Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange freestylere?


MarieR

Recommended Posts

Hvor mange av oss er det som driver med freestyle? :punk: Hvor langt er dere kommet, og hva er målet deres med treningen?

Selv driver jeg og Ask mest for gøy, og for å bli flinkere med innlæring, metoder osv. Begge to liker øvelsene freestyle har å by på, men begge mangler "rytmen" for at det skal se bra ut. Så det vi egentlig gjør er vel at vi lærer inn triks, kall det freestyleøvelser, og sier vi driver med freestyle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vel .. freestyle i den forstand at vi holder på med en del triks som etterhvert kan ende opp i noe som kan brukes i freestyle.

Jeg har også meldt meg inn i en lokal freestyleklubb.

Jeg har riktignok enda ikke funnet ut om det er noen form for konkurranse i dette her i norge?? Sverige er det vet jeg...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg øver også en del på freestyleøvelser men kan ikke akkurat si at jeg driver med freestyle ;)

Bonnie er bare 7 mnd. men når hun blir eldre skal jeg melde meg på ett kurs.

Synes det ser utolig morsomt ut og freestyleøvelsene er mye mer spennende å øve på enn lydighetsøvelsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener litt freestyle med entlisen Becky, utrolig moro, har vært med på noen demonstrasjoner og det er gøy (og nervepirrende). Et bilde av henne fra en treningsøkt med min 8-årige sønn. ;-)

http://i115.photobucket.com/albums/n284/sennen4me/DIV065.jpg

8-tall:

http://i115.photobucket.com/albums/n284/se...Becky8-tall.jpg

Vinker:

http://i115.photobucket.com/albums/n284/se...4me/Pawsup3.jpg

Det har vært uoffisielle konkurranser i Norge, men for å konkurrere offisiellt må vi til utlandet, f.eks Sverige eller Danmark.

Stå på, takten kommer etter hvert, se hva slags musikk som faller naturlig inn i rytmen til din hund, så går den biten som regel greit.

:rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde vært morsomt å prøve, men har absolutt ikke peil på hvordan å gå fram. Har gitt litt opp klikkertreningen annet enn med targetstick for å lukke skuffer og slikt, for Roya responderer ikke særlig bra på klikkeren ellers. :) Er ikke interessert, rett og slett, i å gjøre noe sammen med meg, om ikke jeg ber om det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Hmm.. Vi er vel ikke freestylere enda.. Men skal veldig sannsynlig være med i en rekruttklasse i morgen! Så det blir veldig spennende!

Så nå har vi hatt to dager (inkludert idag) på å trene inn et program! Det er nå det er supert med lettlært hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Nå syntes jeg det er på tide at vi oppdaterer denne tråden. Det er vel flere her inne som driver med freestyle, og dere som har skrevet allerede har vel kommet litt lenger.

Selv har jeg dessverre ikke trent så særlig mye, men nå sitter "gå på to" ganske godt inne. Men skal ta opp treninga ordentlig med en gang snøen smelter, og få trent inn et program!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Hei

Jeg er ny på dette forumet.

Driver litt med freestyle. Er påmeldt konkuranse neste uke.

Er det nok folk som driver med dette i oslo området til at man kunne kommet sammen å øvd på triks. Hundene lærer så godt når de kan se på hverandre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...