Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillings kurs

tm100021

Recommended Posts

Skrevet

Heisann

Jeg og Embla skal også være med på handlerkurs med www.gilabb.no med Gunnar Jensen.

Gleder meg masse! Vi trenger det virkelig får i mai, entrer vi ringen i juniorklassen.

Skrevet

Jo, men for at hunden skal bli stilt ut ordelig så må jeg vite hvordan jeg gjør det, jeg må også bli kvitt nervøsiteten som smitter over på hunden, hunden kan bli feil bedømt pga av meg.

Skrevet

Jo, men for at hunden skal bli stilt ut ordelig så må jeg vite hvordan jeg gjør det, jeg må også bli kvitt nervøsiteten som smitter over på hunden, hunden kan bli feil bedømt pga av meg.

Ok, da skjønte jeg litt mere. Dere får det sikkert artig.

Skrevet

Handling er veldig viktig, for og vise fram hunden på best måte.

Det er faktisk viktigere en det man tror, på ett handlerkurs, for man god veiledning av en proff handler.

Er veldig mye feil man gjør som man ikke vet selv, og dette går da kun utover hunden.

Og man lærer hvordan man skal vise for og få frem hundens beste detaljer. Som og få frem de gode vinklene, og at man ikke stiller steilt for da ødlegger man hele inntyrket på hunden.

Ja, jeg gleder meg veldig :)

I tillegg lærer du hunden og bli vant til at det faktisk er andre hunder i ringen. Så de ikke tar helt av når en hund løper foran eller bak deg.

Mvh Stine

Skrevet

I tillegg lærer du hunden og bli vant til at det faktisk er andre hunder i ringen. Så de ikke tar helt av når en hund løper foran eller bak deg.

DET trenger vi masse av;)

Skrevet

Jeg skulle gjerne også ha blitt med hvis det ikke var for at Yrja har blitt verre i hoftene... Greit at man kan stille ut for gøy, men det er ikke gøy lenger om hunden får vondt... ;) Så, jeg tror Yrja skal få nyte livet som turkamerat.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...