Gå til innhold
Hundesonen.no

Løfte på benet

Line_

Recommended Posts

Når er det vanelig at hannhunden begynner å løfte på benet (er jo forskjellig fra hund til hund..)?

Felix er når snart 10 mnd, og har enda ikke begynt å løfte på benet, med MEG, det er det som er rart, han løfter ganske ofte på benet med Pappa og Mamma, men aldri med meg..?

EDIT: Denne skulle kanskje vært på spørsmål om hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kanskje han synns det er flaut? :P "jeg vill ikke at mamma får se tissen min!" kanskje du skal prøve å snu deg vekk når han tisser? :D

Fra spøk til alvor, har hørt om flere hunder som løfter på foten seinere til den personen de er mest med, enn andre familiemedlemmer, men hva som gjør det har jeg ikke peil på.. men det kommer nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig inviduelt fra hund til hund når de løfter benet.

Diego gjorde det når han var 3-4 mnd, mens Hamlet begynte ikke før han var over 1 år.

Cody begynte nettopp og han er 5 mnd.

Men hvorfor han ikke gjør det med deg, det vet jeg ikke.

Tror ikke du skal være bekymret. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merlin ser det an da, om han skal løfte på foten eller ikke. Somregel når det er en rask tissetur ut, så gidder han ikke å løfte på foten, og når vi tusler tur så løfter han foten.. ikke at han når så langt opp og det ser egentlig bare komisk ut når han vrir hele bakparten for å få litt høyde på tissingen sin.. Han er 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

som andre sier så er jo det veldig varierende!

Buster var nærmere 14 mnd, Birk begynte allerede 4, 5 mnd gml (etter å ha studert en orntli`tøff dalmis gutt!)

Begge guttene ventet lengre før de løftet på foten i hagen vs på tur.

Monica :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette en nok veldig individuelt, men også noe raseavhengig... Rasene er jo ulike i utviklingen og en valp trenger ganske god koordinasjon for å klare å løfte beinet.

Selv har jeg oppdrettet shibaer som har løftet beinet når de har vært 7 uker, noe en akitavalp ALDRI ville klart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...