir det litt mere personlighet.

Klippa klør for første gang idag, og det var ikke veldig populært :P sprella i alle rettninger, og det er jo så smått.

IMG_5197.jpg

mat er viktig

IMG_5134.jpg

valp som hodepute

IMG_5234.jpg

fine tunga det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Hvor gammel er de nå da? Har du måttet klippe klør allerede? Trodde de bare var to-tre dager jeg - men tiden går fort! :lol:

Og apropos klør, skal si Ebba hadde noen kraftige klør - jøss altså! :innocent:

Søteste valpisene det, bare gru-gled deg til de blir eldre, hihi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er de nå da? Har du måttet klippe klør allerede? Trodde de bare var to-tre dager jeg - men tiden går fort! :)

Og apropos klør, skal si Ebba hadde noen kraftige klør - jøss altså! :innocent:

Søteste valpisene det, bare gru-gled deg til de blir eldre, hihi! :o

Fire dager idag, synes det var litt tidlig, men de hadde vokst endel så for å skåne Ebba tenkte jeg det var greit.

Synes ikke de er så snille med hun. En av valpene lagde sugemerke på huden ved en pupp. Han trodde han hadde fått tak i en pupp og sugde for harde livet :lol:

Ja, Ebba har skikkelige klør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire dager idag, synes det var litt tidlig, men de hadde vokst endel så for å skåne Ebba tenkte jeg det var greit.

Synes ikke de er så snille med hun. En av valpene lagde sugemerke på huden ved en pupp. Han trodde han hadde fått tak i en pupp og sugde for harde livet :)

Ja, Ebba har skikkelige klør

Kan tro jeg spekulerte da de lagde sugemerke på puppen til Tulla - hjelp liksom - er det jurbetennelse som det holder på å gå koldbrann i? :innocent::o Mye man skal lære ja! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er de nå da? Har du måttet klippe klør allerede? Trodde de bare var to-tre dager jeg - men tiden går fort! :lol:

Og apropos klør, skal si Ebba hadde noen kraftige klør - jøss altså! :innocent:

Søteste valpisene det, bare gru-gled deg til de blir eldre, hihi! :o

Fredrik fikk klippa klørne sine et par timer etter han ble født han. :)

Han hadde kommet langt i utviklingen da han ble født, sort på nesa og lange klør!

Hællandussan så nudelige da! :P

Du kan sende en tricolor til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik fikk klippa klørne sine et par timer etter han ble født han. :lol:

Han hadde kommet langt i utviklingen da han ble født, sort på nesa og lange klør!

Jøss, men så var han vel eneste valpen også, så han hadde fått alle morkakene for seg selv! :) Tipper han løp rundt da han var to dager gammel også?! :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tro jeg spekulerte da de lagde sugemerke på puppen til Tulla - hjelp liksom - er det jurbetennelse som det holder på å gå koldbrann i? :innocent::o Mye man skal lære ja! :)

Du aner ikke hvor glad jeg blir for å høre at det ikke bare er jeg som til tider ser litt sånn :P ut. Det hjelper så godt å vite at vi er flere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, men så var han vel eneste valpen også, så han hadde fått alle morkakene for seg selv! :) Tipper han løp rundt da han var to dager gammel også?! :innocent:

Haha, nei han hadde jo hele melkebaren for seg selv han, hva skal man drive å løpe rundt for da? :lol: Nei, han spiste heller på seg magevondt han...

Arkan: Mulig du har skrevet det tidligere, men skal du beholde en valp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke hvor glad jeg blir for å høre at det ikke bare er jeg som til tider ser litt sånn :innocent: ut. Det hjelper så godt å vite at vi er flere :lol:

Hehe, joda - vi er i alle fall to! :)

Haha, nei han hadde jo hele melkebaren for seg selv han, hva skal man drive å løpe rundt for da? :o Nei, han spiste heller på seg magevondt han...

Arkan: Mulig du har skrevet det tidligere, men skal du beholde en valp?

Født med godt matvett altså! :P Oppdretteren til Aynï hadde en sånn enebarngutt, tror ikke han var oppe på føttene før han var tre uker.. Han lå der bare på ryggen og rapte, så hun ble lettere bekymret for lille sumo-bryteren sin. :P Ordnet seg da han fikk møte noen andre valper som herjet med han der han lå, kunne jo ikke ligge sånn og dra seg da! :P

Og jeg lurer også på om du skal beholde en valp Arkan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å bare beholde avlsrett på en tispe, men det kommer litt an på om jeg finner et riktig hjem å sette hun ut i.

Jeg har vært en stund uten brukshund nå og kjenner jeg savner det, slev om Ebba liker å trene. Så da kommer det trolig en sånn en i hus når jeg finner den riktige.

Sånn det ser ut nå er da begge tispene tatt og to hanner, den ene drar til sør Afrika :innocent: (hvis jeg orker å sende han så langt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med de nydelige små!

Herlige bilder av mor og valper, elsker å se den roen tisper har når de ligger i valpekassa og dier valpene sine.

