Gå til innhold
Hundesonen.no

Aggresive hunder

Ronny

Recommended Posts

Den eneste rasen jeg ikke stoler på er chow chow. Bodde rett ved en dame som hadde flere av disse. Tror hun hadde 4 eller 5 stykker. De var skikkelig ufyselige hunder. Angrep flere av de andre hundene på samme gata og knurret til mennesker. Tror nok ikke egentlig hundene var problemet, men eieren. Selv om det sikkert er mange flotte, snille chow chower der ute, tror jeg ikke jeg noen gang kommer til å stole på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 116
  • Created
  • Siste svar

de mest agressive hundene? nå er jo ikke akkurat hunder født agressive, uansett rase, derfor er det vel ingen spesiell rase som er mer agressive en andre, det er noe hunden blir utifra miljø, oppdragelse osv. noen hunder har mer vokting i seg og har kanskje lettere for å bli agressive ved feil behandling enn andre, men de er ikke agressive i utgangspunktet.

men når det er sagt så kan jeg jo si de rasene jeg har hatt dårlige erfaringer med selv, og det er ikke mange. jeg ble som barn bitt av en dachs en gang, da jeg passerte den og båndet dens var litt for langt sånn at det gikk helt ut i veien der jeg gikk, det var ikke noe alvorlig bitt, men jeg trengte stivkrampesprøyte, jeg tror egentlig ikke denne hunden var direkte agressiv heller, men at den hadde veldig sterkt territorieltforsvar, uansett hva definerer man egentlig som agressiv? bortsett fra det kan jeg faktisk ikke huske å ha mødt så mange andre, har vel aldri møtt noen med direkte truende adferd som jeg kan komme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 2 bittskader: cocker spaniel og siberian Huskey. Misliker ikke rasene men de står som min erfaring som aggresive.

Hannhund aggresivitet:

Golden retriever

Akita

Schæfer

Bull terrier

risensnauzer

Labrador

Dalmantiner

Briard

Ridgeback

weimeraner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke raser spesielt , men hunder som blir fysisk mishandlet og får oppleve at kroppspråk og signaler ikke blir tatt hensyn til er ikke hunder jeg stoler så mye på.

Altså legger jeg ansvaret på den i den andre enden av båndet, eller underskriften på salgskontrakten om du vil..

Bland inn mye vaktinnstinkt og la bikkjene ordne opp sjøl holdning, så har du en gøyal hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg vet egentlig ikke helt..

Føler hvis jeg sier en ellr fler spessielle raser, så blir folk utolig sure.

Men jeg sier hvertfall

PItt Bull, De har et dårlig Rykte. De er jo ulovelig så..

Og Kanskje rottweiler også, har bare hatt den følelsen i de siste,

Siden to av min venner har måtte avlivet sine Rottweiler, På grunn av at de plutselig bare ble aggrisive, og begynnte å Bite andre folk uten grunn. Og det var jo veldig kjipt da:( Menmen.

Rett å slett ,så vet jeg ikkje heilt;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe spesielt mot noen raser når det gjelder slikt, for som mange har sagt, så kommer det veldig mye an på eieren! Men den mest hissige hunden jeg har møtt er en pomeranien! En liten sak i nabolaget! Værste lille udyret man kan tenke seg! Men er jo synd på den å da, for eierne er skikkelige ræ*a hundeeiere! Har avlivet alle hundene de har hatt før... Og denne lille tassen lever 90% av tiden på en liten veranda og bjeffer på alt som rører på seg! Beit meg i tommelen en gang.. Har bare sett den utenfor huset 2 ganger! <_< Klarer ikke sånne folk...

Så også en papillon i helga som var hissig som et helve**! Den ville ihvertfall ikke jeg hilst på... fysj!

Men..folkens: jeg har enda ikke hilst på en snill papillon! :P Noen som har en snill en (garantert snill...) så er det fint hvis dere kommer bort neste gang dere ser oss og lar meg oppleve vidunderet B)

Loke har hilst på en phalene og en pappilon som var morsomme og lekne (jeg turde ikke ta på de :D ) , men de var under året så de tells liksom ikke..

Du kan få hilse på mine! ;) De er ikke sånn overbegeistret for folk, men de finnes ikke aggressive! Kommer bare bort for å hilse på og se om det er noe godt å få! :P

Så dere i helga, men turte ikke å hilse på! :P

Må jo si at jeg er ganske stolt av lille Rikke da! For 1 1/2 år siden var hun redd for absoultt alt som rørte på seg! Helt ekstrem! Og nå lar hun folk klappe henne og kose med henne (når hun ligger i fanget mitt da!)! Liker hun det ikke går hun heller unna! Var en liten gutt som skulle gi henne en kos i helga og da lå hun stille og "brummet" bare litt, så jeg ba han la det være! Syns jo det er veldig bra med tanke på hvordan hun har hatt det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet på dyreklinikk var det små hunder til gamle damer som var mest ilsk, hehe.

Pomeran kan glefse for seg...

Ellers har jeg dårlig erfaring fra dobbermenn, men uten tvil fordi de havnet hos "feil" menneske.

Den ene hunden var det KUN eieren som kunne se på, og snakke til, håntere.

Ikke en gang kona og ungene! SYKT!

Så ble jeg som barn skremt av en løs Chow chow. Om den var virkelig farlig vet jeg jo ikke.

Ellers ser jeg sjeldent sinte hunder.

Men blitt bitt av en puddel, den glefset etter alle som ville ha den ned fra sofaen, den eide sofaen.

Beit også om du hadde mat og den ikke fikk.

MEn der er det jo også eierne sin skyld.

Amstaff og Akita har jeg bare god erfaring med. LIker generelt alle hunderaser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men..folkens: jeg har enda ikke hilst på en snill papillon! Noen som har en snill en (garantert snill...) så er det fint hvis dere kommer bort neste gang dere ser oss og lar meg oppleve vidunderet

Loke har hilst på en phalene og en pappilon som var morsomme og lekne (jeg turde ikke ta på de ) , men de var under året så de tells liksom ikke

Loke: du hilste på (phalene)Loppa i helga da ;) hun var vel ikke så skummel :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok på en Phalene i helga ja! :D (var det deg de var med TineSimbaNana?) Loke blir helt henrykt når han ser sånne små så jeg vågde meg til å la en snuse litt på meg. Var en kort hilsen, men det gjorde ikke vondt ;) Søt var den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok på en Phalene i helga ja! :D (var det deg de var med TineSimbaNana?) Loke blir helt henrykt når han ser sånne små så jeg vågde meg til å la en snuse litt på meg. Var en kort hilsen, men det gjorde ikke vondt ;) Søt var den..

du hadde ikke med deg loke når du hilste på hun :P

Også sa du at Nana var lik Missy i ansikte eller no :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja du hilste i hvertfall på loppa.. du sa noe med tør jeg å hilse på deg da eller no i den duren :D

Det er den phalenen jeg husker! Hadde jeg ikke Loke da? Dere satt ved LP ringen? Husker bestemt at Loke snuste en liten sånn i rumpa og prøvde å overfalle den. Jeg hadde buret rett ved siden av da..mulig jeg puttet han inn der på et eller annet tidspunkt.. (ja, jeg var edru ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den phalenen jeg husker! Hadde jeg ikke Loke da? Dere satt ved LP ringen? Husker bestemt at Loke snuste en liten sånn i rumpa og prøvde å overfalle den. Jeg hadde buret rett ved siden av da..mulig jeg puttet han inn der på et eller annet tidspunkt.. (ja, jeg var edru ;) )

Nope, loke var ikke med.. og detta var ute :P hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...