Gå til innhold
Hundesonen.no

Fellestrening for klikkertrenere i Bergen?

Labbalino

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er i full gang med å klikkertrene min cocker, men det kan bli ensomt å trene alene. Jeg lurer derfor på om noen vet om det finnes noen treningsgrupper for oss som benytter dette treningsprinsippet, eller om vi eventuelt kan starte opp en slik sammen?? :lol:

Skrevet

Det er nok ikke noe fellestrening bare for klikkertrenere, hvertfall var det ikke det når jeg bodde der. Vi var derimot en liten gjeng på Koengen, hvor det vanket mest i positiv forsterkning hvertfall. Jeg kjenner til flere klikkertrenere i Bergen (canis-instruktørene der osv), men jeg tviler sterkt på at de har fått noe fellestreninger i gang med bare dem. Ellers anbefaler jeg retrieverklubben!

• 1 month later...
Skrevet
Det er nok ikke noe fellestrening bare for klikkertrenere, hvertfall var det ikke det når jeg bodde der. Vi var derimot en liten gjeng på Koengen, hvor det vanket mest i positiv forsterkning hvertfall. Jeg kjenner til flere klikkertrenere i Bergen (canis-instruktørene der osv), men jeg tviler sterkt på at de har fått noe fellestreninger i gang med bare dem. Ellers anbefaler jeg retrieverklubben!

Enig i den :ahappy: Jeg var på lydighets trening der en gang og fikk hjelp av han som hadde ansvar den dagen, han bruke positiv metoder. På agility treningen bruker også de fleste positiv forsterkning.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...