Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder fra Bø-utstillingen


tuppetroll

Recommended Posts

Så fine bilder! Tok du ingen bilder av skjønningen min da :D

Jeg så ikke Skye jeg? Hvordan gikk det med henne?

Jeg så ikke deg, tror jeg... Greide å misse gronendaelene i ringen.. :blush: Hadde et svore strev med å få tatt bilder i den hallen der ass, møkk lys. Fant to bilder til som jeg ikke hadde redigert nå, skal laste opp og legge ut i albumet, et av Timo og et av Benedicte & Cita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et svore strev med å få tatt bilder i den hallen der ass, møkk lys. Fant to bilder til som jeg ikke hadde redigert nå, skal laste opp og legge ut i albumet, et av Timo og et av Benedicte & Cita.

Det er et hel**** å ta bilder i haller hvis man ikke har kamera på stativ og slår av blitzen. Men hvem gidder vel å drasse rundt på stativ, når man har nok med hunder, vesker og mennesker. Ikke jeg hvertfall. Sist jeg tok bilder i hall så satt jeg flere timer med paint shop for å redigere dem, og de ble fortsatt ikke bra :D Så jeg synes de du tok i helga var veldig bra med tanke på lysforholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et hel**** å ta bilder i haller hvis man ikke har kamera på stativ og slår av blitzen. Men hvem gidder vel å drasse rundt på stativ, når man har nok med hunder, vesker og mennesker. Ikke jeg hvertfall. Sist jeg tok bilder i hall så satt jeg flere timer med paint shop for å redigere dem, og de ble fortsatt ikke bra :D Så jeg synes de du tok i helga var veldig bra med tanke på lysforholdet!

De bildene jeg har tatt inne i hallen er tatt med manuelle innstillinger, med unntak av de jeg har tatt veldig nærme.. Kunne ingenting om manuelle innstillinger da jeg reiste til Bø, så har lært gjennom erfaring i helgen. Når jeg fikk tatt agbilder i det lyset var jeg veldig fornøyd. Må nok på et fotokurs snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bildene jeg har tatt inne i hallen er tatt med manuelle innstillinger, med unntak av de jeg har tatt veldig nærme.. Kunne ingenting om manuelle innstillinger da jeg reiste til Bø, så har lært gjennom erfaring i helgen. Når jeg fikk tatt agbilder i det lyset var jeg veldig fornøyd. Må nok på et fotokurs snart :D

Hva slags manuelle instillinger brukte du? Stilte du på ISO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Synes du er flink jeg! Er det ditt første SLR-kamera?

Ja, det er det første SLR-kamera mitt, var en venninne som tipset meg om blenderåpningen, også fomlet jeg meg videre derfra :D Du kan sikkert mye mer enn meg. Lyst til å dele litt visdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det første SLR-kamera mitt, var en venninne som tipset meg om blenderåpningen, også fomlet jeg meg videre derfra ;) Du kan sikkert mye mer enn meg. Lyst til å dele litt visdom?

Hoho, nei når sant skal sies så søker jeg litt visdom selv. Jeg har skjønt hvordan jeg stiller på ISO, men blender og disse greiene har jeg ikke fått til. Men så har jeg heller ikke lest bruksanvisningen og prøvd ordentlig heller, jeg er tross alt nordmann. Jeg tar derfor mest bilder ute, for da trenger jeg ikke stille så mye :D Kanskje vi skal melde oss på fotokurs sammen.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, nei når sant skal sies så søker jeg litt visdom selv. Jeg har skjønt hvordan jeg stiller på ISO, men blender og disse greiene har jeg ikke fått til. Men så har jeg heller ikke lest bruksanvisningen og prøvd ordentlig heller, jeg er tross alt nordmann. Jeg tar derfor mest bilder ute, for da trenger jeg ikke stille så mye :D Kanskje vi skal melde oss på fotokurs sammen.. B)

Med på det, gitt. Jeg fikk et tips av en venninne om den blendergreia, og fomlet meg videre derfra. Har skjønt såpass mye;

1. Desto høyere isoverdi, desto mer støy i bildet (1600 ble brukt på agbildene og det ser man)

2. På automatikk i godt lys får man skarpest bilder med lav iso

3. Du kan sjelden komme for nærme

4. Du stiller på blenderåpningen med det rullehjulet ved tabildeknappen.

5. Du får utrolig kule bilder hvis du varierer vinkelene litt, og sort/hvitt bilder fra kamera er stiiilig!

6. Du kan gjøre mye med lyset bare ved å stille på hvitbalansen ;)

Så veldig amatør jeg også, gitt...

