Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens beste lukt

~Marlene~

Recommended Posts

Skrevet

beste:

lokten fra en hundepote :)

fra friskt regn

fra nybakt hjemmelagd pizza :D

fra valper som dier mora :P

røkelser.

natur.

frisk pust

parfymer :)

våt hund etter et bad.

lukten fra rent hår( babyhode) :)

Verste: myk blaut hundedrit!

spy

kattepiss!

råtten søppel..

ERTESTUING

å fårikål.. :)

Guest Vicky
Skrevet

beste:

Valper

nyvasket hår

Vicky om sommeren

Gartneri

Nyvaska sengetøy

Verste:

åhh, det er mye det...

Skrevet

Beste: nybadet hund, parfymen jeg bruker, bakeri som baker varene selv :)

Verste: lukta fra en sildoljefabrikk, kattepiss, pinnekjøtt :)

Skrevet

Beste:

-Lukten bak ørene på Pito (ja jeg vet jeg er rar *rødme)

-nyklippet gress

-kjellerlukt

-Parfymen min

Verste:

-bensin

-Kattepiss

-kompost

-hønsehus

osvosv

Skrevet

Beste lukt:

Valp, og nybada hund.

Tresor parfyme

Nybakte brød

Nyvaska hus.

Kle som har tørket ute på snora

Nyslått gras

Lukten i naturen rett etter det har regna

Verste lukt:

kattepiss

Lukten av spy

hundebæsj

tåfis

hønsemøkk

Skrevet

Beste:

- Gjærbakst som nettopp er kommet ut av ovnen

- lukten som kommer etter at det har regnet(spesielt om sommeren)

- nyvasket hår

- babyer

- nyvaskede klær

- åpent bakeri

og mye annet

Verste:

- kattepiss

- svette

- scorpius(en butikk på Grünerløkka, klarer i lukten som er der)

- pinnekjøtt og fårikål

og mye mer

Skrevet

God lukt:

- Paris Hilton parfymen

- Ansiktskrem for menn

- White sprit

- Babyer (de lukter som regel godt)

- Jordbær

Fæl lukt:

- Spy!!!!

- Drittlukt

- Svettlukt

- Ånden til læreren min (hun har esel ånde)

- Tåfis

- Søppel

- Kattetiss

Skrevet

Gode lukter:

svak manneparfyme

duftlys

nybadet hund

nybadet hud :)

sommer lukt ute

roser

dårlig lukt:

ånden til Timon

gammle matrester

sur melk

sånn ekkel lukt inne hos gamle folk :)

svette mennesker

Skrevet

Best:

*når det har regna litt og lukter friskt

*Røyken som kommer av en fyrstikk som tennes eller slukkes

*hund, som ikke lukter kjempe mye hund

*stall

*valper

Værst:

*når det har regna mye, og det lukter mark :)

*Hundemøkk

*kattepiss

*Røyk av Røyk :)

*våt møkkete hund (rex lukter faktisk ikke så mye "blaut bikje" :))

Dette var noe av det jeg kom på i farta :)

Skrevet

Beste lukt

-Baby

-Valper

-Ren hund

-Fersk bakst

-God middag

-Kaffe!

-Ferskt høy

-Stall (flis, høy, hest *sukk*)

Verste lukt

-Søppel om sommeren (varmet opp i dunk ute *grøss*)

-Møkkete hund (spesielt våt OG møkkete)

-Skikkelig mannfolksvette

-Røyklukt

-Fylleånde

-Spy

-Sur melk og annen dårlig mat/drikke

Kommer ikke på mer just nu :)

Skrevet

hehehehe :) Har aldri synes at den har vært noe god jeg. Folk sitter og sniffer baby hår og jeg holder nesa mi en stykke vekk ja *rødme*

Skrevet

Beste: nytt sengtøy, parfyme(valetino) middagslukt, Samboeren nydusja, Pinnekjøtt, valp, vår lukt

Verste: Hunde promp, tåfis, grisehus, kattedrit, spy, spøyting av kumøk alså lukta osv..

Skrevet

Beste lukter:

Jean paul herreparfyme

Kjæresten

Tobakk

Sånn tøymykner; sommerfrisk

Vanilje duftlys

Inni bilen til kjæresten

Verste:

Kattepiss

bløt hund

oppkast.

Skrevet

beste:

herreparfymer! nesten så jeg tar det på meg selv av og til :)

nyvasket hår (kommer litt an på shampoo/balsam da, men)

rent sengetøy

nyvasket rom

valper (benedicte pleier å si at valpepiss på avis lukter kjempegodt :) )

nybakte boller, kake, brød etc..

verste:

svette

skitne fotballsokker

avføring generelt

tåfis

babybleie

røykeånde

søppel som har ligget og råtnet i solen

ånde til folk som har glemt å pusse tennene=\

fiskebein

kaffe

sur melk og all myglet mat

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...