Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk Vinnerutstilling 2006

Breeze

Recommended Posts

Fordi Nordisk vinner arrangeres i Norge i år, blir Norsk vinner arrangert på Bjerkeutstillingen i år. Neste år (2007) er sannsynligvis Norsk vinner tilbake i Vikingskipet. Nordisk vinner arrangeres vanligvis på årets siste kennelutstilling i respektive arrangørland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Nordisk vinner arrangeres i Norge i år, blir Norsk vinner arrangert på Bjerkeutstillingen i år. Neste år (2007) er sannsynligvis Norsk vinner tilbake i Vikingskipet. Nordisk vinner arrangeres vanligvis på årets siste kennelutstilling i respektive arrangørland.

I 2007 så blir det Europeisk Vinnerutstilling på Bjerke (Oslo) i Juni. Utstillingen i Drammen blir da i August i steden. Og da blir det vel sannsynligvis som du sier vanlig Norsk Vinner på Hamar i November.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2007 så blir det Europeisk Vinnerutstilling på Bjerke (Oslo) i Juni. Utstillingen i Drammen blir da i August i steden. Og da blir det vel sannsynligvis som du sier vanlig Norsk Vinner på Hamar i November.

Rart at NKK ikke har noen steder på sine sider om Eurovinner 07. På begge sidene med datoer for 2007, står det Drammen og Bjerke som vanlig i 2007. Eneste endringer i 2008 da de har byttet på Bjerke og Drammen pga Verdensutstillingen i Stockholm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo veldig spennende ut! Hvor fant du ut det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at NKK ikke har noen steder på sine sider om Eurovinner 07. På begge sidene med datoer for 2007, står det Drammen og Bjerke som vanlig i 2007. Eneste endringer i 2008 da de har byttet på Bjerke og Drammen pga Verdensutstillingen i Stockholm...

Jeg har fått dete fortalt på NKK kurs, kan foredragsholder ha tatt feil av 2007 og 2008? Må sjekke opp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Norge skal nok ikke ha noen EuropaVinnerutstilling de første årene i hvertfall.

I 2007:

Verdensvinner utst. i Mexico 24-27 mai

Europavinner utst. i Zagreb, Kroatia 9-10 juni

I 2008

Verdensvinner utst. i Stockholm, 3-6. juni

Europavinner utst. i Budapest, Ungarn 3-5. oktober

Susanne

(Står på SKKs hjemmeside, forresten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Norge skal nok ikke ha noen EuropaVinnerutstilling de første årene i hvertfall.

I 2007:

Verdensvinner utst. i Mexico 24-27 mai

Europavinner utst. i Zagreb, Kroatia 9-10 juni

I 2008

Verdensvinner utst. i Stockholm, 3-6. juni

Europavinner utst. i Budapest, Ungarn 3-5. oktober

Susanne

(Står på SKKs hjemmeside, forresten)

Jeg har sjekket FCI sine sider her er oversikten over WW og EW dog show:

http://www.berger-blanc-international.com/...expositions.htm

Merkelig at dette ble sagt da, også at utstillingen i Oslo skulle byttes med den i Drammen pga. dette. Beklager, skulle ha sjekket nøyere før jeg skrev det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket FCI sine sider her er oversikten over WW og EW dog show:

http://www.berger-blanc-international.com/...expositions.htm

Merkelig at dette ble sagt da, også at utstillingen i Oslo skulle byttes med den i Drammen pga. dette. Beklager, skulle ha sjekket nøyere før jeg skrev det her.

Jeg har lest det jeg også, men den grunnen jeg leste er pga verdensvinner i sverige. Dem "kræsjet" vist med Bjerke. Antaglivis vil det ikke komme så mangen til Bjerke da, så den ble utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoops... Ser at jeg har skrevet at Verdensutst. i 2008 skal være i Juni - det er selvsagt feil, da den skal være første helgen i JULI. Beklager!

Dette har nok NKK visst i en god del år, og grunnen til at Bjerke og Trondheim har byttet plass det året er nok et lite håp om å lokke langveis-farende til å ta begge to (helgene etter hverandre).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men verdensutstillingen i Sverige er vel også avhengig av at Sverige lemper på reglene for å ta inn hund til Sverige? Noen som vet hvordan det går med den saken???

Skal bli spennende å se hvor mange som tar NV 08 som oppkjøring til WW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...