Gå til innhold
Hundesonen.no

innbilt svangerskap


TineSimbaNana

Recommended Posts

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge dette innlegget, regner med at om jeg har lagt det veldig feil så blir det flyttet :lol:

Nana får innbilt svangerskap etter løpetid. Hun får melk i pattene, lager rede i bur og senger, blir litt bitch mot andre hunder, passer på ting, sover mye, er ikke ivrig på å trene (noe hun er ellers), på fellesdekken lukker hun øya eller hun legger seg ihvertfall i den stillingen som når hun sover.

Forrige gang hun hadde dette kjøpte jeg galastop hos veterinæren men selve adferden ble ikke noe borte, det hjalp bare på å bli kvitt melk i pattene.

Jeg har gått en konkurranse når hun hadde dette men da visste jeg ikke at hun hadde det siden jeg aldri har hatt en tispe som har hatt innbilt svangerskap, denne konkurransen gikk dårlig.

Nå nærmer det seg løpetid og det er litt over to mnd til nkk hamar og rundt den datoen skal nana liksom ha valper.

Noen andre her som har tisper med innbilt svangerskap og konkurrerer?

Litt usikker på om det er smart av meg å konkurrerere med hun under innbilt svangerskap?! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste hund får også innbilt svangerskap med melk i pattene - og som du sier: Galastop stopper kun melkeproduksjonen men endrer ikke alle andre "bivirkninger" av det innbildte svangerskapet.

Jeg tenkte ikke over at min hund reagerte mentalt negativt på dette, og konkurrerte en del en høst hun var innbildt svanger - og det gikk, som med din, veldig dårlig. Det gikk faktisk bare dårligere og dårligere for hver konkurranse, og det så omtrent ut som om jeg hadde banka bikkja. Jeg satte det imidlertid ikke i sammenheng med innbilt svangerskap da, og til slutt var jeg riktig oppgitt og la konkurranser på hylla etter det. Jeg trodde jeg hadde en elendig hund og at jeg var en elending trener. Dessverre ødela nok alle disse konkurransene i lang tid for oss, og det er først nå i sommer - to år etterpå - at jeg føler vi har kommet på skinner igjen. Det har faktisk kommet seg såpass at jeg har konkurrert igjen - og da med stort hell (etter omlegging av diverse belønningsmetoder og greier... :lol:). Så nå er vi optimister igjen !

Men altså: jeg ville unngått å konkurrere mens hunden er innbilt svanger - det kan ødelegge mer enn godt er, og resultatet blir neppe slik man ønsker ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er noe helsekost man kan gi mot innbilt svangerskap, som gjør at verken melken eller atferden (dersom det blir riktig ord) kommer. Lurer på om det er bringebærbladkapsler, men er ikke 100% sikker. Det kan jo være en ide å teste, og funker det så vips kan du toppa heila driden på Hamar likevel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur! :lol:

Tulla har fått akupunktur, kostet 100(eller var det 150?) kr gangen, og han fortalte at han behandlet mange mange hunder med innbilet svangerskap. (Kjenner ei som har gjort det med sin hund hos samme fyren.) Tulla får også innbilt, men ikke så ille som du beskriver. Dessuten konkurrerer vi ikke. Men sjekk ut litt om akupunktur, altså! Tulla ble i alle fall bedre for det hun ble behandlet mot. ;) Og hvis det går kun på det fysiske, kan de behandle det psykiske med akupunktur også. Kanskje kan du kombinere disse to (medisin hos dyrlegen, akupunktur litt senere, mot "psyken"). Vet ikke helt hvordan det er med akupunktur og det å kombinere det med medisinsk behandling, men det finner du ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare presisere en ting; Tulla ble ikke behandlet for innbilt, men for kløe. Men han sa at mange kom til han med hunder med innbilt, og en venninne av meg har gjort det med sin hund. :o

Du bor ikke i trøndelag, vel? I så fall vet jeg om i alle fall to som gir hunder akupunktur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...