Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har god peiling på kameraer?

Tine

Recommended Posts

Skrevet

Hei jeg kjøpte meg nytt digital i rom jula et hp m 22 for 1000 kr helt ok til mitt bruk. Det er mange forskjellige innstillinger på det osv.. Men nå kommer problemet mitt..Når jeg skal ta bilder inne av Gizmo så blir det alltid mislykket farge på øynene hans, jeg har prøvd ut masse men ingenting nytter.... jeg legger ut noen eks her så dere får se resultatet av et helt normalt tatt bilde inne...Jeg håper noen kan hjelpe meg eller har samme problemet som kan gi meg noen tips osv :icon_redface:

http://i39.photobucket.com/albums/e174/rom...zmogrnneyne.jpg

http://i39.photobucket.com/albums/e174/rom.../gizmotunge.jpg

Skrevet

Du bruker blits?

Prøv å skru av blitsen, skru opp lyset i rommet, og still inn høyere ISO-verdi, lengre lukkertid og lavere blender-verdi om du kan gjøre det på kameraet ditt. Det er bare å prøve seg fram til man finner en kombinasjon som gir bra lys og bra kvalitet.

Skrevet

har skrudd av blitzen men det fungerer ikke, å tatt på den øyeste verdien men det funker heller ikke :icon_redface: blis så sint snart

Skrevet

Eller jeg kan velge om jeg vil ha høy eller middels bilde kvalitet sånn 2 eller 4 vga eller hva det heter...har prøvd alt.. hmm

Skrevet

Vel, det har ikke noe innvirkning på lysstyrken på bildet. Søkte litt rundt, fant ikke så veldig mye informasjon om kameraet, men av det jeg fant samt hvilken priskategori det ligger i vil jeg anta at du rett og slett ikke kan stille inn ISO, blender og lukkertid. Så da får du rett og slett fortsette med blitsen eller skru på flere lamper så du kan skru av blitsen.

Skrevet

ISO må så høyt som mulig, høyeste tallet du får velge, aner ikke hva det er på det kameraet...

Nedturen med å stille ISO opp er at det blir mere støy i bildet grovere bilde å "fargefeil"...

Ellers så tviler jeg sterkt på at et kamera til 1000 kan fjerne "røde-øyne" automatisk, da må det fjernes med redigeringsprogram eller fotobutikker gir den muligheten ved utskrift av bildene...

Skrevet

ISO-400 er bra nok det, om det FAKTISK blir bra kommer ann på hvordan bildet ser ut når du har tatt det... :icon_redface:

Så hvis du slår på alt lyset dere har så kanskje du får et greit bilde... :P

Nesten så jeg tror de du har er bedre en de kommer til å bli, heller fjerne fargen i øyet manuelt på pcn... :P

Du får se, morro prosjket det... :D

Skrevet

Heheh ja så kan jeg stille lyse her inne på det og adaptive lighting, whitw balance osv jeg har ikke peiling hehe... :icon_redface: hvor mye får du på ISO din da?

Skrevet

Mitt går til ISO-400 det også, men jeg er ikke fornøyd med bilder over ISO-200, pga støyen som blir på bildet med 400...

Aner ikke hvordan et HP kamera til 1000kroner oppfører seg...

Enda et tips, husk at SOLLYS er den beste lyskilden, så ta bilder inne på dagen med alle gardiner fra er best...

Hvitballanse å slikt kan vel godt stå på Auto tipper jeg... Er ikke kjent med det kameraet som sagt... :icon_redface:

Skrevet

takk for hjelpen du en en knupp :icon_redface: En ting til jeg har lagt nye batt inni kameraet mitt i dag å etter 2 timer er de tomme!!? jeg brukte kamerat en halv time til sammens lurer på om kameraet har klikka jeg..

Skrevet

Åssen batteri bruker du da? Jeg har selv erfart at det er kun oppladbare batterier som "holder kameraet i gang" over en lengre periode, med engangsbatterier så slukner kameraet fort...

Skrevet

Jeg har prøvd med forskjellige, skal kjøpe meg oppladbare når jeg får stipend..Men de på expert som jeg kjøpte det av sa at det slukte kjempe fort.. :icon_redface: så det er nok derfor..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...