Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Å avle på uregistrert JRT

Recommended Posts

Hvis du ikke klarer å overtale han til å la vær å bruke han i avl, håper jeg i hvert fall du kan råde han til å bruke tid til å finne den riktige tispen. Ikke bare ta en hvilken som helst fordi han vil ha en valp etter Jonas.

Hvis du ikke klarer å overtale han til å la vær å bruke han i avl, håper jeg i hvert fall du kan råde han til å bruke tid til å finne den riktige tispen. Ikke bare ta en hvilken som helst fordi han vil ha en valp etter Jonas.

Jepp! Sannsynligvis vil han da bruke så lang tid at Jonas er død og begravet innen han finner noen, får en håpe :wub:

Jepp! Sannsynligvis vil han da bruke så lang tid at Jonas er død og begravet innen han finner noen, får en håpe :wub:

*Ler*...

Sånn ut over det at dyret ikke er registrert og slike ting, så er det jo etter min mening veldig BRA å bruke eldre hannhunder i avl (såfremt de har noe mer å tilføre enn bare alder da...), og jeg tror faktisk ikke det er noe som helst problem for en 10 år gammel jack å reprodusere seg.

Du får tre datan nedover hodet på eks'en så han kan lese denne tråden.

Høres jo ikke ut som fyren er født med rakett i rompa, så han rekker nok ikke å få noen valp etter Jonas før han er død og begravet.

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Vi har nettopp hentet valp i Sverige, og oppdretter var veldig klar på gjeldene regler ved grensepassering, både om ormekur, og at hunden må ha eget pass. Dette bestilte oppdretter time til i forveien, som vi betalte(1000kr) for da vi hentet. Veldig ryddig og greit. Hvis ikke oppdretter selv nevner noe om det når det nærmer seg så ville jeg spurt oppdretter om hvordan de pleier å gjøre det i forhold til dette, sånn at temaet kommer opp, uten at det virker masete. Og ja nå fikk vi også karantene etter retur til Norge, men kanskje disse reglene endres etterhvert. Tollklareringsreglene kan også være greit å sette seg inn i på forhånd. Masse lykke til😊👌🏻
    • Foretrekker egentlig hannhund og har hatt det de siste 12 årene. Men denne gangen blir det tispe grunnet størrelse og fordi jeg er litt lei at hannhunden marker på alt utendørs når han er løs. Gruer meg imidlertid til løpetid, innbilt svangerskap og alt slik jeg husker fra tidligere tisper.
    • Jeg tror eurasier kan være et godt valg for deg, dersom du ikke ser på det som et (stort) problem at rasen enten gjerne er overlegen til fremmede mennesker og enkelte også skeptiske, varierer nok på linjer også hvor mye, så er nok noe du kan vektlegge i vurdering av valg av oppdretter/foreldredyr. Min erfaring er begrenset til å kjenne to individer av rasen godt, men møtt en del og inntrykket mitt er at det ikke er noen høyaktiv rase akkurat generelt (men er nok med på det meste, så lenge det ikke er for varmt), og selvsagt må man jo like spisshundgemyttet.
    • Heisann. Vi skal hente valp i Sverige i Juli, og lurer på dette med bendelormskur. Ser Mattilsynet skriver at valpen skal være vaksinert 24-120 timer før innførsel til Norge. Må vi spesifikt be oppdretter sørge for at dette blir gjort, eller gjøres dette som en «standard» hos seriøse oppdrettere? Noen med erfaringer her? Kan selvfølgelig spørre oppdretter direkte, men føler vi har spurt om så mye mtp corona-situasjon osv, så vil helst ikke mase mer 😅 
    • Høy pøbelfaktor om dagen!
  • Nylig opprettede emner