Gå til innhold
Hundesonen.no

Ikke signert kjøpekontrakt, hvem eier valpen


Recommended Posts

Ble solgt en valp som var annonsert som renrase.

Selger solgte privat og uten papirer. ( vet, dumt, fødstegangskjøper feil og føler meg som dritt for det  )

Vises seg dette ikke var ren rase som forespeilet når jeg tok valpen til veterinær. ( 2 dager etter overtagelse ) 

Selger hadde glemt kontakten så valpen ble med meg uten den. 

Kontrakten er enda ikke signert da selger skrev inn feil info om kjøper, meg. Han sa det ikke hastet å fylle og få resten av penger da han skulle på feire. 

Hvem eier hunden, hva kan jeg kreve?  

Jeg ønsker ikke en hund som ble solgt som ren rase og er synlig blanding for den har andre egenskaper og behov enn den typen som står i kontrakten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel bare å levere hunden tilbake? Jeg lurer også litt på hvorfor du hadde hunden til veterinær to dager etter overtagelse. Selv om du ikke fikk kontrakt eller stamtavle håper jeg virkelig du fikk med veterinærattest?

Kjøpet er vel ikke fullført før full pengesum er overført. Hvis du tok hunden for den rasen den ble solgt så kan den ikke være så fryktelig annerledes med tanke på egenskaper og behov, men det er klart at det er forskjell på en renraset hund og en blanding. En hund uten papirer er forøvrig per definisjon en blanding, siden den ikke kan dokumentere opphav.

Jeg ville levert hunden tilbake. Særlig fordi de allerede har prøvd å lure deg er det ikke godt å vite hvilke andre utfordringer dere kan møte på med valpen, hvilke arvelige sykdommer den kan bære osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...