Gå til innhold
Hundesonen.no

Fôr til kjemisk kastrert hund


BlueRaptor
 Share

Recommended Posts

Jeg har en staffordshire bull terrier som jeg har gitt Appetitt Sensitive Fish Medium Breed det siste året, da han har vært veldig fornøyd med det fôret og kroppen hans har respondert godt på det. Har tidligere prøvd Royal Canin, Specific og et annet et som jeg ikke husker, men disse gikk han lei relativt fort.

Etter den kjemiske kastreringen så ser man at han legger på seg ved samme matinntak og aktivitetsnivå som før kastreringen. Vi har forsøkt å regulere dette ved å gi ham litt mindre mengde, noe som i utgangspunktet ser ut til å hjelpe på dette. Det er veldig lett å se om en staff har litt ekstra på kroppen, og da hoftene hans ikke er av det beste slaget så er det ekstra viktig å holde ham unna overvekt.

Problemet vi opplever er at han har begynt å plukke opp avføring fra andre hunder på tur, noe han ikke har gjort siden han var valp. Han er også langt mer ivrig på hestemøkka enn han tidligere var, noe som er litt problematisk da det er mye hest på tur i området. Jeg mistenker at denne desperasjonen etter å plukke opp avføring bunner i at han føler seg sulten. Har dere tips til hvordan man kan forsøke å løse dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte til, eller supplere med, light fôr for mer volum?

Har hørt noen koker grønnsaker som gulrøtter ol. og tilsetter maten, igjen for mer volum.

Magert kjøtt fra fisk eller kylling kan kanskje også hjelpe på metthetsfølelse, protein bidrar i alle fall til det for mennesker.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...