Gå til innhold
Hundesonen.no

Livredd hund


Heidihj
 Share

Recommended Posts

Jeg har en hund som er ganse usikker og redd fra før. Dette er noe hun har vært hele livet, men vi har fått trent endel på det, så hun har blitt tryggere nå det siste året. Det største problemet er hennes forhold til naboen. Han er en ganske stor mann, med dyp og mørk stemme. Elwira har vært livredd for han i lang tid, og jeg kan ikke skjønne hva det kommer av ettersom hun er vant til store menn. Det er noe spesielt mellom de to. I kveld ringte han på her for å hente post vi hadde tatt inn for han. Det var mørkt ute, og elwira blir mye usikkrer i mørket. Jeg lot han komme inn, og Elwira klikka helt. Hun knurra, reiste bust, beste og bjeffa som en gal. Halen var lav, og det syntes lang vei at hunden var livredd. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle reagere på dette. Naboen blei litt satt ut og prøvde å sette seg ned og holde ut hånda mens jeg prøvde å finne den posten til han. Elwira gikk etter meg som en skygge, og prøvde å beskytte meg mot han. Jeg ba naboen gi henne en brødbit (som er noe av det beste hun vet), han holdt den fram, og hun tok den og skvatt unna igjen. Det var som å se en sky ulv, har aldri sett henne så redd før. Når han hadde gått satt Elwira igjen og skalv, og busta var fremdeles oppe. Hun var livredd enda, og reagerte med skrekk på mine bevegelser. Jeg prøvde å roe henne ned, og nå ligger hun ved beina mine og er rolig igjen. Det er ca. 20 min siden han gikk. Jeg kan ikke fatte hvorfor hun er så redd for han. Hun har ALDRI oppført seg sånn mot noen andre. Hvordan skal jeg egentlig reagere i en slik situasjon om det skjer igjen? Hvordan skal jeg få trent på dette uten å gjøre det verre? Jeg vil virkelig ikke at dette skal fortsette, orker ikke å se henne så redd som hun var nå. Noen som har noen forslag? Jeg fikk sjokk, og reagerte garantert uvanlig, noe hun merket. Hadde jeg visst at naboen skulle komme nå, hadde jeg forbrett meg bedre med å slippe Elwira ut bak huset eller noe for å spare henne for det, men jeg kan jo ikke alltid forutse nåe han kommer heller. Skremmende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...