Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå har vi vært ute og trent

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Okei, må bare få skrytt litt av hunden min :icon_redface:

Skjønner det bare ikke, jeg skjønner ikke hvor all den kontakten komemr fra? Og hvem som har tatt med Milo på kurs uten min tilatelse? Noen skyldige her inne? Hvorfor er han blitt så lydig? :P

Mulig jeg ikke henger helt med nå, men jeg trur faktisk at jeg har fått en lydig hund :D

I det siste har Milo vært eksemplarisk og gjort ALT som jeg har sagt.

Har vært på en stoor inngjerdet slette imot at hunden til veninna mi stikker av mye, og Milo har kommet hver gang jeg har ropt. En dag så fant hundene en plass hvor gjerdet hadde blitt ødelagt,så de løp rett igjenom og ut. Ut i den frie verdenen. Jeg tenkte at det ikke var noen vits i å rope, men ropte uansett. Og gjett hvem som kom da? Uten advarsel på at jeg faktisk har godbiter.? Jo...Det var MILO!

Han jobber supert nå, både med og uten godbiter. Men best med da.

Var ute i gata i sta, og trente litt lydighet. Hadde øvelsene:

-Sitt, bli mens jeg gikk 15 meter bort, så kom

-Dekk

-Dekk i 1 min

-Gå fot løs

-Gå pent med langbånd

-Gå pent med kortbånd

-Dekk, bli så kom

- Holdt fra masj

- Og dekk fra stå

ALT gikk supert, men vi må øve litt mer på dekken. Den siste øvelsen, må vi fin pusse så det går litt fortere.

Etterpå gikk jeg på tur, og Milo var den beste engelen :P

Og ja, vi øver til bronsemerket!

Nå har vi iallefall en inkalling som sitter med eller uten godbiter(så lenge det ikke finnes katter eller fugler i nærheten!)

Måtte bare skriv det..

ER STOLT AV BIKKJA MI B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER STOLT AV BIKKJA MI B)

Synes du skal være stolt av deg selv å jeg :icon_redface: For dette har han ikke greid helt av seg selv, her må noen (deg) ha gjort noe veldig bra! For ingen her har snusket av gårde med han :D

Mvh

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ser man det! Noe må du ha gjort veldig riktig :D

Så kult at du får han til og at du høster resultater etter all treningen! :P

HeHe..Jeg håper iallefall jeg har gjort noe riktig :icon_redface::P

Virker sånn

Margrete: Hvem vet? Kanskje pappa tar han på natta? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

TiHi..Takk :)

Om jeg har streeevd litt vel lenge med å få han til? Tjaa..Det kan diskuteres B)

Ot: Er forresten ikke så sur p.ga at jeg ikke får valp nå til sommeren lenger :) Venter heller et år, og på det året skal jeg læære meg masse, av både dere og Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Så bra at du ser fremskritt! :)

TiHi...Det synes jeg også ;) ;)

Like morsomt å se brødrene mine på tur med han da. "Milo.gå fot.Nei Milo.Milo sitt!"

Milo sier: "Hakke lyst!" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...