Hva slags kamera er det? Jeg skal kjøpe kamera når jeg får feriepengene mine og jeg kunne tenkt meg et kamera som tok så fine bilder. Ser jo helt proffe ut jo! Men det er kanskje fotografen det kommer ann på ;)

Jeg har et Canon Eos 350 D - digital speilrefleks. Vel verdt hver krone. Tror kameraet har mye og si, du kan sjelden gjøre feil på autofunksjonen, liksom. Men bildene som er tatt i hallen nå er tatt med manuelle innstillinger, og det kommer jo litt an på fotografen også, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Med på det, gitt. Jeg fikk et tips av en venninne om den blendergreia, og fomlet meg videre derfra. Har skjønt såpass mye;

1. Desto høyere isoverdi, desto mer støy i bildet (1600 ble brukt på agbildene og det ser man)

2. På automatikk i godt lys får man skarpest bilder med lav iso

3. Du kan sjelden komme for nærme

4. Du stiller på blenderåpningen med det rullehjulet ved tabildeknappen.

5. Du får utrolig kule bilder hvis du varierer vinkelene litt, og sort/hvitt bilder fra kamera er stiiilig!

6. Du kan gjøre mye med lyset bare ved å stille på hvitbalansen :D

Så veldig amatør jeg også, gitt...

Jeg har et Canon Eos 350 D - digital speilrefleks. Vel verdt hver krone. Tror kameraet har mye og si, du kan sjelden gjøre feil på autofunksjonen, liksom. Men bildene som er tatt i hallen nå er tatt med manuelle innstillinger, og det kommer jo litt an på fotografen også, da ;)

OK - du er herved ansatt som fast fotograf OG lærer - jeg skjønner f..n ikke pøcken av det kameraet jeg - her går alt på automatikk for jeg fatter ikke hvor jeg skal gjøre hva - så jeg tar gjerne ett kurs på Leto eller noe jeg....... om du skal dit liksom *flir* Jeg får ikke til å ta bilder inne - ute synes jeg nok jeg har teken - men ikke inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - du er herved ansatt som fast fotograf OG lærer - jeg skjønner f..n ikke pøcken av det kameraet jeg - her går alt på automatikk for jeg fatter ikke hvor jeg skal gjøre hva - så jeg tar gjerne ett kurs på Leto eller noe jeg....... om du skal dit liksom *flir* Jeg får ikke til å ta bilder inne - ute synes jeg nok jeg har teken - men ikke inne.

:D

Fotografen er grei, men lærer? Der tror jeg du velger feil. Men kan godt lære bort det lille jeg kan ;) Vi skal nok ikke til Leto, mine cavalierer er jo ikke akkurat utstillingsmateriale ;) Men er helt enig i at du tar knall bilder ute! Vi kunne jo laget en fototråd under alt mulig, der de som kan noe kan dele tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"4. Du stiller på blenderåpningen med det rullehjulet ved tabildeknappen.

5. Du får utrolig kule bilder hvis du varierer vinkelene litt, og sort/hvitt bilder fra kamera er stiiilig!

6. Du kan gjøre mye med lyset bare ved å stille på hvitbalansen "

Menneh.. den rulleknappen er jo den jeg stiller ISO med :D Og hvordan i heite stiller jeg hvitbalansen? Det er noe jeg hvertfall har lurt på i vinter hvor alle snøbildene blir blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller du ISO med den? Jeg stiller ISO ved å vri hjulet til P og trykke på pilen der det står ISO over og velge... Hvitbalansen kan du stille hos meg ved å vri hjulet til P - velge meny - meny 2 - hvitbalanse og velge ett av alternativene der...Du kan manuelt innstille den også, men det gidder jeg sjelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...