Akkurat nå angrer jeg litt på at jeg meldte meg inn her på sonen merker jeg.. Har vært svak for mini buller en god stund for å si det sånn... Og dette gjør det ikke akkurat bedre.. :blink: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting jeg, er rasen veldig plaget med hud/pels problemer? Har ett vennepar som har en mini bull tispe på rundt året, og hun sliter virkelig med pelsen, har hatt hårmidd o.l men så ble hun veldig bra men nå har hun nesten ikke noe pels igjen :angry: Hun er jo veldig søt, men de håpte jo å kunne stille henne noe som er litt dumt uten pels. Vurderer rasen selv men synes det er vanskelig å finne ut hvor utbredt det er med hud/pelsproblemer, tenkte kanskje du visste mer om det? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Akkurat nå angrer jeg litt på at jeg meldte meg inn her på sonen merker jeg.. Har vært svak for mini buller en god stund for å si det sånn... Og dette gjør det ikke akkurat bedre.. ;) hehe

Sånt angrer man ikke på :angry:

Jeg lurer på en ting jeg, er rasen veldig plaget med hud/pels problemer? Har ett vennepar som har en mini bull tispe på rundt året, og hun sliter virkelig med pelsen, har hatt hårmidd o.l men så ble hun veldig bra men nå har hun nesten ikke noe pels igjen :angry: Hun er jo veldig søt, men de håpte jo å kunne stille henne noe som er litt dumt uten pels. Vurderer rasen selv men synes det er vanskelig å finne ut hvor utbredt det er med hud/pelsproblemer, tenkte kanskje du visste mer om det? :angry:

Har rasen problemer med SA?

For det som beskrives her minner meg litt om SA :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting jeg, er rasen veldig plaget med hud/pels problemer? Har ett vennepar som har en mini bull tispe på rundt året, og hun sliter virkelig med pelsen, har hatt hårmidd o.l men så ble hun veldig bra men nå har hun nesten ikke noe pels igjen :angry: Hun er jo veldig søt, men de håpte jo å kunne stille henne noe som er litt dumt uten pels. Vurderer rasen selv men synes det er vanskelig å finne ut hvor utbredt det er med hud/pelsproblemer, tenkte kanskje du visste mer om det? :icon_confused:

Jeg har ganske god oversikt over mini buller i Norge, så jeg har en følelse på hvilken hund det kan være. Den har vel fått demodex?

De har noe hudproblemer, men det gjelder å sjekke linjer og vite hva som ligger bak hunden. Det er ikke et stort problem, men noe man skal være oppmerksom på. Samt å sjekke at dette er noe oppdretter også er oppmerksom på. Denne kombinasjonen har vel endel ukjent bak seg(altså hunder det er vanskelig å vite helsestatusen på), og etter hva jeg vet ble ingen av foreldrene helsetestet. Tar jeg ikke helt feil tror jeg en av søstrene til moren har hatt samme problemer.

Hvis ikke de har DNA testet hun for PLL bør dette gjøres for det er mye av det på stamtavlen hennes. Dette er en skikkelig skummel sykdom så det er viktig å få hunden testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske god oversikt over mini buller i Norge, så jeg har en følelse på hvilken hund det kan være. Den har vel fått demodex?

De har noe hudproblemer, men det gjelder å sjekke linjer og vite hva som ligger bak hunden. Det er ikke et stort problem, men noe man skal være oppmerksom på. Samt å sjekke at dette er noe oppdretter også er oppmerksom på. Denne kombinasjonen har vel endel ukjent bak seg(altså hunder det er vanskelig å vite helsestatusen på), og etter hva jeg vet ble ingen av foreldrene helsetestet. Tar jeg ikke helt feil tror jeg en av søstrene til moren har hatt samme problemer.

Hvis ikke de har DNA testet hun for PLL bør dette gjøres for det er mye av det på stamtavlen hennes. Dette er en skikkelig skummel sykdom så det er viktig å få hunden testet.

Det skal jeg ikke si 100 % sikkert om jeg har blitt fortalt, men kan hende de har sagt det og at det har gått i glemmeboken, men når du sier det høres det kjent ut. Hun er helt hvit hvis det sier deg noe mer?

Men var godt å høre at det ikke er på "alt og alle". Skal spørre de om de har sjekket henne for det :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg ikke si 100 % sikkert om jeg har blitt fortalt, men kan hende de har sagt det og at det har gått i glemmeboken, men når du sier det høres det kjent ut. Hun er helt hvit hvis det sier deg noe mer?

Men var godt å høre at det ikke er på "alt og alle". Skal spørre de om de har shekket henne for det :angry:

Ja da er det nok hun jeg tenker på. Håper virkelig det ordner seg for dem. Det er aldri gøy med en syk hund. Nei, det er absoultt ikke på alt og alle. Men skikkelig sjekk av linjer er bra. Så hadde jeg også styrt unna kombinasjoner hvor begge foreldrene er hvite. Men det er min personlige mening da. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det nok hun jeg tenker på. Håper virkelig det ordner seg for dem. Det er aldri gøy med en syk hund. Nei, det er absoultt ikke på alt og alle. Men skikkelig sjekk av linjer er bra. Så hadde jeg også styrt unna kombinasjoner hvor begge foreldrene er hvite. Men det er min personlige mening da. :icon_confused:

Var riktig at hun har fått konstantert Demodex ja :angry: Det håper virkelig jeg også :angry:

Takk for tips :angry: Tar sikkert kontakt med deg når det nærmer seg tid for valp så jeg kan få litt hjelp i letingen, alltid greit å høre med noen med litt mer erfaring med rasen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Heia!

Hvordan går det med mor og valper?

De begynner vel å bli store og fine ;)

Håper dere koser dere masse!

Turbogutten; pelsen pleier å gro ut igjen- men det tar lang tid desverre :icon_redface:

Det er endel SBT`er som har hatt og har demodikose. Det er lurt å ta kontakt med en veterinær som virkelig kan hud, for det er mange som behandles med det samme det oppdages og mens de fremdeles er veldig unge og det er leit når det ikke bestandig er nødvendig med behandling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her går det skikkelig unna. De sørger for at jeg virkelig ikke skal få mye tid til annet enn å gjøre dagen deres best mulig. Så godt de fortsatt er søte(hvis man ser bort fra sylskarpe tenner).

Men de har fått sin egen blogg. Så det kan bli litt lettere for de som skal ha valp og andre som vil følge bulle-gjengen i stort og smått

bullebøllenes blogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...