Gå til innhold
Hundesonen.no

Gud jeg er glad

Lazita

Recommended Posts

Skrevet

Var til byn på lørdag som vanlig og besøkte foreldrene mine(dette gjøre vi nesten hver lørdag, spiser kvelds hos de og koser oss) etter at vi hadde vært der så kjørte vi innom sentrum for å se om det var mye liv(alltid noe gøyt å se på) og for å snakke med en venn av oss som jobber i byn.

Etter å ha stått i ro en stund og snakket med vennen vår så tar jeg Aiwa ut av bilen og går en tur med henne, avtalen er at samboer plukker meg opp når vi er på vei hjem.

Jeg går forbi et utested hvor det står en del folk uten for å røyker(som vanlig på utesteder no til dags).

Vi går forbi også pluttselig tar den ene fyren og hopper forran hunden setter seg helt ned på huk og hyler ;):) Aiwa bare ser dumt på mannen(som tydelig er en smule beruset) og prøvde å gå rundt han, men da følger han etter henne.

Jeg går videre sier ikke annet en kom til hunden og hun tusler like rolig forbi fyren som hun var før han begynnte å tulle seg forran henne.

Gud jeg er så glad jeg bare hadde Aiwa med meg og ikke noen av de andre også for da kan jeg ikke garantere for utfallet fra hundene om f.eks Astrix hadde vært med(han som vokter så grådig), men tror ikke de andre hadde gjort så mye annet enn å rygge da men Aiwa hun bare stoppet opp og så på fyren for så å gå videre(men hvis han hadde blitt truende så vet jeg ikke hva de hadde gjort).

Lurer på hva mannen hadde gjort om hun hadde sleiket han i ansiktet, jeg hadde i hvertfall fått noe å le av. Det virket liksom som om han prøvde å provosere hunden. Noe han så absolutt ikke klarte. :D Flinke Aiwa.

Guest Christine
Skrevet

Herregud... Trur ikke den mannen visste hvordan hunder kan reagere?

Men bra at Aiwa ikke reagerte no særlig da :)

*Flinke Aiwa*

Skrevet

det var jammen bra! :) ask hadde antagelig trudd mannen ville leke, men lek fra hans side med mennesker blir fort misforstått, så det hadde nok ikke gått bra!

Skrevet

Hvis personen var veldig brå, ville nok Romeo krøpi litt sammen, men hvis han bare satt seg på huk og hylte i normal fart ville Romeo begynt å logre og slikke han i ansiktet :)

Utrolig trygg hund du må ha der! :)

Skrevet

det var jammen bra! :) ask hadde antagelig trudd mannen ville leke, men lek fra hans side med mennesker blir fort misforstått, så det hadde nok ikke gått bra!

Signerer den :)

Skrevet

:) Enkelte folk altså.. Flinke Aiwa. :)

Diego hadde nok mest sannsynlig gjort det samme, men hadde det vært Cody.

Ja, da kan jeg ikke garantere noe.

Skrevet

Wow, synes det er godt gjort av henne og reagere som hun gjorde.

Man vet aldri hvordan en hund ville reagert i en slik situasjon, og ikke aner jeg hvordan jeg Selv ville reagert heller...

Om mannens oppførsel sier jeg bare, er det mulig :rolleyes:

Skrevet

Wow, synes det er godt gjort av henne og reagere som hun gjorde.

Man vet aldri hvordan en hund ville reagert i en slik situasjon, og ikke aner jeg hvordan jeg Selv ville reagert heller...

Om mannens oppførsel sier jeg bare, er det mulig :rolleyes:

For å si det sånn så kvapp jeg noe sinnsykt selv når han gjorde det så ble veldig overrasket over lille ulldotten vår som bare så på fyren og gikk videre.

Skrevet

Akitaene mine var helt like...(stjeler litt oppmerksomhet her)

Rundt sommerstider spankulerte jeg ofte rundt med hundene i bygatene...satt meg ned på benker slappet av,kikket på folk,drakk brus å spiste is(hehe),snakket med kjente og ukjente...var på besøk,vandret ned til byen..sto og hengte litt ved "hoppestrikken"som alltid har sin faste plass på denne tiden av året,hvor folk spretter til værs!!

Morsomt å se litt på...

Hundene gikk bare pent å pyntelig rundt meg,og la seg ofte bare rett ned blandt menneske bein,og både edru og fulle skulle hilse på,eller bare trødde rundt forbi.

Ingen med direkte tåpelig oppførsel,men masser av mennesker med et kroppspråk som ikke er helt ønskelig.

Det værste som skjedde var en "idiot" som sto og "busselullesnakket" til min eldste Akita hann..

Mannen hadde tilfeldigvis en pølse i hånden og,mens mannen stod med slapp hånd,og ansiktet sitt nesten rett oppi trynet på hunden og til og med fortalte hunden at "lillenussebamse pølsen min kan du nok ikke få!"

Så tok ganske enkelt "lille" Teddygutten pølsen,uten at mannen merket det,eller jeg for den saks skyld...HAHAHA...

Mannen var humoristisk og ble ikke sint..

Hunden syntes nok at mannen var dum.Han har ALDRI stjålet mat fra noen,eller noe bord/benk,så her så han sjangsen gitt..

Han kjøpte ei pølse til den andre og..

Hunder som er på den måten er en glede å ha..

Jeg forventer ikke all slags av hundene mine.

Men forventer at de har en viss trygghet og styrke til å takle vanlige situasjoner..Dessverre er det ikke alltid at det hjelper hva du gjør.

Du har nok en veldig stødig hund,og det skal du være glad for!

Og så lenge du later som ingenting så skjønner nok hunden at det var helt okei...Flink hund får jeg vel si!:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...