Gå til innhold
Hundesonen.no

hva får folk til å tro


Lazita

Recommended Posts

Kjøpt den til halv pris???

Tror jeg blir gal snart.

greit nokk når utlendinger ringer på valper og prøver å prute...det er jo en vanesak for dem å prute da(regner jeg med i hvertfall).

Men hun som ringte i går tok virkelig kaken altså.

snakket flytende norsk og hadde norskt navn.

og det første hun spør om er om vi har valpen enda... Ja svarer jeg, men jeg har flere som er innteresert i den.

også spør hun hva prisen er... jeg svarer 8000,-.

svaret fra henne ble det var dyrt... er det ikke normalt at når det er siste valpen så settes prisen ned?

;):P:P jeg bare svarer at Nei valpen er bare 10uker så prisen settes ikke ned, det er ikke noe i veien med han og egentlig så blir jo valpen dyrere og dyrere jo lengre den er hos oppdretter for vi får jo mere arbeid og utgifter på valpen.

Hun svarte. nei det blir for dyrt for meg og så trodde hun at når valpen var 10 uker så var det normalt å sette ned prisen, også bare la hun på. :D

Hadde valpen vært flere mndr eldre så hadde jeg vell satt prisen litt ned, men det er snakk om 2 uker fra normal leveringsklar valp og jeg har no aldri hørt om folk som setter ned prisen bare forde at valpene har vært 2 uker ekstra hos oppdretter.

tror jeg skal svare 8500-9000,- neste gang noen spør på prisen altså bare for å kunne sette ned prisen om de prøver å prute. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke ut som en aktuell valpekjøper i utgangspunktet når noe av det første hun spør om er prisen. Synes slett ikke 8000 er en høy pris for en 10 uker gammel valp - det er jo tross alt en investering for ca. 10 år fremover. Du finner sikkert en flott valpekjøper snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at dette er en spøk?

ironi kanskje?

Lazita; Ja, synes det er drøyt å kreve halv pris for en 10 uker gml valp. Mange mener og tror ofte at den siste valpen som er igjen, ofte er den "dårligste" valpen. -Det kan jo være derfor så mange pruter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ironi kanskje?

Lazita; Ja, synes det er drøyt å kreve halv pris for en 10 uker gml valp. Mange mener og tror ofte at den siste valpen som er igjen, ofte er den "dårligste" valpen. -Det kan jo være derfor så mange pruter..

ja det var IRONI det med prisen ja, men en blir jo litt oppgitt når folk skal prute på prisen, de blir jo tross alt dyrere jo lengre de er her og jeg får mere utgifter på dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha folks altså. Eg kjøpte gutten min når han var 13uker faktisk og tenkte aldri på å prute ned prisen på han. Betalte riktignok 8tusen og ikke 10tusen pga han hadde for store ører men det var faktisk oppdretter som gjorde. Han vokste seg fint i ørene sine da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000 for en valp i dag er ikke dyrt. Jeg synes faktisk det er billig! For nesten 8 år siden kjøpte vi boxeren vår, og da kostet han 8000 kr. Vi fikk penger tilbake da den ene testikkelen ikke kom ned, men 8000 var normalprisen. Nå koster en boxer mellom 10,000-12,000.

Noen folk, altså. Selvfølgelig må man spørre om pris når man skal kjøpe hund, men det er så absolutt ikke det første man spør om, etter min mening. Og valpeprisen er jo bare begynnelsen på en laaaang rekke utgifter. Leker, liggeplass, mat, skåler, godbiter, vaksine, forsikring, ormekur, andre vet-utgifter, osv. Hvis en valpekjøper synes det er for mye med 8000 for valpen, så lurer jeg på hva de ville gjort hvis hunden fikk en ufarlig sykdom som lett kunne fixes på, men som kom til å koste eier et par tusen. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "morsomme" er jo at de fleste oppdrettere jeg kjenner, og meg selv, faktisk ser til å bli sittende igjen med en av de beste valpene...

Dette i tilfelle man ikke får solgt den, så kan man jo beholde den en god stund, stille den og kanskje til og med bestemme seg for at den likevel skal bli hjemme - og da vil man jo ikke ha en av de "middelmådige" valpene, men en penere...

Så "oddsene" er faktisk være større for en "mere lovende" valp er større hvis den er igjen..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, det er ikke noe feil på valpen, vinkler og halefeste er helt topp ut i fra hva jeg kan se når han stiller seg opp (når han ser noe interesangt) begge testikklene har vært i pungen siden han var 7 uker, bittet er bra, ørene står perfekt og han ser ut til å kunne få veldig bra med pels.

Det eneste er at han er litt rød i øyekroken enda men det blir svakere og svakere for hver uke som går(hele snuten hans ble rød når han åpnet øynene) så det ser ut til at det forsvinner.

Så valpen er det ikke noe i veien med og gemyttet virker helt topp, vi hadde han med på tur i går med hundeklubben og han fantes ikke redd for noen av hundene(alt i fra Bullmastiff til Chihuahua).

Han synes bare at dette var gøy han og gikk å logret og hilste på alle som var med.

Så jeg ser ikke noe grunn til å sette han ned i pris i det heletatt selv(har ikke fått solgt han enda nei)

Det som jeg reagerte litt på er at de som bestilte han betalte jo depositum og hin dagen så ringte de og spurte om det var mulig å få depositummet tilbake?? mot at vi trakk fra det som vi hadde hatt i utgifter på at de avbestilte, hva kan jeg si jeg glemte jo å si at valpen ikke er solgt enda for jeg ble så paff, men hvis jeg skal trrekke fra utgiftene vi har hatt hittil så er det ikke mye igjen av det depositummet og hvis han ikke blir solgt snart så skal han jo vaksineres neste uke og da er depositummet oppbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...