Gå til innhold
Hundesonen.no

Ball


Recommended Posts

Jeg er på let etter en ball, type liten (som en tennisball) for bruk som belønning under trening. Har hittil ikke funnet noen eller snakket med noen som har en ball som tåler en notorisk tygger...

Ikke fordi han ligger og tygger på den lenge av gangen, men han er kronisk, og derfor ødelegger han det meste han tygger på i løpet av få sekunder.

Noen som har fått tak i noe som kan funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det fins en latex basert pipe ball (pipen kan drepes!!) Vi er flere på trening som bruker dem til hunder som ellers "killer" andre type baller. Den spretter og står i selv om den er myk! :wub:

Det er kun en dyrebutikk i Oslo som selger dem, butikken husker jeg ikke navnet på for øyblikket men den ligger like ved politistasjonen og Generius. (like ved en kampsport butikk) Ballene er runde med "ansikt på" og fins i forjellige farger. Koster 49,- om jeg husker rett. Kan ta bilde av den nå når jeg skal på trening nå.

Vell vært ett forsøk!(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pet and Play selger en del leker av forskjellig slag. Kongene der skal visstnok være av den mer solide sorten. Noen baller med snor i der også.

Link

Har du prøvd de ballene som er av hard gummi tvers igjennom? Ikke alle hundene som demonterer de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund som klarer å drepe det meste av baller, men vi har hatt noen baller fra Ikea som overlevd på mystisk vis. De kom i tre-pakninger og vi kjøpte dem for et par-tre år siden. Kostet 10-15kr for pakningen. Vet ikke om de har dem ennå. Har ellers hatt flere dyrere baller og konger fra dyrebutikker som har holdt i ca 5 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna mi spiser konger til frokost.. Men, vi har funnet en jordklode(ball) som har holdt utrolig lenge! Den kommer i forskjellige størrelser, og den minste er ca like stor som en tennisball. Så kan du sette tau i de om du vil, og da har du en fin kaste/dra-leke:) Mine har lekt med de i lag, med andre og ballene er like hele. Selv ikke Laska har klart å ødelegge de ennå! Ikke spretter den helt "likt" heller, noe som gjør at det er litt artigere å løpe etter den i følge aussien min;)

Du får kjøpt jordklodene på Cleanrun.com. Er forøvrig lett å bestille derfra, lekene kan bli sendt som en gave, og jeg har aldri betalt toll uansett hvor mye jeg har handlet. Tar 1-2uker for å få tingene:)

Denne kennelen selger også jordklodene, og de er vist veldig fornøyde med de. De blir brukt på IPP-hunder (ikke at det har noe å si på hvor flink hunden er til å tygge i stykker ballen..), men de er nå fornøyde da;) Har aldri bestilt derfra, så ander ikke hvordan de er.

Lykke til i jakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...