Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater 31. januar og 1. februar


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar
Jepp, helt klart dommerendring. Briardene stilte heller ikke for Rony Doedijns men for Gert Christensen...

Iiii, betyr det at R.D. ikke var der idag? Og kanskje ikke kommer imorgen heller?

Vi skal/skulle nemlig stille for han da...

Hvis det er tilfelle, er det noen som vet dommerendring for saluki?

Og grattis til flotte resultater idag, ingen nevnt, ingen glemt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har gjort det så bra! ;) Bra jobba, folkens!

Jeg og ett stykk liten griffon-gutt har sneket oss rundt på Exporama i dag, vært overlegene og spionert på folk og bikkjer ;) Vi så dere alle sammen, der vi lusket rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
I dag var det påmeldt en hel hoff. Aner ikke om den var der. Anziehend's Ainbusk.

Ok, han mangler kun ett cert for å bli champion, men varierer visst fra gult til rødt på de fleste utstillingene. Har ikke møtt hunden så ofte (kun èn gang pr år), han er veldig mørk til å være blond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiii, betyr det at R.D. ikke var der idag? Og kanskje ikke kommer imorgen heller?

Vi skal/skulle nemlig stille for han da...

Hvis det er tilfelle, er det noen som vet dommerendring for saluki?

Og grattis til flotte resultater idag, ingen nevnt, ingen glemt ;)

Joda han var der. RD gav både Cert til Talli og Lilli ;)

En meget hyggelig dommer som gav så lang kritikk at jeg fant ut at alt måtte være galt med Talli så lang tale som han holdt, og at jeg kom til å få en gul sløyfe *fniser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter vist resultat ballet i dag også vi.

Talli fikk 1-1, noe jeg syns er helt passe på henne. Hun er enda veldig uutviklet, og jeg hadde ikke gitt henne cert :D

Fem bitch. Would prefer more bone and subs. Corr prop. Very typical head prop.

Nice par lines. Typ angulation. Topline could be furmer and more leveled.

Exl coat cond and color. Movment can develop. More drive and power.

Jeg er helt enig i den kritikken, og jeg håper jeg snart får henne til å vise seg bedre. Hun tar liksom ikke steget ut. Har faktisk fått henne filmet i dag så jeg får se selv hva jeg evt kan gjøre. Så det blir film av henne og Blaze (Og kanskje også Lilli :D )

Blaze ble 1-1. CK 1.BTK. Noe som var helt greit da hun ble stilt som nakenhund i dag og dommeren måtte riste pels at hånden etter å ha kjent på overlinjen hennes *ler*

Bitch in very good prop. Very nice head. Good ears and eyes. Good teeth, legs and feet.

Nice topline and hind quarters. Good movment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda han var der. RD gav både Cert til Talli og Lilli :D

En meget hyggelig dommer som gav så lang kritikk at jeg fant ut at alt måtte være galt med Talli så lang tale som han holdt, og at jeg kom til å få en gul sløyfe *fniser*

Takk :D

Cert fra gul sløyfe, så bra *fniser her også*

Og vet du, han ga cert til begge "mine" også og de endte som 2BH og 1BT/BIM :)

FOR en hyggelig dommer ja :P

Og så fikk jeg også hilst på mini-yodler'n, og satt "ansikt" på Belgerpia med påfølgende hyggelig prat.

Morro med utstilling dere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nadia (storpuddel) var på sitt første valpeshow i går og ble 4BIG i gruppen 6-9mnd. Er ganske fornøyd jeg, med tanke på at dette var første gangen hun ble stilt og første gangen jeg noensinne har stilt ut en hund:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

Cert fra gul sløyfe, så bra *fniser her også*

Og vet du, han ga cert til begge "mine" også og de endte som 2BH og 1BT/BIM :)

FOR en hyggelig dommer ja :D

Og så fikk jeg også hilst på mini-yodler'n, og satt "ansikt" på Belgerpia med påfølgende hyggelig prat.

Morro med utstilling dere :D

Grattis :P

Nadia (storpuddel) var på sitt første valpeshow i går og ble 4BIG i gruppen 6-9mnd. Er ganske fornøyd jeg, med tanke på at dette var første gangen hun ble stilt og første gangen jeg noensinne har stilt ut en hund:)

Kjempe gøy at dere gjør det bra på første forsøk. Det gir mer smak tenker jeg :P

Filmet litt jeg (eller Belgerpia filmet oss)

Talli i ringen.

Blaze i ringen.

Lilli til Belgerpia

Mer Lilli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag vel overstått :) Gratulerer til alle jeg har glemt/ikke møtt idag!

