Gå til innhold
Hundesonen.no

Søndagstur i 40 cm. snø :D

tuppetroll

Recommended Posts

Skrevet

I dag har Mia, Minnie, Elin, Ebbe, Lara og jeg vært på tur på friområdet på Andøya her i Kristiansand. Her kommer et utdrag av bildene - resten finner du i det nye albumet på siden min; http://www.tuppetroll.com

ebbe41.jpg

Alle fire like før vi dro hjem

ebbe40.jpg

Lille søte Lara

ebbe39.jpg

Ebbe, Minnie og Lara ved turens slutt

ebbe38.jpg

Ebbe og Minnie ved turens slutt ;)

ebbe37.jpg

Vakre Minniejenta ;)

ebbe36.jpg

Men det er ikke alltid like lett med lang pels i snøen...

ebbe42.jpg

4 Cavalierer i farta!!!

ebbe33.jpg

Er det ikke en nydelig jente jeg har? ;)

ebbe29.jpg

Lara vokser opp til å bli en vakker ung dame ;)

ebbe27.jpg

Mia snuppa min :P

Skrevet

ebbe23.jpg

Ebbe og Lara i farta!!

ebbe21.jpg

Ebbe er en vakker kar ;)

ebbe18.jpg

Jenta i vinden ;)

ebbe17.jpg

Ebbe, Mia og Minnie - bildet er ikke arrangert ;)

ebbe16.jpg

Vakker snuppe

ebbe14.jpg

Vakre Mia jenta min :P

ebbe13.jpg

Fotogen tuppe!

ebbe9.jpg

Søte lille Lara koste seg i all snøen og holdt godt følge ;)

ebbe8.jpg

Og at hun fikk frolic for å søke i snøen var digg!

ebbe7.jpg

Close-up

Skrevet

Cavalier og snø er ikke alltid like grei nei. :P;)

Utrolig hærlige bilder. ;)

Og så nydelige de er alle sammen da. ;)

Skrevet

Så koselig! Kameraet ditt tar utrolig bra bilder!

¨

Ja, er innmari fornøyd med det i grunn ;) Skikkelig dårlig lys ute i dag, men kameraet tar gode bilder samme søren visst..

Skrevet

Fine bilder! De har så sterke farger mot den hvite bakgrunnen på bildene. Lisa derimot, er guk/hvit og går i ett med snøen ;)

Hehe, ja du får tenke på det neste gang du kjøper hund ;)

Skrevet

ok, var det dyrt?

Ja, sved i lommeboka - gav 6799 for kameraet, også kom minnekort og veske i tillegg... Men helt verdt det, foreløpig hvertfall ;)

Knall bra bilder!!!

"Godt" å se at det ikke bare er Tequila som sliter med snøen! :P

Thank u ;) Neida, Tequila er ikke den eneste, Minnie ble rett og slett hjulbeint av alle klumpene til slutt ;)

Skrevet

Fine bilder. Det så ut som en koselig tur og at hundene koste seg på tross av ekle snøklomper i pelsen. Er glad det ikke fester seg så godt på pelsen til Buster.

Skrevet

Kjempefne bilder :imrgreen:

Er Ebbe klippet siden han har mindre hår på ørene en Mia og Minnie??

Ebbe er klippet ned ja ;) Elin prøvde å beholde mest mulig på ørene, men det er mindre hår på han enn Mia & Minnie ;)

Flotte bilder ;) så ut som en flott tur. men litt kaldt da :P

Det er faktisk ikke veldig kaldt i lufta, men veldig kaldt på beina. Denne snøen kan dere få billig av meg, gitt...

Skrevet

Er Ebbe klippet siden han har mindre hår på ørene en Mia og Minnie??

Ebbe er klippet ja...

Jeg prøvde å spare mest mulig på ørene, men etter operasjon måtte han gå 2uker med krave og da ble det jammen trangt inni der med all pelsen på ørene ;)

Det ble jo masse flotte bilder Helene! Hva skulle vi gjort uten deg? Jeg fikk tatt noen fine jeg også,men de ble ganske mørke...

Tusen takk til deg og jentene for koselig tur ;)

Skrevet

Ebbe er klippet ja...

Jeg prøvde å spare mest mulig på ørene, men etter operasjon måtte han gå 2uker med krave og da ble det jammen trangt inni der med all pelsen på ørene ;)

Det ble jo masse flotte bilder Helene! Hva skulle vi gjort uten deg? Jeg fikk tatt noen fine jeg også,men de ble ganske mørke...

Tusen takk til deg og jentene for koselig tur ;)

I lige måde ;) Mine ble også ganske mørke, men takk Gud for photoshop :P

Veldig koselig tur og nå må det ikke gå et halvt år før neste gang ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...