Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighetstrening i Bergen?

Bananen

Recommended Posts

Skrevet

Vi er nyinnflyttede, geografisk utfordret og sinnsforvirrede. Merker at den gule jævelen trenger litt LP-trening blant andre folk og hunder igjen, så vi har veeeldig lyst til å få til no' sånt no' ukentlig om folk er med.

Noen som er lystne?

Skrevet

Vi skal jo snart flytte og nå har jeg masterinnspurt så blir ikke mye trening...

Men etter masterinnlevering og før flytting (juli-ish) er vi med :thumbs:

Ellers vet jeg Bsbk (Bergen selskap og brukshundklubb) har faste treninger, og det har sikkert retrieverklubben også kan jeg tenke meg.

Skrevet

Ooooh, me likey!

Jeg kjørte et sted jeg ikke vet hva heter. Men like ved en rundkjøring nedenfor Varden. Så noen som trente agility, anyone knows what that be?

Vi er muligens litt desperate med å komme i gang med noe. ;)

Skrevet

Det er retrieverklubben som har treninger der. Tror de har agility der, også har de lydighetstrening et annet sted i fyllingsdalen. Hjemmesiden deres er ikke så lett å navigere i og finne ut ting synes jeg, men her er den hvertfall: http://www.retrieverbergen.com/ (siden er nede for øyeblikket ser jeg) Det er ganske mye aktivitet i retrieverklubben, jeg er medlem og har tenkt å være med der senere når valpen blir større :)

Skrevet

Har bare valp jeg og, men til gjengjeld en som trenger masse trening rundt andre hunder..! :) Vi er klar når som helst, og mer eller mindre hvor som helst. I dag hadde f.eks passet fortreffeeelig for oss, hihi! :)

• 5 weeks later...
Skrevet
Ooooh, me likey!

Jeg kjørte et sted jeg ikke vet hva heter. Men like ved en rundkjøring nedenfor Varden. Så noen som trente agility, anyone knows what that be?

Vi er muligens litt desperate med å komme i gang med noe. :lol:

Forståelig :whistle:

Om ikke hjemmesiden er brukenes for tiden, har ikke vært innom der på lenge selv, så er det ihvertfall en god del aktivitet på banen. Mandag og torsdager er satt av til kursvirksomhet, ellers ser ukene vaneligvis sånn ut...

Tirsdag 18-20 vid. agility

Tirsdag 20-22 nyb. agility

Onsdag 17.30-19 miljøtrening

Onsdag 18-19 nyb. lydighet

Onsdag 19- ? vid. lydighet

Fredag 18- vid. agility

Lørdag kl ? lydighet

Søndag 12-13.30 nyb. agility

Søndag 13.30- vid. agility

Skrevet

Må man melde seg på eller er det bare til å møte opp? Hva går miljøtreningen ut på? Får hundene løpe løs og leke også? Kan man komme bare for å sitte og se på og prøve å vende en oppgiret hund til å være rolig når andre hunder leker og trener?

En del spørsmål her ja :whistle:

Skrevet
Må man melde seg på eller er det bare til å møte opp? Hva går miljøtreningen ut på? Får hundene løpe løs og leke også? Kan man komme bare for å sitte og se på og prøve å vende en oppgiret hund til å være rolig når andre hunder leker og trener?

En del spørsmål her ja :whistle:

Miljøtrening blir til det som de som møter opp ønsker :lol:

Noen trener lydighet, andre trener ringtrening, passering, tannsjekk eller det de måtte ønske.

Andre går i skogen å slipper hundene der.

Stort sett slippes ikke hundene på banen på miljøtreningen, med mindre alle ønsker det selvfølgelig.

Dersom man ønsker å delta på noen treninger er det bare å stille opp for å se om det er noe for dere. Dersom det er ønskelig å fortsette etter det melder man seg inn.

Agility treningen kverver at man har gjennomført nybegynner kurs, men ikke nødvendigvis hos Retrieverklubben.

Jakt treningen er kun for retrievere, ellers ingen "restriksjoner" :lol:

Skrevet

Jeg flytter til Bergen i august, og er interessert i å trene lydighet med en liten gjeng :lol: Har tenkt på Retrieverklubben, og tar meg nok en tur på en av treningene for å se hvordan det er. Ellers er jeg også med på å danne en liten gjeng "privat" hvis det er ønskelig, og hvis vi blir enig om hvilken dag i uken :icon_cry:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
    • Det er ikke kun dynene som lukter men også hele madrassen stinker.
    • Har sett alle de episodene til Maren i mange år. De går opp av sengene sine mens jeg sover og står utenfor rommet å bjeffer høyt. Helt til jeg lukker opp siden jeg ikke får sove.
    • Det første og viktigste er å ta valpen ofte nok ut, så det ikke er behov for å å gjøre fra seg inne. Også om natta. Jeg ville sendt dynene til rens for å få de rengjort skikkelig. Er hundene vante til å sove på soverommet? Isåfall må dere lære dem å slappe av og sove et annet sted. Her er det mye inspirasjon å hente fra Maren og Bølle til Bestevenn. Gi de faste liggeplasser i stua eller annet rom og lær de å ligge der og slappe av. Det kan hjelpe med å bruke kompostgrinder eller barnegrinder til å begynne med, for å begrense dem litt, og evt. i soveromsdøren.
    • Etter jeg fikk valpen som har tissa flere ganger i senga og på dynene så begynte de andre to også å gjøre det samme. Vi har sprayet på Urin Off og andre spray noe som ikke har funka. Vi har også gjort sånn at hundene ikke kommer inn på soverommet vårt men da står de utenfor å bjeffer sammenhengende i flere timer og det går ikke siden de ikke kan vekke nabolaget her. Nå stinker det tiss og bæsj i hele senga og på dynene og de fortsetter å markere. Må vi kjøpe en ny seng og nye dyner og alt? Men bjeffinga slutter de ikke med når de vet at vi er inne på soverommet. Har dere noen tips? Vi er helt desperate her.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...