Amalie8 Skrevet 11. Mars 2024 Rapporter Skrevet 11. Mars 2024 (endret) Hei! Jeg har aldri hatt hund før. jeg har sett på mange forskjellige hunderaser og har landet på Aussie. jeg liker å være aktiv og kanskje vil jeg drive med en slags hundesport som agility eller lydighet. vi er en familie og det er enda noen år til vi får hund, men jeg har hørt at Aussie kan være en dårlig Førstegangangshund hvis den ikke får all den stimuli og alle turene den trenger. Stemmer dette? Endret 11. Mars 2024 av Amalie8 Siter
AussieAllTheWay Skrevet 14. Mars 2024 Rapporter Skrevet 14. Mars 2024 On 3/11/2024 at 8:30 PM, Amalie8 said: Hei! Jeg har aldri hatt hund før. jeg har sett på mange forskjellige hunderaser og har landet på Aussie. jeg liker å være aktiv og kanskje vil jeg drive med en slags hundesport som agility eller lydighet. vi er en familie og det er enda noen år til vi får hund, men jeg har hørt at Aussie kan være en dårlig Førstegangangshund hvis den ikke får all den stimuli og alle turene den trenger. Stemmer dette? En Aussie er opprinnelig en gjete og vakthund, og selv om veldig mange prøver å gjøre de om til aktive familiehunder, så er det etter min mening fortsatt en driftig brukshund, som man ikke kjøper om man først og fremst ønsker seg kun en familie/tur hund, og kanskje vil drive med litt moro- Aussien er aktive, de er sprudlende, de er smarte, de kan ha vaktinstinkt og det vet å utnytte de smutthullene som finnes, de kan være ett ******* i puberteten, krever mye mentaltrening og mange liker å løpe, løpe og løpe. Gir man de ikke nok moro, så finner de gjerne på moro selv.. Så nei de er ikke alltid gode førstegangshund- man må gå inn med åpne øyne og ikke se seg blind på den ytre fasaden.. 1 Siter
Emlilua Skrevet 1. Mai 2024 Rapporter Skrevet 1. Mai 2024 Se på miniature american shepherd, eventuelt. De går gjerne mer under "familiehund" enn hva aussie gjør, og ser ut som en aussie i miniatyrform. Men det er en godkjent rase. Siter
Recommended Posts