Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffehund


Nina

Recommended Posts

Jeg blir så oppgitt, vet ikke helt hva jeg skal gjøre mer. Ero er av den oppfattning at alt som rører på seg skal bjeffes på. Han har helt siden han var liten vært litt skeptisk ovenfor fremmede, men det er mye bedre nå. Idag var jeg på tur med Ero, jeg og ei venninne. Venninna brydde han seg ikke så mye om(selv om han ikke kjenner henne så godt) men hver gang vi møte på folk satte Ero i et voldsom målføre. Han springer mot personene og bjeffer som en gal. Han gjorde det før når vi gikk tur etter gangfeltet, men det er så og si borte nå, fordi vi har han til å gå fot. Men det er litt vanskelig å få han til å gå fot når han er løs og oppdager personene før jeg gjør det. Jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne trene det vekk, og hvordan jeg skal oppføre meg når han gjør slik. Til nå har jeg ropt på han og han har kommet hvis jeg har hatt god nok godbit.

Også hjemme når vi får besøk bjeffer han som en gal. Jeg lar han ikke springe å møte personene som kommer i gangen, men venter med han oppe. Det roer han litt ned. Men han liker ikke helt at vi har besøk virker det som, men han klarer å slappe av så lenge besøket holder seg i ro, men med en gang besøket skal reise seg og gå springer Ero mot og bjeffer. Vet heller ikke da hva jeg skal gjøre. Barn går greit, de kan gå så mye de vil, men voksene skal bjeffes på. Jeg har begynt å ha han i bånd når vi har besøk, slik at han ikke har muligheten å springe mot de.

Så jeg trenger litt hjelp for jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre i de forskjellige situasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på besøk og bjeffing på ringerklokken så kan man trene det vekk ved å få en venn til å gå ut å ringe på døren(evt banke på) og dere er inne og later som ingenting. En hund som bjeffer på ringerklokken bjeffer som regel fordi den vet at nå kommer det noen, nå skjer det noe, og da blir den oppspilt.. Men ved å få en venn til å ringe på og dere som er hjemme bare later som ingenting, ikke enns hunden bare driv med helt vanlige ting som du ville gjort på en vanlig dag, gjenta dette mange ganger til hunden skjønner at ringerklokken ikke lenger symboliserer besøk..(kan ta litt tid) Den vil som regel gå lei å skjønne at her kommer det jo ikke besøk. Og når det kommer virkelig besøk kan det kanskje hjelpe å la være å åpne når hunden er på vakt vente til den har roet seg litt, og deretter åpne når den ikke lenger er så fokusert på døren.. Men dette bør jo helst trenes på først slik at det ikke tar så lang tid fra den er på vakt til den igjen er avslappet, slik at besøket ikke må stå ute å fryse så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...