LBL Skrevet 6. Mars 2006 Rapporter Skrevet 6. Mars 2006 Hvis man går rundt å lurer på å søke om kennelnavn så har nå FCI lagt ut en liste over de som er opptatt. Så sparer man seg kanskje for den irritasjonen det er å få avslag. (Been there, done that..) http://www.fci.be/ Gå inn på "EN" og "FCI kennelnames"
Maria Skrevet 6. Mars 2006 Rapporter Skrevet 6. Mars 2006 Takk for nyttig link!! :mellow: Nå skal jeg jammen sette meg ned å ta en titt på dette. ÆSj.... Kennelnavnet mitt er opptatt...
lo:co Skrevet 6. Mars 2006 Rapporter Skrevet 6. Mars 2006 Å, så bra! Det var jammen meg på tide! :mellow: Har ikke vært igjennom den mølla sjøl, men kjenner flere som har brukt år-og-dag på å få godkjent kennelnavn.
Jeampi Skrevet 6. Mars 2006 Rapporter Skrevet 6. Mars 2006 men hvorfor er det mange kenneler med samme navn og så står det bokstaver bak dem?? Går det an å ha samme kennelnavn selv om det er opptatt eller? EDIT: Jesssssss det ene jeg vil ha er ikke opptatt :mellow:
Toya Skrevet 6. Mars 2006 Rapporter Skrevet 6. Mars 2006 men hvorfor er det mange kenneler med samme navn og så står det bokstaver bak dem?? Går det an å ha samme kennelnavn selv om det er opptatt eller? EDIT: Jesssssss det ene jeg vil ha er ikke opptatt det lurte jeg også på... :mellow:
Nenya Skrevet 6. Mars 2006 Rapporter Skrevet 6. Mars 2006 Fant navnet mitt jeg :mellow: Dette kunne de funnet på før så hadde jeg sluppet å sende inn så mange ganger.
Jeampi Skrevet 6. Mars 2006 Rapporter Skrevet 6. Mars 2006 Hvor lang tid tar det å få godkjent et kennelnavn hvis det IKKE er opptatt? er ikke det sånn "6 mnd prosjekt" ?
lo:co Skrevet 6. Mars 2006 Rapporter Skrevet 6. Mars 2006 men hvorfor er det mange kenneler med samme navn og så står det bokstaver bak dem?? Går det an å ha samme kennelnavn selv om det er opptatt eller? bokstavene bak antar jeg er en del av kennelnavnet, og derfor blir de forskjellige: -Hundepoten -av Hundepoten -von der Hundepoten -of Hundepoten osv... Edit: i tillegg er de sikkert ifra forskjellige land. Eller mener du noe annet?
Jeampi Skrevet 6. Mars 2006 Rapporter Skrevet 6. Mars 2006 åh okei. Nei det er noen det f.eks står "hundepoten" (jp) og hva står jp for da?
lo:co Skrevet 6. Mars 2006 Rapporter Skrevet 6. Mars 2006 Når jeg ser "jp" så tenker jeg japan av en eller annen grunn. "jp" er en av de få jeg ikke klarer å tolke. Men flere av de andre "bokstavene" gjenkjenner jeg som forstavelser på andre språk. FCI kan ikke ta hensyn til forstavelsene når de skal alfabetisere, derfor står de i parantes bak. Går det an at identiske kennelnavn finnes i to forskjellige land? Altså uten forstavelse? Edit: Veit da søren, jeg.. Det skulle gått an å gå inn på hvert enkelt kennelnavn og sett hvor i verden de hører hjemme, hvilke raser osv.
Taz Skrevet 6. Mars 2006 Rapporter Skrevet 6. Mars 2006 Wohoo. Førstevalget mitt er ikke tatt.. :mellow: Kanskje eg burde søke med engang da..
LBL Skrevet 7. Mars 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 7. Mars 2006 Det skulle gått an å gå inn på hvert enkelt kennelnavn og sett hvor i verden de hører hjemme, hvilke raser osv. Whoa-whoa-whoa! (ala Pål Trulsen.. :mellow: ) Tror vi skal være glad for at navnene har kommet på nett i det hele tatt jeg.. har skjønt det sånn at FCI er ganske så tungrodd..
Caroline Skrevet 7. Mars 2006 Rapporter Skrevet 7. Mars 2006 Oi, dette var flotte saker! Ingen av mine førstevalg er tatt! :mellow: Juhuu!
charlotte Skrevet 7. Mars 2006 Rapporter Skrevet 7. Mars 2006 Selvfølgelig var alle mine tre alternativer tatt. :mellow:
zorbas Skrevet 7. Mars 2006 Rapporter Skrevet 7. Mars 2006 Det kennel navnet vi ønska er også tatt, så nå må vi sette oss i tankeboksen. Nå kan vi heldigvis sjekke da! Så slipper vi og sende inn og få avslag på avslag.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar