Gå til innhold
Hundesonen.no

forstyrrelser---snusing

Wanderlust

Recommended Posts

Jeg trener i en hall, og der er det kunstgress. Og alt der er MYE morsommere enn det jeg har og gjør. Prøver leke, GODE godbiten han som regel ELSKER, også det å hoppe å sprette rundt me masse stemme for å få oppmerksomheten. Tar ofte i halsbåndet å drar han "opp"(og sier NEI), men to sek etterpå så er nesa nedi "gresset" igjen...

Kan si han er snart 15 mnd gammel. Kryptorchid (om det har noe å si), og er en border collie da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener i en hall, og der er det kunstgress. Og alt der er MYE morsommere enn det jeg har og gjør. Prøver leke, GODE godbiten han som regel ELSKER, også det å hoppe å sprette rundt me masse stemme for å få oppmerksomheten. Tar ofte i halsbåndet å drar han "opp"(og sier NEI), men to sek etterpå så er nesa nedi "gresset" igjen...

Kan si han er snart 15 mnd gammel. Kryptorchid (om det har noe å si), og er en border collie da.

Først ville jeg droppet herjingen du holder på med for deg selv. For en kan vel nå si at det ikke har sin virkning? Jeg ville nå satt han vekk jeg. Gå i et bur eller opp på en tribune. Kjede seg noe alvorlig, før du henter han igjen, jobber en kort kort økt, så han ikke rekker å snuse/drive med noe annet. For så å sette han vekk igjen. Hver gang han setter snuta i bakken, bort med han. Han får ikke være på banen om han holder på slik. Husk at han må få lykkes, så du må trene veldig korte økter med han, og da ville jeg lagt til side alle andre øvelser å trent mest kontakt med han.

Så to ting:

• Vekk med han om han snuser
  • Korte økter

Dette er den måten jeg ville ha gjort det.

forresten er jeg skikkelig misunnelig på det kunstgresset! Du får hilse han å si, at han er veldig, veldig heldig for du kunne ha trent i en garasje... eller på superglatte parkeringsplasser... urg gleder meg til våren.

Mvh

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går kurs, har vel instruktøren noen ideer, eller?

ja å ta tak i halsbåndet å dra han opp...

men var ute etter noen andres ideer da.

Må si det er den eneste ulempen med det kunstgresset, jeg har gjort det samme som deg, rett og slett og dratt hun opp og sagt nei, ellers så digger jeg det kunstgresset siden da ligger Nena

ja er jo ganske positivt me kunstgress ja. ;) men er bare denne snusinga...

Men så kommer det sikkert veldg av at noen ikke tar hensyn med tisper med løpetid. Og andre lar hannhundene sine tisse inne. Selvom det stå en STOOOR plakat på veggen... :angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nå nærmer det seg 1,5 år siden det ble stille i huset, og det er på tide at noen andre får glede av hundeutstyret og bøkene jeg har. Her er Finn-annonsene jeg har lagt ut: Hurtta Lifeguard sele rosa, størrelse 90, ubrukt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390107305 Diverse apportbukker, rosa rute med hvitt bånd og neseprøver: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390101594 Diverse hundebøker: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388869585 Jeg har et pent brukt tøybur til salgs. Det har vært brukt 5-6 ganger på utstillinger og konkurranser til groenendael-tispe. Kan hentes i bergensområdet. Ta kontakt om du er interessert, så sender jeg bilder og detaljer. Jeg har også Vari Kennel Ultra Fashion størrelse large til salgs. Må hentes i bergensområdet (sentrum/Åsane). Det er mye brukt, og har blant annet reist fra USA til Norge med hund i. Så det bærer preg av å være brukt. Ta kontakt om du vil vite mer om buret og få bilder av det. Det er denne fargen:
    • I prinsippet tenker jeg at så lenge det er en god raseklubb så har de en oversikt over oppdrettere som følger deres retningslinjer. Men det er mye rart i hundeverdenen, og det kan være ulike årsaker til at en oppdretter ikke er med der. Det er uansett et ok sted å starte, tenker jeg. Fikk ihvertfall et godt inntrykk av nettsidene deres og informasjonen der. Ellers finner du mange gode råd om både kjøp, kontakter og valpetiden om du søker litt rundt på forumet her. Det ligger mange år med samlet erfaring rundt om. Lykke til!
    • Tusen takk for tipset! Magefølelse er kjempevanskelig 😅 når er den reell, og når er det bare sider ved den andre parten man ikke setter pris på, og som man reagerer på?  Jeg kan nok bruke litt mer tid på puddelklubben sine sider. I dag blir det fort facebook og Instagram siden det er så visuelt og lett tilgjengelig, men går sikkert glipp av en del gode oppdrettere ved å ikke tenke at man kan ringe rundt litt.  Til mitt forsvar er det første gang jeg skal kjøpe rasehund, så jeg vet ikke helt hva jeg driver med 🙈
    • Shirkus er vel eneste jeg kommer på som jeg kjenner og synes virker bra. Jeg tenker at det er viktig å sette seg inn i RAS-dokumentet som skal ligge på NKK, og sjekke at en oppdretter følger både NKK og puddelklubben sine retningslinjer for avl, som et minimum. Det med magefølelse er vanskelig. Prøv å dra på aktivieter du evt. selv kunne tenke deg med puddel, og se hvem du møter der?
    • Hei dere! Jeg planlegger anskaffelse av storpuddel-valp. Vet noen om gode oppdrettere? Helst parti, rød, brun eller grå.  Har vært i kontakt med et par oppdrettere, men er litt usikker på magefølelsen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...