Gå til innhold
Hundesonen.no

Hainide Nemrod Cuchk/Chuck

Mirai

Recommended Posts

Var på party med kollegene til Anders i går (alle over 35, og der satt jeg, haha), og da møtte jeg to menn som hadde hunder. Han ene hadde en GD, og han andre en doberman som het det som står i overskriften. Jeg hadde litt innabords, så om det skal stå Cuhck eller Chuck i navnet er jeg litt usikker på. Hvertfall, han sa de dreiv med IPO og noe annet (husker ikke helt, spor kanskje?) og at denne hunden var en av de beste i Norge! Er det noen som vet om dette er sant? Den hadde vært med i VM også, eller noe sånt

(f*** ta den hukommelsen). En doberman med navnet i overskriften, altså.

Han med GD'en mente forresten at ingen kunne trene hunden hans til å gå pent, den MÅTTE man bruke pigghalsbånd på, haha. Og de mente begge to at det var bare å ta på pigghalsbånd og bruke det, for det var bedre for hunden enn kjettingstrup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Slem du er!

Nei, har ikke prøvd Google, men det kan jeg jo gjøre. Det jeg var uenig i var at de virket som om de bare slang på kjettingstrupen og ikke gadd trene. Han med GD sa liksom at han banka bikkja flere ganger dagen uten at det hjalp, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tyske (?) reklameplakater i bakgrunnen da, så det foregår nok i Tyskland eller no. Og man kan jo bo i Norge og ha helklupert dobber - importering er fullt mulig...

Jeg vet jo det. Skal man nå langt i IPO og konkurrere mye er ikke Norge plassen å bo, var mest det jeg ville fram til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe fin hund :D

så ut som om den hadde vunnet en del...

men når det er sagt, så hadde jeg blitt skremt hvis jeg hadde møtt den aleine en mørk natt ja...

hehe

den så litt sånn småskummel ut når den beit... ( sikkert bare meg som er pingle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall, han sa de dreiv med IPO og noe annet (husker ikke helt, spor kanskje?) og at denne hunden var en av de beste i Norge!

Ja, det stemmer!

IPO = lydighet, spor og bitearbeid.

I konkuranser så teller alle disse 3 delene likt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener forbudet gjelder all form for konkurrering i Norge.

Men herre gud da det er jo BARE tull!!! hva med de som kommer fra utlandet da og skall konkurere her i norge er ikke det lov heller da??

og hvis du har importert en hund ikke det lov heller ??

Oh gud norge ass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All aktivitet med kuperte hunder er forbudt i Norge. De kan ikke engang gå mentaltester og få offisielt resultat. Dette er en følge av at man faktisk følger opp de forbud de setter i verk her til lands - og ikke har en dobbeltmoral slik land som ikke tillater kupering, men likevel tillater kuperte hunder å konkurrere, har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt av hva de har oppnådd.:

(klippet ut fra: www.Teamslagen.com)

----- er godkjent trinn 2 instuktør i IPO(RIK), godkjent treningsfigurant og testleder/figurant på funksjonsanalyse og karaktertest. Har nå sin 5te Dobermann Hainide Nemrod-Chuck. De har sammen vært på 3-NM, 1-Nordisk og 5-VM (2,FCI-VM for alle raser og 3,IDC-VM for bare Dobermann). Som beste resultat har de en 2ndre plass i IDC-VM 2003. I år ble det en 6te plass i VM, og 5te plass i det Tyske Mesterskapet. De satser for fullt også i 2006 og håper på en topp plassering i VM, det samme i det Tyske Mesterskapet, og beste resultat på Tysk Livstidskåring som er det høyeste en Dobermann kan komme innen rasen, Chuck er også i klasse 3 i lydighet, klasse B i bruks og innehar brukshund Chapionat i IPO, og snart S UCH (mangler 1 cert). Med sine andre Dobermann har ----- trent lydighet og bruks, og han driver også med jakt. Så etter neste sesong kommer Chuck til å trene mot godkjenning i blodspor og ettersøk av skadet villt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...