Gå til innhold
Hundesonen.no

Hypokonder?

Ulvinne

Recommended Posts

Skrevet

Godt mulig jeg er en hypokonder her men jeg ble litt bekymret nå. Tispa mi fløy på ei anna tispe så den andre begynte og blø veldig. Jeg fikk derfor hendene fulle av blod. Er det noen smitte risiko ved slikt?

Og forresten går alt bra med hundene,jeg forsikret meg om det før jeg ble bekymret for meg selv:)

Skrevet

Godt mulig jeg er en hypokonder her men jeg ble litt bekymret nå. Tispa mi fløy på ei anna tispe så den andre begynte og blø veldig. Jeg fikk derfor hendene fulle av blod. Er det noen smitte risiko ved slikt?

Nå må du finne noe annet å tenke på. :)

Skrevet

Nå må du finne noe annet å tenke på. :)

Hum.. Takker for svar:)

Men skulle det bety at jeg ikke har noe og bekymre meg for?

Skrevet

Det kommer jo an på om du har noen sår/rifter på hendene dine så blodet kan ha "blandet" seg.

Hvis du har det så ville jeg tatt en stivkrampe sprøyte hvis det er lenge siden sist...

Men ellers har du nok ikke noe å bekymre deg for :)

Skrevet

Hei Ulvinne

Jeg kan forsikre deg om at det eneste du kan bli smittet av er stivkrampefaren. Men det også kun i det tillfelet hvis du blir bitt. Så du kan ta det helt med ro:)

Skrevet

Puh.. Jeg overlevde natten ihvertfall.. Så da trenger jeg ikke bekymre meg for stivkrampe ihvertfall:)

Tusen takk for alle svar!

Skrevet

Puh.. Jeg overlevde natten ihvertfall.. Så da trenger jeg ikke bekymre meg for stivkrampe ihvertfall:)

Tusen takk for alle svar!

;););)

Du er jo litt søt også da :rolleyes:

Skrevet

Hum.. Takker for svar:)

Men skulle det bety at jeg ikke har noe og bekymre meg for?

Helt riktig, ingenting å bekymre seg for, så nå må hjernemassen din få seg noe annet å bekymre seg over. ;)

Skrevet

Uff, jeg får frysninger hver gang du skriver det der... ;)

Hvorfor det da? ;)

Hjernemasse = hjerneceller, bare sagt på en litt mer humoristisk måte. :P

Skrevet

Helt riktig, ingenting å bekymre seg for, så nå må hjernemassen din få seg noe annet å bekymre seg over. ;)

Ja.. Nok av ting og bekymre seg for. Uten at vi skal nevne det høyt.. ^_^

Skrevet

Hvorfor det da? ;)

Hjernemasse = hjerneceller, bare sagt på en litt mer humoristisk måte. ;)

Hehe, tror noen av oss har sett for mye på litt "voldsomme" filmer... dermed får "hjernemasse" et litt annet bilde i hodet vårt ;-) :P

Skrevet

Hehe, tror noen av oss har sett for mye på litt "voldsomme" filmer... dermed får "hjernemasse" et litt annet bilde i hodet vårt ;-) :P

På Hannibal så tyter det av hjernemasse ja ;)

Skrevet

På Hannibal så tyter det av hjernemasse ja :P

nemlig... det er sånne bilder som dukker opp i hodet mitt.... :P

Derfor liker jeg hjerneceller mye bedre :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...