Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Treff på Askøy el. Bergen

Recommended Posts

Har en liten leken dachs valp som så gjerne vil leke med andre små hunder........ :)

noen som vil prøve å treffes en dag? :D

Vel jeg har ikke akkurat en liten hund, men leke gjør ho gjerne med store og små. :)

Ho går godt isammen med dachs.

Har en liten dachs venn. Se på hjemmesiden.

En av Xena´s beste venninner er en dachs, og vi møter ukentlig en hel del greie eksemplarer av rasen i "nabolaget" her.

Her leker store og små sammen som om det ikke var noen form for størrelsesforskjell...

Hvis du bor på Askøy så er det miljøtrening hver tirsdag kl 18:30 ved Kleppestø ungdomskole. Pleier å være en del der, vi går en runde ned rundt senteret og tilbake så hundene blir vandt med trafikk og slikt og å gå tur med andre hunder.

Nå er det ikke så ofte jeg er med på disse turene da siden det er midt i arbidstiden min, men gubben går som regel med 1-2 av hundene(han sier at det er så vannskelig å gå med alle 4 samtidig (mannfolk altså).

Jeg blir gjerne med på hundetreff om jeg har mulighet:) Skal til bergen sentrum imorgen tenkte jeg med bikkja, men det blir vel fra halv 9 om morgenen til 2 utpå dagen, da er de fleste på jobb og skole osv så da tenkte jeg bare gå rundt i byen for å sosialisere hund osv, men som sakt, jeg blir gjerne med på treff om jeg har mulighet (ps:går litt lite busser hjem til meg om kvelden og ingen direktebusser i helgene)

Forumet fortsetter under annonsen
Jeg har en liten en på 10 uker som kunne trengt litt sosialisering. Hva med å møtes i Nordnes parken?
Jeg kan sikkert bli med en gang i løpet av neste uke :) Må bare sjekke når jeg skal jobbe..

Nu hvor jeg er hjemme igen, så er vi i Nordnesparken minimum 1 gang om dagen, så bare sig til, da jeg kan næsten på alle tidspunkter.

Jeg kan godt være med på hundetreff. Bor på Askøy så det passer fint :icon_redface:

Jeg ser det er meldt litt mindre regn søndag!

Hundetreff i Nordnesparken ved totempelet søndag 22.06 klokken 11:30?

Ta med alle snille hunder :icon_redface:

Hei

jeg var på Nordnes i dag, men fant ikke mange. Kom jeg forsent eller kom det ingen?

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg har flere hunder. De leker ikke så mye sammen rett og slett fordi de leker på så forskjellige måter at de ikke forstår hverandre så godt 😅 I tillegg har de faste hundevenner som de går tur med. Da kan de leke hvis de vil. Det skjer flere ganger i uka. Ellers leker de aldri med fremmede hunder (ikke nå lenger i hvert fall). Leking seg imellom er en veldig viktig del av hundelivet, men de bør jo være trygg på den de skal leke med.
    • Det er det sikkert ikke. Det er mange hunder som reagere på forskjellige ting på forskjellige måter. Iris og min hund reagerer på forskjellige ting, men begge klikker så ekstremt på det de ser at det ikke blir mulig å få kontakt med dem når de først har klikket. Måten de reagerer på er et stort problem, uavhengig av hva de reagerer på. Det blir rett og slett farlig (ved at hundene, førerne eller en tredje-person kan bli skadet)
    • Har du sett på tibetansk terrier? Jeg er selv allergisk mot mange raser, men kunne fint dele hus med en TT. Merket det litt under pelsstell men ellers ingenting, han sov i sengen vår. Litt mindre enn Lagotto. Der er det flere seriøse oppdrettere som gjør en god jobb måte med valg av foreldredyr og miljøtrening/sosialisering av valper.
    • Vi brukte dagpark et par ganger i måneden da vi hadde unghund, der fikk han leke mye og bli flinkere sosialt siden han var litt klønete (ikke alltid tok signalene når andre hunder ikke ville). Der fikk han gå løs i gruppe og kunne velge selv hvor mye han ville involvere seg. Vi lekte sjelden med andre hunder vi møtte på tur, om vi møtte noen løse i skogen hendte det jo at de hilste og løp litt sammen men så lenge han var i bånd hilste vi ikke på andre hunder. Han var alltid happy når han skjønte han skulle i dagpark, så det virket som han trivdes!
    • Hvordan kan man se om det er det ene eller det andre på en BC, de har liksom samme kroppsholdning åkke som de?
  • Nylig opprettede emner