Gå til innhold
Hundesonen.no

Dulting eller dytting med skulderen


Knutleif Sæter
 Share

Recommended Posts

Hunden min dytter mye når vi er ute og går tur eller prøver oss på en sykkeltur,
hun tar skulderen/eller brystkassa inn mot knærne mine og presser meg over mot høyre.
Eventuelt stenger for meg slik at jeg må gå i en bue bak henne
Tidvis utrolig irriterende

Er dette en dominans sak eller er det bare en måte å si bestevenner på, har sett at hun gjør det samme med andre hunder når de løper løse i hundeparken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dominans er det neppe. Men at hun prøver å kommunisere noe kan godt være. Hvis det er en doberman så er jo de veldig fysiske hunder med stor kontakt for nærhet, slik jeg kjenner dem. Men det er vanskelig å si hva det betyr uten å faktisk se det. Det kan være at hun gleder seg, eller trenger betrygging om at du er med/hun får være med. Hvis sykkelturene er noe du nylig har begynt med er hun kanskje ikke helt trygg på dem enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, simira said:

Dominans er det neppe. Men at hun prøver å kommunisere noe kan godt være. Hvis det er en doberman så er jo de veldig fysiske hunder med stor kontakt for nærhet, slik jeg kjenner dem. Men det er vanskelig å si hva det betyr uten å faktisk se det. Det kan være at hun gleder seg, eller trenger betrygging om at du er med/hun får være med. Hvis sykkelturene er noe du nylig har begynt med er hun kanskje ikke helt trygg på dem enda?

Vi har trent med sykkelen i ett halvt år, startet med å trille sykkelen en gang i uka første tom mnd og så korte turer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...