Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå har vi vært ute og trent


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Okei, må bare få skrytt litt av hunden min :icon_redface:

Skjønner det bare ikke, jeg skjønner ikke hvor all den kontakten komemr fra? Og hvem som har tatt med Milo på kurs uten min tilatelse? Noen skyldige her inne? Hvorfor er han blitt så lydig? :P

Mulig jeg ikke henger helt med nå, men jeg trur faktisk at jeg har fått en lydig hund :D

I det siste har Milo vært eksemplarisk og gjort ALT som jeg har sagt.

Har vært på en stoor inngjerdet slette imot at hunden til veninna mi stikker av mye, og Milo har kommet hver gang jeg har ropt. En dag så fant hundene en plass hvor gjerdet hadde blitt ødelagt,så de løp rett igjenom og ut. Ut i den frie verdenen. Jeg tenkte at det ikke var noen vits i å rope, men ropte uansett. Og gjett hvem som kom da? Uten advarsel på at jeg faktisk har godbiter.? Jo...Det var MILO!

Han jobber supert nå, både med og uten godbiter. Men best med da.

Var ute i gata i sta, og trente litt lydighet. Hadde øvelsene:

-Sitt, bli mens jeg gikk 15 meter bort, så kom

-Dekk

-Dekk i 1 min

-Gå fot løs

-Gå pent med langbånd

-Gå pent med kortbånd

-Dekk, bli så kom

- Holdt fra masj

- Og dekk fra stå

ALT gikk supert, men vi må øve litt mer på dekken. Den siste øvelsen, må vi fin pusse så det går litt fortere.

Etterpå gikk jeg på tur, og Milo var den beste engelen :P

Og ja, vi øver til bronsemerket!

Nå har vi iallefall en inkalling som sitter med eller uten godbiter(så lenge det ikke finnes katter eller fugler i nærheten!)

Måtte bare skriv det..

ER STOLT AV BIKKJA MI B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER STOLT AV BIKKJA MI B)

Synes du skal være stolt av deg selv å jeg :icon_redface: For dette har han ikke greid helt av seg selv, her må noen (deg) ha gjort noe veldig bra! For ingen her har snusket av gårde med han :D

Mvh

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ser man det! Noe må du ha gjort veldig riktig :D

Så kult at du får han til og at du høster resultater etter all treningen! :P

HeHe..Jeg håper iallefall jeg har gjort noe riktig :icon_redface::P

Virker sånn

Margrete: Hvem vet? Kanskje pappa tar han på natta? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

TiHi..Takk :)

Om jeg har streeevd litt vel lenge med å få han til? Tjaa..Det kan diskuteres B)

Ot: Er forresten ikke så sur p.ga at jeg ikke får valp nå til sommeren lenger :) Venter heller et år, og på det året skal jeg læære meg masse, av både dere og Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Så bra at du ser fremskritt! :)

TiHi...Det synes jeg også ;) ;)

Like morsomt å se brødrene mine på tur med han da. "Milo.gå fot.Nei Milo.Milo sitt!"

Milo sier: "Hakke lyst!" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...