Gå til innhold
Hundesonen.no

Er hunden min drektig eller er det innbilt svangerskap?


Hello5678
 Share

Recommended Posts

Heisann. Bikkja mi hadde løpetid i midten av Oktober vil jeg tro, litt usikker på dato, men det var Oktober. Vi har lagt merke til at ho har blitt veldig mye større enn det hun ellers pleier å være, har fått større jur, og drypper litt "vann" inni mellom. Så er spørsmålet om dere tror ho er gravid eller innbilt? Vi bor på landet og hun går ofte løs

IMG_20221223_205416.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbildt drektighet gir ikke økning i mageomfang, bare de andre tegnene på drektighet. Basert på bare bildene ville jeg sagt denne klart er drektig. Ville absolutt tatt henne med til veterinær i morgen og spurt etter drektighetsundersøkelse, ultralyd eller røntgen vil kunne gi noe indikator om hvor lenge til det eventuelt kommer valper også. Alt etter deres erfaring er det visse forberedelser som eventuelt må gjøres.

Det sagt, valper eller ei, så håper jeg dere gjør en endring i hvordan holde hund under løpetid/forventet løpetid. Det er uansvarlig å la løpetisper gå ute uten tilsyn, især i stådagene, nettopp av denne årsak. Selv går mine også løse på gården til vanlig, så jeg veit hvor deilig det er å kunne ha det slik, men under løp luftes de bare under tilsyn eller på godt inngjerdet område ?

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, maysofie said:

Innbildt drektighet gir ikke økning i mageomfang, bare de andre tegnene på drektighet. Basert på bare bildene ville jeg sagt denne klart er drektig. Ville absolutt tatt henne med til veterinær i morgen og spurt etter drektighetsundersøkelse, ultralyd eller røntgen vil kunne gi noe indikator om hvor lenge til det eventuelt kommer valper også. Alt etter deres erfaring er det visse forberedelser som eventuelt må gjøres.

Det sagt, valper eller ei, så håper jeg dere gjør en endring i hvordan holde hund under løpetid/forventet løpetid. Det er uansvarlig å la løpetisper gå ute uten tilsyn, især i stådagene, nettopp av denne årsak. Selv går mine også løse på gården til vanlig, så jeg veit hvor deilig det er å kunne ha det slik, men under løp luftes de bare under tilsyn eller på godt inngjerdet område ?

Takk for svar, vi er ganske sikker på at hun faktisk er drektig, men ble også litt usikker da det ikke var planlagt. Skal ta ho med til dyrlegen så fort det er åpent for å sjekke. Ja vi pleier jo aldri å ha henne løs under løpetid, så vet ikke hvordan vi har vært så uforsiktig denne gangen. Men nå som vi har lært at hun mest sannsynlig er gravid, så gleder vi oss til å ta i mot valpene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...