Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan hunder spise crabsticks?


kab94
 Share

Recommended Posts

Sikkert et dumt spørsmål, men kan jeg gi crabsticks til hunden min? Har masse crabsticks til overs og det hadde vært fint å kunne bruke de som godbiter e.l. 

Ingredienser:

Surimi 42 % [Hvitfisk 39 % (alaska pollock og/eller stillehavslysing), sukker], vann, stivelse (potet, hvete), eggehvite, sukker, salt, rapsolje, aroma (inneholder skalldyr og smaksforsterker e635), eggeplomme, fargestoff (e120, e160c).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stjerneskinn skrev:

Du ser vel selv at det ikke er det sunneste valget når det inneholder både sukker og tilsatt salt. 

Absolutt, men en stor motivasjon her er å unngå matsvinn. Hunden får selvsagt sunn og ordentlig mat til vanlig, er snakk om å få "brukt det opp", og da muligens som godbiter ettersom hun er glad i fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at om man kan gi hunden en ostepop iblant, så kan man bruke crabsticks som godbit :) 
Jeg har brukt både pølser, tørket blodpølse (uten rosiner seff) og tørket lungemos som godis. 
Det er krydder i, men det er jo ikke sånn at jeg fôrer på sånne ting. 
Og ja, siden nevnt... jeg har også gitt hundene ostepop ;) 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Shokata skrev:

Tenker at om man kan gi hunden en ostepop iblant, så kan man bruke crabsticks som godbit :) 
Jeg har brukt både pølser, tørket blodpølse (uten rosiner seff) og tørket lungemos som godis. 
Det er krydder i, men det er jo ikke sånn at jeg fôrer på sånne ting. 
Og ja, siden nevnt... jeg har også gitt hundene ostepop ;) 

Ostepop ja, sikkert en vinner det :lol: 
Takk for innspill, tenker vi går for å få brukt det opp som godbiter da :) Var bare bekymret for om det var noe jeg hadde oversett som kunne være dødelig eller noe, så måtte bare høre (yes, litt bekymret valpeeier her) :teehe:Vi har også gitt pølser (og baconost!!!! favoritten), men da etter at jeg har sett andre gi det. Virker ikke som om crabsticks er like vanlig, haha :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, kab94 skrev:

Ostepop ja, sikkert en vinner det :lol: 
Takk for innspill, tenker vi går for å få brukt det opp som godbiter da :) Var bare bekymret for om det var noe jeg hadde oversett som kunne være dødelig eller noe, så måtte bare høre (yes, litt bekymret valpeeier her) :teehe:Vi har også gitt pølser (og baconost!!!! favoritten), men da etter at jeg har sett andre gi det. Virker ikke som om crabsticks er like vanlig, haha :lol:

I utg.pkt. ser jeg ikke noe som skal være farlig, men klart, har hunden allergi mot noe, så kan det jo gi en reaksjon. 
Som med alt annet man er usikker på, så gi litt å se. 
Potensielt kunne ostepopen og baconosten gitt en reaksjon også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Shokata skrev:

I utg.pkt. ser jeg ikke noe som skal være farlig, men klart, har hunden allergi mot noe, så kan det jo gi en reaksjon. 
Som med alt annet man er usikker på, så gi litt å se. 
Potensielt kunne ostepopen og baconosten gitt en reaksjon også. 

Godt poeng! Skal prøve litt og se :ahappy: Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får litt crabsticks innimellom i matskåla, selv om det er sjeldent jeg ikke spiser dem opp selv. Det er vell som nevnt kanskje ikke det sunneste, men det er sannerligen ikke mye annet vi gir dem heller, så mine syntes det bare er digg :)

 

12 minutter siden, QUEST skrev:

Helt OT men hvordan smaker crabsticks? Har aldri smakt det, fargen minner ikke så lite om slike fargede reker som man brukte i laksefiske før, så apetitten på å prøve har ikke vært helt tilstede..:ahappy:

Smaker utvannet skalldyr, i grunnen. Blanding mellom falsk reke og krabbe, med litt mykere konsistens :lol:

Men smaken varierer veldig hvordan man spiser dem! De fleste liker dem nok ikke for seg selv, men på knekkebrød med majones eller i wraps er de veldig gode. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Mine får litt crabsticks innimellom i matskåla, selv om det er sjeldent jeg ikke spiser dem opp selv. Det er vell som nevnt kanskje ikke det sunneste, men det er sannerligen ikke mye annet vi gir dem heller, så mine syntes det bare er digg :)

 

Smaker utvannet skalldyr, i grunnen. Blanding mellom falsk reke og krabbe, med litt mykere konsistens :lol:

Men smaken varierer veldig hvordan man spiser dem! De fleste liker dem nok ikke for seg selv, men på knekkebrød med majones eller i wraps er de veldig gode. 

Aha..takk for svar, må innrømme at beskrivelsen ikke fristet til prøving..:D

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, maysofie skrev:

Mine får litt crabsticks innimellom i matskåla, selv om det er sjeldent jeg ikke spiser dem opp selv. Det er vell som nevnt kanskje ikke det sunneste, men det er sannerligen ikke mye annet vi gir dem heller, så mine syntes det bare er digg :)

Testet litt tidligere i dag og hun ELSKET det. Takk for innspill :) Kommer nok til å spise noen selv også, ja :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...