Gå til innhold
Hundesonen.no

Spørsmål om premier

Anne

Recommended Posts

Såg at det var sånn bod der en kunne kjøpe rosetter for den plaseringen en hadde fått. Trodde man fikk dette i ringen???

Når man stiller i valp gi dommeren alltid BIR? VEt at det er andre som stiller alene som ikke får det når det stiller i klassene oppover...

:) - hilsen fra ny i ringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg at det var sånn bod der en kunne kjøpe rosetter for den plaseringen en hadde fått. Trodde man fikk dette i ringen???

Når man stiller i valp gi dommeren alltid BIR? VEt at det er andre som stiller alene som ikke får det når det stiller i klassene oppover...

Bir og bim sløyfe, samt cert sløyfer, skal utdeles i ringen. Andre sløyfer kan du få kjøpt i sekreteriatet, eks. hp, ck og sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare BIR og BIM-sløyfer i ringen tror jeg, og CACIB, og Championat. Vet ikke om man får CERT-sløyfa.

Men i alle fall HP, CK og slikt, det kjøper man om man vil. Det er også premier for disse plasseringene, som man henter :D

Dommeren kan holde tilbake BIR, både i valp og voksen, hvis h*n mener hunden ikke er bra nok. Det er sjelden på valper, men det skjer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR og BIM rosettene deles alltid ut i ringen. Det samme for oppnådd championat. Ellers er det forskjellig fra arrangørene om de også gir ut cert-rosetter. De fleste velger jo å selge disse, på lik linje med HP, CK, CACIB/resCACIB-rosettene.

og, nei, ikke alle valper blir BIR fordi om de er alene. Har de feil, skal de ikke gå videre.

Overvar en dommerdiskusjon der en dommer mente at valper måtte bli BIR, hvis det bare var en. Dagen etter fikk denne dommeren valper i ringen som ikke ble BIR, og da sa h*n til meg etterpå at h*n hadde skjønt nå, hva den andre dommeren snakket om kvelden før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

De hadde og glass og div i denne boden, hvem pleier å få sånn?

Et spørsmål til: Hva er forskjellen på CK og cert?

Jo mer jeg lærer om dette utstillingsgreiene til mer lurer jeg på :P Satt å tenkte på det på Ølen at det er ikke så lenge siden jeg stod utenfor ringen å lurte på hva alle fargene var, og hvorfor noen var inne i ringen flere ganger. Til mer jeg lærer og husker jo gøyere blir det på utstilling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CK er Certkvalitet. Altså dommeren kan gi en hund til som han mener er god nok for Cert en CK isteden. :P

De glassene og andre premiene får man når man kjøper HP, CK og CERT!

Jeg har også fått det på BIM Valp. :)

Jeg stilte eneste hannhund, valp en gang. Da ble det ingenting på oss. Oscar var midt i tannfellingen og to tenner sto feilstilt!

Mange steder får man forøvrig også kjøpt 1 premie sløyfe, og noen steder 2 premie sløyfe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

De hadde og glass og div i denne boden, hvem pleier å få sånn?

Et spørsmål til: Hva er forskjellen på CK og cert?

Jo mer jeg lærer om dette utstillingsgreiene til mer lurer jeg på :P Satt å tenkte på det på Ølen at det er ikke så lenge siden jeg stod utenfor ringen å lurte på hva alle fargene var, og hvorfor noen var inne i ringen flere ganger. Til mer jeg lærer og husker jo gøyere blir det på utstilling :D

vell vi fikk no et snapsglass(som vi kaller det) til Ck Atsrixen fikk du får en premie også må du betale for en så glasset fikk vi og måtte betale for rosettene til CK og HP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...