Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge kan hunden gå uten mat?


Heidi

Recommended Posts

Tror jeg vil ta en annen metode i bruk. Rett og slett ikke og gi Rocky mat på noen dager, for og se om dette får han til og spise.

Calina: Du skrev at du havde prøvd og la vær med og gi din hund mat i 4 dager og siden der spiste den..

Men jeg syns 4 dager virker som så lenge, kan en hund klare sig fint uten mat i 3 dager??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder kan sagtens gå meget længere uden mad. jeg så en hund der var blevet kræsen og den nægtede at spise i 3 eller 4 uger. Da den så fandt ud af at den fik tørfoder eller ikke noget så valgte den naturligvis tørfoder. Jeg foreslår ikke at du sulter din hund, men den kan godt gå lidt uden mad uden at du skal bekymre dig for meget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott at han er fri fremme!! ;)

Jeg fik svar fra NKK om HD i brev idag. Og i brevet står der at der er små forklakninger, men fik og vite hos dyrlægen at der ikke var :?

Er der også en diagnose for forkalkninger?? Havde Goshi forkalkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vil ta en annen metode i bruk. Rett og slett ikke og gi Rocky mat på noen dager, for og se om dette får han til og spise.

Calina: Du skrev at du havde prøvd og la vær med og gi din hund mat i 4 dager og siden der spiste den..

Men jeg syns 4 dager virker som så lenge, kan en hund klare sig fint uten mat i 3 dager??

En hund klarer seg en uke uten mat. Så lenge den drikker nok vann,og får SOVE nok.. :wink: -det er bevist at en hund dør av søvnmagel, lenge før den dør av sult..-faktisk skal det vel ikke mer en en 4,5 dager uten søvn før det går galt..om jeg ikke minnes helt feil da...*tenke tenke*

Deedee - forrige tispa mi som vi måtte sulte, tok vi 4 dager uten mat, så spiste hu i vel en uke, og så begynte det på igjen, så vi tok rett 4 dager til. Dermed var det aldri noe problem i det hele tatt.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi "sultet" Rocky i 3 dager. Og siden der har han spist all sin mat med det samme. Han pleier altid bare og snuse til maten og gå sin vei og så spise senere. Men nu har han spist all sin mat med det samme i 5 dager :lol:

Jippiii.. Deilig!!

Starter han igjen med og tulle med maten, da tar vi det i 3 dager igjen så går det kanskje litt op for han :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hmm... Jeg ville ha hatt mat fremme slik at jeg kunne se om hunden virkelig holdt på å sulte (nå snakker jeg ikke om dødende, men slik at den kunne ha spist steiner fordi den var så sulten!). Men pass på at den får rikelig med vann, da :D Man kan overleve lenge uten mat, men ikke lenge uten vann.

benedicte

www.labbis.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...