Gå til innhold
Hundesonen.no

Includes i dw


Guest Per Olav

Recommended Posts

Guest Per Olav

Hei og hopp.

Testserveren min har streika og siden jeg pusler litt med ei ny hjemmeside i tillegg til den jeg har fra før kan jeg like godt presentere et lite problem som sansynligvis har en enkel løsning. På denne testsida http://www.wolfdog.no/test.asp er den horisontale menyen og footer lagt inn i en include-fil, mens menyen på side-baren er lagt inn som html-linker i body. Alt fungerer slik det skal. Jeg ønsker at også linkene på side-baren inn i en include, og når jeg gjør det blir det hele en total mess. http://www.wolfdog.no/ I dw er de hvite maincontent og sidebar div'ene forsvunnet og teksten vises mot den rødbrune bakgrunnen. Kollonnene som sto tett inntil hverandre har nå fått en bredt felt mellom seg, Når siden vises i en browser stopper den stipletet skillelinja mellom maincontent og sidebar langt oppe på sida og footer'en er forsvunnet. Forslag til løsning? (Ikke bry dere om farger og logo og slikt - det kommer når "det tekniske" er på plass :D )

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Det hvite feltet under der den stiplete linja slutter er faktisk footeren din, men den syns ikke fordi teksten er hvit. Har du lagt includen inne i div'en i stedet for utenfor? Har ikke finkjemmet html'en din, men dette er i hvertfall det første som slår meg.

EDIT: Ellers er det egentlig litt fy-fy å bruke server-ressurser på asp der du kan bruke html for å oppnå det samme (men det er greit for meg, og jeg skal ikke si det til noen :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Hmmm... Det hvite feltet under der den stiplete linja slutter er faktisk footeren din, men den syns ikke fordi teksten er hvit. Har du lagt includen inne i div'en i stedet for utenfor? Har ikke finkjemmet html'en din, men dette er i hvertfall det første som slår meg.
Jeg skal ikke motsi deg, men jeg tror ikke det stemmer :D
EDIT: Ellers er det egentlig litt fy-fy å bruke server-ressurser på asp der du kan bruke html for å oppnå det samme (men det er greit for meg, og jeg skal ikke si det til noen :D )
Ånei du, jeg vet hva jeg gjør :D SSI gjør det mulig å redigere menyene en gang i stedet for å rette opp menyer på 30 sider eller mer etterhvert som jeg utvider, og det lille jeg bruker av SSI er knapt merkbar på serveren :D

Dessuten tror jeg at jeg har funnet årsaken til miseren helt av meg selv: Jeg har i hvert fall et onLoad call for mye både på den tokollonners sida som jeg har oppgitt ovenfor og den enkolloners sida som du finner ved å hovre over den horisontale menyen. CSS'en som styrer menyene har endret seg litt og jeg må redigere javascriptingen noe.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei du, jeg vet hva jeg gjør :D SSI gjør det mulig å redigere menyene en gang i stedet for å rette opp menyer på 30 sider eller mer etterhvert som jeg utvider, og det lille jeg bruker av SSI er knapt merkbar på serveren :D

Det trakk i hvertfall ned karakteren min litt på eksamen (i webutvikling). Det finnes flere måter å gjøre det på, f.eks library eller iframes (men sistnevnte er ikke stuerent det heller..) Javascript kan også brukes. Men for all del - SSI er utrolig praktisk, og jeg er ikke helt uskyldig når det gjelder bruk av SSI på sider som ellers ikke krever asp jeg heller (men ikke si det til noen :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Men for all del - SSI er utrolig praktisk, og jeg er ikke helt uskyldig når det gjelder bruk av SSI på sider som ellers ikke krever asp jeg heller (men ikke si det til noen :D )
Munnen min er lukka med sju seil eller hva det nå er man bruker ved slike anledninger :D

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Stoler på deg :mellow: Lykke til videre med de nye sidene!

Takker :huh: Nå tror jeg det bare er litt fintuning igjen :( Sidebar linkene skal kanskje inn i en include og muligens litt mere luft mellom undermenyene i den horisontale menyen. Fargene får vente til jeg får logotegningen av c.m, jeg skal bruke en av fargene i tegningen som basis for de andre fargene på sida. Kanskje en vertikal gradient på bakgrunnen? Vi får se :(

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...