Jeg startet ballet med Barney idag også, vant championklassen og beste hannhundklasse :P

Så var det Saeta sin tur, hun var først i champion, og jeg vet ikke hvem, men noen fikk ringsekretæren til å spøke med meg da jeg skulle få første sløyfa :D Hun sa nemlig "dommeren mente du skulle få gul", men så klarte hun ikke å holde seg lenger :D Jaja, jeg tåler en spøk, så det var ingen krise.

Skjønte derimot at han likte henne godt. Jeg så tidlig at han ville ha MYE fart, og vi sprang så fort vi bare kunne på det glatte gulvet. Hjalp gjorde det og, for hun vant klassen :P Da vi skulle bli plassert i BTK sa han først nr. 4, så nr. 3 osv., og da nr. 4 var den som ble nr. 3 i champ og nr. 2 var den fra åpen skjønte jeg jo at vi vant :P

Hadde på forhånd klarert med eieren til Barney at jeg tok min egen hund om Saeta vant, så sånn ble det. Og jaggu ble hun BIR! Det er første gang en av mine egne hunder blir BIR, så det var bare veldig moro! :D

Vi ble selvsagt igjen til gruppa. På PM'en sto det at gruppedommer var rasedommeren, men det sto noe annet i katalogen :P Ihvertfall fikk vi Diane Andersson i gruppa (hadde jo ønsket meg rasedommeren etter den kritikken vi fikk, men men). Vi ble hvertfall plukket ut, og ble plassert som nr. 4 :P Kjempefornøyd! Vet Yodel tok bilder, så håper hun legger ut etterpå.

Må jo legge ved kritikken da. Skriveren kom bort til meg med den og lurte på om jeg hadde lest den, for maken til kritikk hadde hun aldri hørt :P

Det sto som følger:

"Very impressive champion. Nice illustration for the standard. Perfect movement."

Om det stemmer er en annen sak, men moro var det jo. Dommeren kom bort til meg etterpå og lurte på om jeg likte kritikken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiii, betyr det at R.D. ikke var der idag? Og kanskje ikke kommer imorgen heller?

Oh yes, han var der, og jeg har fått meg ny yndlingsdommer... :D

Gratulerer til alle som er fornøyde! Mye gode resultater her. :P

Ekstra stor grattis til Emma og Even i dag!

Tusen takk! Og takk for at jeg får lov til å fortelle selv, jeg er høy på lykke og vil bare ROPE DET UT!

Jada, i dag var dagen jeg hadde gruet meg til, vi skulle stille for Gert Christensen. Først sa Belgerpia at han foretrakk små hunder (kan du godt si FØR påmeldingsfristen går ut ved et annet tilfelle altså, så jeg slipper å melde på kjemper for pygméforetrekkere... <_< :D ), og i går fikk jeg høre at han hadde vært superstreng (men rettferdig) og brukt hele skalaen.

Men, jeg har så lite sans for å trekke seg sånn i siste liten uten noen gyldig grunn, har en meldt på er det bare å prøve.

Even igjen alene i veteranklassen, og det jeg hører av kritikken virker jo bra. Og jaggu får ikke gubbegutten CK! Han ender som 3 BHK, slått av to juniorer.

Så er det X'en i unghund. To påmeldt, og de er rimelig forskjellige. Den andre er mindre og mørk, ikke like grov og ruvende. Her kan dommer umulig gi begge HP eller gi begge CK, fordi de er så veldig forskjellige. Tenker jeg. Jeg har akkurat sett dommeren sende ut en champion med blått pga størrelsen, så jeg er forberedt på det meste. Så jeg er i grunnen litt lettet når jeg får den røde. Og til slutt vinner vi klassen, med CK! Og vi rykker stadig framover i køen, så i dag ble det tredje beste tispe! To plasser bak cert'et, og det er i grunnen greit - heller det enn plassen rett bak.

Ei veterantispe var påmeldt, og siden også hun fikk CK ble det en reell duell i beste veteran. Og Even dro det lengste strået!

BIS veteran, som dømmes av tidligere nevnte Rony Dodijns. For å gjøre en historie som kan bli lang og emosjonell kortere, spretter jeg konvolutten og roper ut at Even ble BIS 4 VETERAN! :P Da rant det en gledeståre, må jeg innrømme.

Gratulerer til mange gode resultat i dag! Bedre lykke neste gang til de som hadde håpet på andre farger på sløyfene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIS veteran, som dømmes av tidligere nevnte Rony Dodijns. For å gjøre en historie som kan bli lang og emosjonell kortere, spretter jeg konvolutten og roper ut at Even ble BIS 4 VETERAN! :P Da rant det en gledeståre, må jeg innrømme.

Gratulerer til mange gode resultat i dag! Bedre lykke neste gang til de som hadde håpet på andre farger på sløyfene.

Åhhh så morro, nesten så jeg får tårer i øynene her også. Vakre støttekontakten (som faller i bakken når man flytter seg)!

Grattis til X'en også, du rykker stadig fram i køen :D

Vi ble selvsagt igjen til gruppa. På PM'en sto det at gruppedommer var rasedommeren, men det sto noe annet i katalogen Ihvertfall fikk vi Diane Andersson i gruppa (hadde jo ønsket meg rasedommeren etter den kritikken vi fikk, men men). Vi ble hvertfall plukket ut, og ble plassert som nr. 4 Kjempefornøyd! Vet Yodel tok bilder, så håper hun legger ut etterpå.

Grattis! Så morro og også bli gruppe plassert med egen hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, han mangler kun ett cert for å bli champion, men varierer visst fra gult til rødt på de fleste utstillingene. Har ikke møtt hunden så ofte (kun èn gang pr år), han er veldig mørk til å være blond.

Jeg tror jeg så den... Lurte først på om det var en litt stor golden eller noe, men konkluderte med at det nok var en hoffe :).

Og vet du, han ga cert til begge "mine" også og de endte som 2BH og 1BT/BIM :D FOR en hyggelig dommer ja :D

Grattis med flott resultat :P. Veldig hyggelig dommer ja, jeg holder med deg i det :D

"Very impressive champion. Nice illustration for the standard. Perfect movement."

Fantastisk kritikk, og kjempegrattis med BIR og 4. BIG ! Det er utrolig morsomt når det går bra med egne hunder :P.

BIS veteran, som dømmes av tidligere nevnte Rony Dodijns. For å gjøre en historie som kan bli lang og emosjonell kortere, spretter jeg konvolutten og roper ut at Even ble BIS 4 VETERAN! :P Da rant det en gledeståre, må jeg innrømme.

Grattis så mye til dere også !! 4. BIS-veteran er jo veldig moro å ha med seg !

Guttungen og jeg kom oss også i dag avgårde til Exporama takket være Jeanette *snilleste*. Hun kom den lange vegen fra Borgen og opp hit og plukket opp meg og en noe motvillig guttunge (han syntes ikke bilen til jeanette var verdig briardmobil, for tenk :P). I dag hadde vi tre andre konkurrenter. Nok en gang oppførte Willy seg helt eksemplarisk og løp akkurat slik jeg liker i ringen. Først vant han hannhundklassen (hadde en konkurrent der), deretter skulle han ut i BIR og BIM mot søster Solo som ble beste tispe i dag som i går. Der gikk guttungen seriende ut av duellen - og vi måtte belage oss på nok en lang dag i hallen (som om jeg hadde noe i mot det liksom *flir*).

I dag greide Willy å oppføre seg skikkelig i grupperingen også - det var ikke hopp og sprett og bit i mutter'n som det var i går, han gikk derimot akkurat sånn som jeg liker at briarder viser seg - og det lønte seg ! Det ble 1. BIG !! I BIS-finalen var det Rony Doejidins som dømte, og her endte vi som 2. BIS !! Jeg blir faktisk nesten litt matt, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Så morro og også bli gruppe plassert med egen hund :D

Takk, og ja, det var utrolig moro! :P

Fantastisk kritikk, og kjempegrattis med BIR og 4. BIG ! Det er utrolig morsomt når det går bra med egne hunder :D.

I dag greide Willy å oppføre seg skikkelig i grupperingen også - det var ikke hopp og sprett og bit i mutter'n som det var i går, han gikk derimot akkurat sånn som jeg liker at briarder viser seg - og det lønte seg ! Det ble 1. BIG ! I BIS-finalen var det Rony Doejidins som dømte, og her endte vi som 2. BIS ! Jeg blir faktisk nesten litt matt, jeg...

Tusen takk, og grattis til dere og! Hva var det jeg sa? :) Da vet du hva dere må ta neste gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Og takk for at jeg får lov til å fortelle selv, jeg er høy på lykke og vil bare ROPE DET UT!

Sånne resultater er morsomst å fortelle selv. :D

Hvilken champion var det som fikk blå? Max?

Hvordan gikk det med cafrida-junioren som skulle debutere i helga?

Hvem ble BIM valp i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...