Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

vote?

Hva skal min neste hund hete?  

11 members have voted

1. 1.

• Nemi
      9
    • sandy
      2

Recommended Posts

Jupp det funket 8)

Skal du ha en til hund da?? Hvilken rase?? Samme som du har nå??

Jeg har forresten fixet ukens hund nå! Hvad med hende Helen som har Lillegutt, kan du ikke få henne til og registere seg her inne??

Jupp det funket  8)  

Skal du ha en til hund da?? Hvilken rase?? Samme som du har nå??

Jeg har forresten fixet ukens hund nå! Hvad med hende Helen som har Lillegutt, kan du ikke få henne til og registere seg her inne??

ja jeg har lyst på samme rase som jeg har.. men jeg har da også lyst på en: schæfer,dobberman, japansk spisshund, dverg pincher osv osv osv.

jeg fant ikke på noe annet navn til voten en sandy.. har lyst å kalle den andre hunden min for nemi. hvis jeg skal ha en jente!!! og det vil jeg:) skal annbefale forumet for helen!!

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Teo trenger en ny refleksvest 😊 Noen som vet om noen gode med godt med reflekser, som ikke koster skjorta? 😁
    • Jeg har en gang kjøpt to hunder med 1 år imellom og av to ulike kjønn. Det meste går om man er interessert og dedikert, men man kommer ikke unna at det er stor sjanse for at det blir mye mer arbeid enn å ha voksen hund/valp eller to av samme kjønn. For min del var det en krevende periode å ha to valper rett etter hverandre, valp og unghund i en periode og så to unghunder samtidig. Som andre sier, det er enklere å ha valp når den eldste hunden er helt voksen og satt i hodet. To unge hunder blir ofte dobbelt opp med arbeid. De har hver sine utfordringer, girer hverandre opp og drar ofte hverandre med på unotene til hverandre. De voksne lar seg ofte påvirke mindre av valpe- og unghundsprell, og derfor blir det også mye enklere å håndtere og trene valpen/unghunden. Hjemme er det ikke vanskelig å ha to unge hunder, det er når man skal ut å ferdes blant folk og fe at to unge pubertetslus kan bli utfordrende. En hannhund er gjerne 3-4 år før han er ferdig med alt av hormonelle perioder. Samtidig er alle hunder forskjellige og noen er enkle hele livet. Hvilken erfaring du har med hund, hvilke raser det er snakk om, hva hundene skal brukes til og hvor du bor har jo også noe å si. Hva som passer for deg kan bare du avgjøre. Jeg vil fraråde å holde både intakt tispe og intakt hannhund, det er mer pes under løpetiden enn det finnes fordeler. De må holdes adskilt på noe vis og hannhunden kan være av den typen som mister hodet fullstendig. Særlig når det er snakk om hunder som potensielt skal leve sammen i 10-12 år vil jeg fraråde det, det er veldig mange perioder med løpetid. Når det er snakk om hanner av omgjengelige raser, vil neppe 1 år i aldersforskjell føre til trøbbel mellom dem.
    • Trivelig å ha rundt husvegga.. https://www.facebook.com/groups/1134486106674214/permalink/2369741863148626/
    • Det har mest med linjer å gjøre. Politiet bruker schæfer fra brukslinjer, de er ulik de man finner på utstilling. Det er fine hunder, men de må brukes til noe, det er ikke sofahunder.
  • Nylig opprettede emner