Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdrettere av irsk setter?

Artemis

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er på jakt etter en irsk setter valp, og lurte på om noen kjenner til noen oppdrettere med hjemmeside? Har sett litt rundt på nettet, men tenkte jeg kunne spørre her likevel. Alt er av interesse :)

Skrevet

http://www.nisk.org/nynisk/index.php?side=Oppdrettere

Her er en liten liste over oppdrettere. Jeg anbefaler kennel heggelifjellet, men hjemmesiden deres er ikke oppe å går dessverre. Men jeg vet at de har fått fram flotte irsk settere med godt gemytt, og flere av de har gjort det ganske bra på jaktprøver. Men se litt rundt på den Norsk irsk setter klubb sin side så får du informasjon om de forskjellige oppdretternes hunder og hva de har prestert og slikt.

Skrevet

Takk, har sett på den listen, men er ingen som venter valpekull til "riktig" tid så vidt jeg har sett. Noen som vet om sider som ikke står der kanskje?

Du vet ikke om heggelifjellet venter/har planlagt noen kull i år?

Skrevet

Heihei

Er det show- eller jaktlinjer du vil ha?

Sitter selv her med en IS...

Det er jaktlinjer jeg egentlig er ute etter. Er det jakt- eller showlinjer du har fra? Jeg visste ikke at det var noe særlig med irske settere fra showlinjer her i landet?

Skrevet

Det er jaktlinjer jeg egentlig er ute etter. Er det jakt- eller showlinjer du har fra? Jeg visste ikke at det var noe særlig med irske settere fra showlinjer her i landet?

Jeg har etter jaktlinjer, dog fra et hjemmeoppdrett tror jeg (omplasseringshund). Vet Kennel Lysetunet i Bergen driver med rene showlinjer, disse hundene er litt større, mørkere og med litt større pels. Kan finne litt mer info om det er intr.

Skrevet

Jeg har etter jaktlinjer, dog fra et hjemmeoppdrett tror jeg (omplasseringshund). Vet Kennel Lysetunet i Bergen driver med rene showlinjer, disse hundene er litt større, mørkere og med litt større pels. Kan finne litt mer info om det er intr.

Er vel egentlig ikke det jeg leter etter nei, men er litt nysgjerrig, så kan gjerne få mer informasjon :huh: :mellow:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...