Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva betyr navnet?

Anne

Recommended Posts

Skrevet

Hva betyr navnet på hunden din?

Navn: Masithela`s Jelani Aro by Woody

Masithela- kennel navnet, vet ikke om det har en spesiell betydning.

Jelani- mighty, mektig

Aro- digger, graver- passer bra for han liker å grave. :wink:

Woody- er kallenamnet på faren.

Skrevet

Hmm tja si det :D

Rocky heter : Bekkegården's Bellafonte Rocky

Bekkegården: Er kennelen han kommer fra.

Bellafonte: Var noe meg og espen selv valgte, og vi kunne ikke finde noen bra navne på B, og da tiden var ved at løpe ut, så valgte vi bare Bellafonte. Hehe.

Rocky: Ja hva betyr Rocky :? Sylvester stallone kanskje :x:)

Skrevet

Hero heter Iveco`s Hero

Kennelnavnet er Iveco`s, og alle vet vel hva Hero betyr...

Han er uten tvil min helt!!

Goshi heter Gosh Amei av Nordenius.

Kennelnavnet er Nordenius, og navnet Gosh Amei var det en venninne som fikk inn i hodet en gang hun sov middag... Har dere hørt om Sissel Kyrkjebø... Hun sier Gosh Amei! :)

Skrevet
speedy.. hva betyr det da-.. at han speeder rundt hele dagen.. men han heter jo egentlig Little Ninjas Heartbreaker.. og han er jo det.. en liten hjerteknuser!!! Love

SPEEDY GONZALES :)

Skrevet

Lorca's Dramatic Look - Tinka.

Lorca er kennelen

Dramatic Look kommer sikkert av overbittet hennes (dramtisk utseende.. :wink: )

Og Tinka er et hundenavn som hele familien likte, vet ikke om det har noen spesiell betydning..

Skrevet
Lorca's Dramatic Look - Tinka.

Lorca er kennelen

Dramatic Look kommer sikkert av overbittet hennes (dramtisk utseende.. :wink: )  

Og Tinka er et hundenavn som hele familien likte, vet ikke om det har noen spesiell betydning..

Hehe du har glemt og logge ind :)

Skrevet

Nordic choice steel anastacia

Nordic choice steel er navnet på kennelen, anastacia kennelnavnet.

Amy er det hun blir kallet til daglig, og det betyr elsket og kjær :)

Skrevet

jeg har ikke peiling på hva navnene til mine hunder betyr har ikke satt meg inn i det. kan jo ramse opp navnene, vet vell ka noen av de betyr da. Tinka La-Zita - har ikke peiling kalles bare Tinka

Aiwa - he he he :) fant navnet på videospillerne og aner ikke hva det betyr, noen andre som vet så spytt ut slik at jeg også får vite det ? synes bare at det var enkelt og fint navn derfor heter hun det.

Angel - ikke vannskelig det da Engel. jepp ser på den serien som går på tv2 er hekta på den, til dagli så går denne hunden for Småen - liten, forde hun har alltid vært den minste valpen i kullet og hun er det nå også som voksen.

Bamse - The Withe Gentleman det sier vell seg selv det navnet gjør det ikke? banana banana banana noen som har hørt om bana airlines (dette har med musikk å gjøre altså) :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...