Gå til innhold
Hundesonen.no

Produkttips


Recommended Posts

Jeg har stor hund og har hatt store problemer med å finne strikkliner/kjøreliner som holder. Felleskjøpet har en line 2,5 meter, holder dessvere bare i underkant av 14 dager og koster 235 kr. Den flettede typen som de fleste dyreforretniger fører, holder ikke en tur en gang med mine hunder.

Siden litt av poenget med båndtvang er å holde hunden i bånd, så er det jo greit at båndet ikke ryker.

Nå har jeg funnet løsningen. Jernia har slepetau til bil til en pris av 39 kr. Holder 2000 kg. Tauet er kjempelett, eneste modifiseringen som trengs er å sette på andre kroker (de som sitter på er veldig store og tunge).

Link: http://www.jernia.no/page?id=1403&key=6609...902&section=507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et supert tips! Takker for det! Men du, hvordan får du skiftet krokene? Nå har jeg jo ikke tatt tauet i nærmere øyensyn, kanskje jeg hadde skjønt det da, men så klønete som jeg er så vil jeg anta at de krokene jeg fester på vil falle av fortere enn svint..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et supert tips! Takker for det! Men du, hvordan får du skiftet krokene? Nå har jeg jo ikke tatt tauet i nærmere øyensyn, kanskje jeg hadde skjønt det da, men så klønete som jeg er så vil jeg anta at de krokene jeg fester på vil falle av fortere enn svint..hehe.

Å skifte krokene er veldig lett. De sitter på den måten at tauet er tredd gjennom kroken og inn i tauet. Ta tak i løkka og trekk den ut. Når du setter på ny krok, så er det lurt å gjøre en enkel spleis. Tre tauet inn i den nye kroken, lag deretter et hull i flettverket og tre den korte enden igjennom, deretter lager du et hull i den biten du tredde igjennom og tar tak i den lange neden som du så trer igjennom der. skyv deretter plastbeskyttelsen tilbake på plass over skjøten. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått ferdig 3 liner hvor jeg har brukt slepetauet til Jernia. Her er et bilde av hundene fra Røssdalsætra i går med linene på. Utrolig deilig med liner som er så sterke at de også trygt kan brukes som tjor på tur. Jeg har skjøtet på en halv meter med line og satt på en ny (og mindre) krok innerst mot hunden, den store kroken i andre enden har jeg beholdt da den sitter greit i magebeltet.

En annen fordel er at når hunden går fot, så krymper båndet til bare 1,10 meter, så da slipper man å gå med en kveil med tau i hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...