Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Treffes?

Recommended Posts

Hei!

Vi har en b.collie calp og en pom (1år) som vil ut å leke! Noen som vet om en plass der hunder treffes? Vet om Kanadaskogen, men noe nærmere Åsane eller Bergen sentrum?

:P

Oops, synd du la dette ut så sent.. :P Er treff på Bueskyttermarken i Langeskogen her søndag kl. 13...! Helt topp, masse masse hunder, masse hyggelige folk, og i det hele tatt er det kjempekjekt..! :P

Forøvrig er vi klar til å leke når som helst..! Min dobbis-tispe på ca. 4 mnd blir glad for alle møter.. :P Vi pleier leke litt med Eple her inne og hunden henne på Kongen, er det noe dere kunne tenke dere en dag?

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg har flere hunder. De leker ikke så mye sammen rett og slett fordi de leker på så forskjellige måter at de ikke forstår hverandre så godt 😅 I tillegg har de faste hundevenner som de går tur med. Da kan de leke hvis de vil. Det skjer flere ganger i uka. Ellers leker de aldri med fremmede hunder (ikke nå lenger i hvert fall). Leking seg imellom er en veldig viktig del av hundelivet, men de bør jo være trygg på den de skal leke med.
    • Det er det sikkert ikke. Det er mange hunder som reagere på forskjellige ting på forskjellige måter. Iris og min hund reagerer på forskjellige ting, men begge klikker så ekstremt på det de ser at det ikke blir mulig å få kontakt med dem når de først har klikket. Måten de reagerer på er et stort problem, uavhengig av hva de reagerer på. Det blir rett og slett farlig (ved at hundene, førerne eller en tredje-person kan bli skadet)
    • Har du sett på tibetansk terrier? Jeg er selv allergisk mot mange raser, men kunne fint dele hus med en TT. Merket det litt under pelsstell men ellers ingenting, han sov i sengen vår. Litt mindre enn Lagotto. Der er det flere seriøse oppdrettere som gjør en god jobb måte med valg av foreldredyr og miljøtrening/sosialisering av valper.
    • Vi brukte dagpark et par ganger i måneden da vi hadde unghund, der fikk han leke mye og bli flinkere sosialt siden han var litt klønete (ikke alltid tok signalene når andre hunder ikke ville). Der fikk han gå løs i gruppe og kunne velge selv hvor mye han ville involvere seg. Vi lekte sjelden med andre hunder vi møtte på tur, om vi møtte noen løse i skogen hendte det jo at de hilste og løp litt sammen men så lenge han var i bånd hilste vi ikke på andre hunder. Han var alltid happy når han skjønte han skulle i dagpark, så det virket som han trivdes!
    • Hvordan kan man se om det er det ene eller det andre på en BC, de har liksom samme kroppsholdning åkke som de?
  • Nylig opprettede emner