Gå til innhold
Hundesonen.no

Gud jeg er glad


Lazita

Recommended Posts

Var til byn på lørdag som vanlig og besøkte foreldrene mine(dette gjøre vi nesten hver lørdag, spiser kvelds hos de og koser oss) etter at vi hadde vært der så kjørte vi innom sentrum for å se om det var mye liv(alltid noe gøyt å se på) og for å snakke med en venn av oss som jobber i byn.

Etter å ha stått i ro en stund og snakket med vennen vår så tar jeg Aiwa ut av bilen og går en tur med henne, avtalen er at samboer plukker meg opp når vi er på vei hjem.

Jeg går forbi et utested hvor det står en del folk uten for å røyker(som vanlig på utesteder no til dags).

Vi går forbi også pluttselig tar den ene fyren og hopper forran hunden setter seg helt ned på huk og hyler ;):) Aiwa bare ser dumt på mannen(som tydelig er en smule beruset) og prøvde å gå rundt han, men da følger han etter henne.

Jeg går videre sier ikke annet en kom til hunden og hun tusler like rolig forbi fyren som hun var før han begynnte å tulle seg forran henne.

Gud jeg er så glad jeg bare hadde Aiwa med meg og ikke noen av de andre også for da kan jeg ikke garantere for utfallet fra hundene om f.eks Astrix hadde vært med(han som vokter så grådig), men tror ikke de andre hadde gjort så mye annet enn å rygge da men Aiwa hun bare stoppet opp og så på fyren for så å gå videre(men hvis han hadde blitt truende så vet jeg ikke hva de hadde gjort).

Lurer på hva mannen hadde gjort om hun hadde sleiket han i ansiktet, jeg hadde i hvertfall fått noe å le av. Det virket liksom som om han prøvde å provosere hunden. Noe han så absolutt ikke klarte. :D Flinke Aiwa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, synes det er godt gjort av henne og reagere som hun gjorde.

Man vet aldri hvordan en hund ville reagert i en slik situasjon, og ikke aner jeg hvordan jeg Selv ville reagert heller...

Om mannens oppførsel sier jeg bare, er det mulig :rolleyes:

For å si det sånn så kvapp jeg noe sinnsykt selv når han gjorde det så ble veldig overrasket over lille ulldotten vår som bare så på fyren og gikk videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akitaene mine var helt like...(stjeler litt oppmerksomhet her)

Rundt sommerstider spankulerte jeg ofte rundt med hundene i bygatene...satt meg ned på benker slappet av,kikket på folk,drakk brus å spiste is(hehe),snakket med kjente og ukjente...var på besøk,vandret ned til byen..sto og hengte litt ved "hoppestrikken"som alltid har sin faste plass på denne tiden av året,hvor folk spretter til værs!!

Morsomt å se litt på...

Hundene gikk bare pent å pyntelig rundt meg,og la seg ofte bare rett ned blandt menneske bein,og både edru og fulle skulle hilse på,eller bare trødde rundt forbi.

Ingen med direkte tåpelig oppførsel,men masser av mennesker med et kroppspråk som ikke er helt ønskelig.

Det værste som skjedde var en "idiot" som sto og "busselullesnakket" til min eldste Akita hann..

Mannen hadde tilfeldigvis en pølse i hånden og,mens mannen stod med slapp hånd,og ansiktet sitt nesten rett oppi trynet på hunden og til og med fortalte hunden at "lillenussebamse pølsen min kan du nok ikke få!"

Så tok ganske enkelt "lille" Teddygutten pølsen,uten at mannen merket det,eller jeg for den saks skyld...HAHAHA...

Mannen var humoristisk og ble ikke sint..

Hunden syntes nok at mannen var dum.Han har ALDRI stjålet mat fra noen,eller noe bord/benk,så her så han sjangsen gitt..

Han kjøpte ei pølse til den andre og..

Hunder som er på den måten er en glede å ha..

Jeg forventer ikke all slags av hundene mine.

Men forventer at de har en viss trygghet og styrke til å takle vanlige situasjoner..Dessverre er det ikke alltid at det hjelper hva du gjør.

Du har nok en veldig stødig hund,og det skal du være glad for!

Og så lenge du later som ingenting så skjønner nok hunden at det var helt okei...Flink hund får jeg vel si!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...