Gå til innhold
Hundesonen.no

Prøveversjon.


Ulvinne

Recommended Posts

Hvis jeg laster ned en gratis prøveversjon av f.eks dreamwaver,og jeg lager meg en hjemmeside i dette programmet.

Har jeg da lov og laste opp og publisere denne på internett selv om jeg ikke kjøper dreamwaver? Vil denne slutte og funke da prøveversjonen er over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Hvis jeg laster ned en gratis prøveversjon av f.eks dreamwaver,og jeg lager meg en hjemmeside i dette programmet.

Har jeg da lov og laste opp og publisere denne på internett selv om jeg ikke kjøper dreamwaver? Vil denne slutte og funke da prøveversjonen er over?

Sida vil ikke slutte å fungere for den ligger allerede på serveren, men du får ikke vedlikeholdt den eller lage flere sider etter at prøveperioden er utløpt. Et lite spørsmål bare: hvorfor Dreamveawer som er et omfattende og tungt program (dersom du vil bruke alle mulighetene) - når det finns gratisprogrammer som gjør samme jobben, og dersom du går opp et hakk i kvalitet finns det programmer for en tidel av det som dw koster som er like anvendelige for en vanlig "hjemmesidesnekker" og som produserer like bra sider som de to ovenfor nevnte.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sida vil ikke slutte å fungere for den ligger allerede på serveren, men du får ikke vedlikeholdt den eller lage flere sider etter at prøveperioden er utløpt. Et lite spørsmål bare: hvorfor Dreamveawer som er et omfattende og tungt program (dersom du vil bruke alle mulighetene) - dersom du går opp et hakk i kvalitet finns det programmer for en tidel av det som dw koster som er like anvendelige for en vanlig "hjemmesidesnekker" og som produserer like bra sider som de to ovenfor nevnte.

--

Per Olav

For jeg har bare hørt om DW og Frontpage:)

Så det gratis programmet du la ut,men jeg skjønte ikke så mye. :)

Hva bør jeg laste ned derfra f.eks? Jeg trenger vel ikke hele lista med "ting"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

For jeg har bare hørt om DW og Frontpage:)

Så det gratis programmet du la ut,men jeg skjønte ikke så mye. :)

Hva bør jeg laste ned derfra f.eks? Jeg trenger vel ikke hele lista med "ting"?

Fra http://www.coffeecup.com/freestuff/ kan du laste ned Coffeecup Free HTML editor 8.0. Det er et "det blir det du ser" program hvor du kan legge inn tekst og bilder osv etter behov. Du trenger ikke bruke html-koder for å lage websider, men html ligger i bunnen av alle web-sider, så kodingen får du med på lasset uansett. Dessuten kan det være greit å vite litt om html dersom saker og ting skjærer seg. Dersom du legger musepekeren på det hvite feltet på denne sida, høyreklikker og klikker på "vis kildekode" eller noe slikt, ser du kodingen for denne sida som styres av flere programmer, men html ligger alltid i bunn.

Free image viewer er et bildebehandlingsprogram og

DHTML menu builder er et program for å lage glidende menyer.

HTML editoren har også en innebygget ftp (file transfer protocol) for overføring av filer fra din egen maskin til den serveren hvor hjemmesida di ligger. Du trenger derfor ikke et eget program for det. Editoren er det eneste programmet du trenger for å lage hjemmesidene. Skal du redigere bilder laster du ned image viewer og skal du ha fancy menyer laster du ned menu builder.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra http://www.coffeecup.com/freestuff/ kan du laste ned Coffeecup Free HTML editor 8.0. Det er et "det blir det du ser" program hvor du kan legge inn tekst og bilder osv etter behov. Du trenger ikke bruke html-koder for å lage websider, men html ligger i bunnen av alle web-sider, så kodingen får du med på lasset uansett. Dessuten kan det være greit å vite litt om html dersom saker og ting skjærer seg. Dersom du legger musepekeren på det hvite feltet på denne sida, høyreklikker og klikker på "vis kildekode" eller noe slikt, ser du kodingen for denne sida som styres av flere programmer, men html ligger alltid i bunn.

Free image viewer er et bildebehandlingsprogram og

DHTML menu builder er et program for å lage glidende menyer.

HTML editoren har også en innebygget ftp (file transfer protocol) for overføring av filer fra din egen maskin til den serveren hvor hjemmesida di ligger. Du trenger derfor ikke et eget program for det. Editoren er det eneste programmet du trenger for å lage hjemmesidene. Skal du redigere bilder laster du ned image viewer og skal du ha fancy menyer laster du ned menu builder.

--

Per Olav

Takk for forklaringen.

Lastet ned så nå skal jeg se om jeg skjønner noe av det.

Hvis ikke skal jeg spamme inboksen din til du blir så leit at du kommer og forklarer meg in person. :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Takk for forklaringen.

Lastet ned så nå skal jeg se om jeg skjønner noe av det.

Hvis ikke skal jeg spamme inboksen din til du blir så leit at du kommer og forklarer meg in person. :):)

Helt greit :D Takker for en mulig invitasjon :) Og du - før spamminga - hjelpefila er en fin greie på de fleste program :)

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffen er klar!

Men du,nå begynner spamminga :)

Jeg har laget en side nå,trykket cool,men da kom det masse html koder,så trykker jeg på visual tab,men da får jeg beskjed om at den kun er tilgjengelig i :FULL versjon.

Må jeg betale for den da eller?

EDIT: Altså får jeg beskjed om og laste ned:free trial download.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Kaffen er klar!

Men du,nå begynner spamminga :)

Jeg har laget en side nå,trykket cool,men da kom det masse html koder,så trykker jeg på visual tab,men da får jeg beskjed om at den kun er tilgjengelig i :FULL versjon.

Må jeg betale for den da eller?

EDIT: Altså får jeg beskjed om og laste ned:free trial download.

Slik jeg forstår teksten på hjemmesida til kaffekoppen skal det være et program for WYSIWYG (what you see is what you get) - altså programmering uten koder. Teksten på "editorsida" http://www.coffeecup.com/free-editor/ er som følger:

"The CoffeeCup Free HTML Editor is a drag and drop HTML Editor with Built-in FTP uploading. It has wizards for tables, frames, forms and fonts and comes with all HTML 4.0 and XHTML tags. The Free version also includes wizards for images, links and a Quickstart so you can create web pages fast.

This is a trimed down version of The CoffeeCup HTML Editor. You can always download the full version here. "

Mitt første forslag er at du ser om det er noen "settinger" som du har oversett?

Send meg gjerne en PM dersom du står fast.

--

PO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...