Gå til innhold
Hundesonen.no

Frustrert og vet ikke hva jeg skal gjøre.. Sånn halveis kastet ut.


tm100021

Recommended Posts

Uff da..... trist når det ender sånn :) Har sett sånt altfor ofte..... Snakk med legen din eller BUP. Deretter vil barneværnet følge deg opp. Det som Kristina sier er bare en myte. Er det noe blitseprat eller? :S Selvsagt har barneværnet gjort feil, men vi får aldri høre om det brae de gjør for det kan de ikke gå ut med! ikke si sånt før du vet HVA du/dere vet hva dere snakker om. Barneværnet er der for å hjelpe, men det lønner seg også ha en lege som sier at du burde få bo med hunden. Det lønner seg å ha flere gode støttespillere, og BUP/BUPA er godt å ha på sin side. PPT gjør ikke mye uten at de får beskjed av BUP/BUPA. Forklar for legen eller den personen som har med deg og gjøre, og fortell hvor mye hunden betyr for deg, og at det er en utrolig sunn interesse som er med på å forme deg på en positiv måte, og at hunden hjelper deg. Men husk at barnevernet ikke er noe dårlig. Viser man at man er voksen, og er flink til å fortelle hva man trenger er de ikke bestandig vanskelige å få hjelp av. Det lønner seg å ha dem som støttespillere, ikke fiender som kristina prøver å få dem frem som.

Lykke til! og hvis det er noe må du bare si ifra hvis du lurer på noe, så kanskje jeg har svar.

Du er en flott jente! Beundrer deg for at du er så flink med hunden din, og at du klarer å smile og være blid når du har det sånn som du har det. Stå på!!

WTF? Jeg sier det JEG har hørt, at enkelte kan syns de er litt masete og ikke hjelper like mye som det BUP/PPT gjør. Det er sikkert forskjellig fra sted til sted. Hvor kommer blitz inn i bildet? Og nei, jeg prøver IKKE å gjøre det til noe negativt/fiende opplegg.

Doh!? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda... Dette var ikke bra. Som andre her råder jeg deg til å gjøre hva du kan for å få frem til lege osv. at du trenger hunden din. Selv om du tar den med når du flytter så står den jo i dine foreldrene navn, og hvis de kan finne på noe som dette så kan de nok true med å selge hunden din selv om du ikke bor hjemme. Jeg vet ikke helt hva som kan gjøres, men det finnes sikkert en løsning. Det gjør det som regel.

Håper det går bra med dere, og vil bare si at du er utrolig sterk. Stå på! *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall veldig viktig at du har noen som du støtter deg i denne tiden hvor du prøver å finne ut av alt. Og at du har noen venninner som tar deg imot med åpne armer uansett når, og er villig til å la deg bo hos dem sammen med serchaj i noen dager, og støtte deg. Og som Tini sa, så er det viktig at du får frem at Serchaj er han som gjør det verdt å stå opp om morgenen, og holder livet gående - slik at de ikke skiller dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF? Jeg sier det JEG har hørt, at enkelte kan syns de er litt masete og ikke hjelper like mye som det BUP/PPT gjør. Det er sikkert forskjellig fra sted til sted. Hvor kommer blitz inn i bildet? Og nei, jeg prøver IKKE å gjøre det til noe negativt/fiende opplegg.

Doh!? :rolleyes:

Beklager den frekke kommentaren! Skjønner ikke hva jeg kan ha tenkt... Bare ble litt oppgitt med det med barnevernet.... Jeg har truffet så mange fantastiske mennesker i barneværnet, og jeg syns det er trist de har et sånt yrke... En av mine beste venner arbeider i barnevernet, og hun gjør en fantastisk jobb, og har bedret flere ungdommers tøffe hverdag. Men det var ekstremt teit av meg. Beklager så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serchaj står i mitt navn.. Men jeg er jo mindreårig :rolleyes: Bare til desember.

Jeg tror og håper virkelig du får ha Serchaj! Jeg tror han er en stor hjelp for deg, og en sunn interesse som hjelper deg gjennom den tøffe hverdagen. Jeg har jo sett dere to sammen :D og du er kjempeflink med ham! :D Han ser ut som en glad og fornøyd hund :) Snakk med BUPA. Kan ikke skjønne hvordan noen kan ta fra deg hunden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da så! Det er jo kjempegodt å høre. :) Da tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for når det gjelder hunden i allefall. Du er jo nesten 18, så det skal mye til for at noen kan "skille" deg og hunden. Mange flytter jo hjemmefra før fylte 18 år, men i din situasjon er det ekstra viktig å få hjelp og støtte, og å få i gang systemet sånn at du får penger og kan klare deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg..men når du skaffet deg den så viste vel moren din om at det kom en stor hund i huset??

Da kunne hun vel sagt at hun ikke ville ha en så stor hun i hus og få deg til å skaffe en mindre, hun kan ikke gå tilbake nå og si at den er for stor??

Syntes du er tøff som flytter, veldig synd at du ikke har hatt det bra hjemme, alle skulle ha rett til et godt og trygt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ting ordner seg for deg, tror nok at du kommer til en løsning jeg håper det hverfall ^_^ skal ikke være lett for deg nei har vel hatt det sånn jeg og da jeg ble trua med å bli kasta ut, tok tingene mine og for mamma ringte meg faktisk noe dager ettepå. For å få meg hjem for hun var så redd for meg :rolleyes:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting ekstra og legge til, bare husk at du har hele hundesonen i ryggen, og hvis vi kan hjelpe på noen måte, vil jeg tro at de aller fleste vil gjøre det så godt de kan! Møtte deg jo på leiren, og du er ei skikkelig morsom og glad jente!

You go girl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten 100% sikkert bestemt nå at jeg flytter inn hos guro og moren.. Moren hennes leter til og meg etter ny leilighet nå så jeg og Serchaj kan flytte inn hos dem, og hun prøver å ordne noe slik at jeg kan flytte ditt så fort som bare mulig.. (Hun vil helst at jeg skulle allerede vært der))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten 100% sikkert bestemt nå at jeg flytter inn hos guro og moren.. Moren hennes leter til og meg etter ny leilighet nå så jeg og Serchaj kan flytte inn hos dem, og hun prøver å ordne noe slik at jeg kan flytte ditt så fort som bare mulig.. (Hun vil helst at jeg skulle allerede vært der))

Kjempe bra! :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...