Gå til innhold
Hundesonen.no

Vektøkning etter sterilisering


Recommended Posts

Min tispe på 8 år skal steriliseres i forbindelse med operasjon av jursvulst. 

Veterinæren advarte mot vektøkning etter sterilisering. 

Nå lurer jeg på: Skyldes vektøkningen økt matlyst eller går forbrenningen ned? Kort sagt, skal jeg forberede meg på å gi henne mindre rasjoner eller gi henne samme mengde, men være ekstra streng med den?

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du får følge med på henne. Legger hun på seg så blir det litt mindre mat, (og kanskje mer aktivitet?)

Jeg har/har hatt to kastrerte hunder. Begge har vært ekstremt matglade, og kan spise alt mulig, hele dagen hvis de fikk velge. Sånn var de før kastrering, og det var de også etter kastrering. Så på en måte så går de på eviglang slankekur, siden jeg må kontrollere hva de spiser, og at de får lite utenom faste måltider.

Ingen av mine hunder har blitt tykkere eller latere etter kastrering. De har vært like aktiv, og like glad i mat. 

Dvs tispen ble selvfølgelig blitt litt tykkere med alderen siden aktivitetsnivået går ned (de siste to årene av livet sitt). Men feit ble hun ikke.

En venninne som kastrerte sin hann-hund for 1/2 år siden påstår at det er kastreringen som gjør at hunden hennes er overvektig. Jeg mener det er fordi hun hele tiden skal gi han noe å spise. Godbiter osv. ("Han liker ikke å være sulten"... ?)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...