Gå til innhold
Hundesonen.no

Astrix, Angel og Dixie


Lazita

Recommended Posts

Begynner med Dixie jeg(datter av Småen/Angel) Valp.(hun somskrev kritikkene skrev veldig utydelig og hørte ikke alltid hva domeren sa(noe jeg kan se på Astrix sin kritik :) )jeg bare skriver det jeg klarer å lese, så får dere tyde ut i fra det.

Nogot klent bygd, g. långshelet

Feminint huvud, vakra øygon, ng hiut(ikke spør meg hva det betyr, kritikkene er meget uleselige) nosparti, hoppas bettet holder, framskutte skuder, lege henn i brøstet, ng uppdragen overlinje, bra hals, står nogot understeld, bra pels, rør seg trångt bak, men bra stegleng, okei bak.

2 plass

Hun hadde sin første utstilling og har ikke trent på det i det hele tatt så er fornøyd jeg altså.

Småen

Feminin, k va ng bettr utfylld i kroppen, ng lang o tunn i lenden, g klent ygd hovud, perfekt bett, stora tender, framskutt skuderfeste, ng løs tass, altfor grund, velansatt svans, normala vinklar, ror sig hångt(trångt kanskje?) på høg har, og ng oblonserad fram.

2chk.

Fornøyd med hunden forde om hun gikk som et dass, men dommeren likte ikke henne så det er jo greit nokk.

Astrix

Reel 2 åring, utm. pels, bra slomme(her sa dommeren benstamme altså) for storleken, g bra huvud, k ha ng kraftfullare skalle, ng framskuten i skulderen, utm. kropp, bra hals, rygglinje, kors, velplass svans, g vellvinklad bakstell, bra pigment, rør sig ng hångt(tror dommeren mener trångt her altså) bak, hippig fram.

1AUK, 1AUKK,HP, 2VK,CK,5BHK

:D Meget fornøyd med gutten her ja, i hvertfall med tanke på at dommeren likte de minste best og at han er for høy i forrhold til standarden B) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gratulasjoner, er meget fornøyd med Astrix forde om både han og Småen gikk som noen dass(fikk ikke prøvd på utsiden av ringen før vi gikk inn for det var så mye folk), men at han skulle får HP og CK hadde jeg aldri trodd for hun plukket ut de minste hundene og premierte dem best.

Det med skriveren er jo teit da, de burde no fått en skriver som i det minste klarer å skrive hva dommeren sier om hunden, hun satt jo bare en halv meter fra dommeren når hun skulle skrive kritikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ;)

Disse kritikkene er ikke alltid enkle å forstå nei. Men det verste er (sånn som her) at skriverne ikke skjønner hva dommerne sier (det virker i alle fall sånn), at de på en måte ikke skjønner "kritikkspråket", sånn at de skriver noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker, er storfornøyd med Strixen vår, fortsetter han sånn så kan han bli en champion hund en gang i fremtiden.

Sitter å lurer på om vi skal prøve kjemisk kastrering før vi sender han ut at huset nå, for han har jo egentlig et ****** godt gemytt. det er bare det at hannhunder og vokting av huset/bilen er det som er problemet med han.

det kan jo hende at det med andre hannhunder er noe han kan vokse av seg(han er jo ikke 2 år enda) eller at vi kan jobbe det av han med litt hjelp. vi får no se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...