Gå til innhold
Hundesonen.no

Tøybur

LiLi

Recommended Posts

Skrevet

Vet at "Kennel" har det. Jeg mener de har hjemmeside. Hvis du søker på "monsen sport" eller "Kennel" vil du finne det :) Så kan du jo spørre om de vet noen plasser du kan få tak i det :D De selger det her hvor jeg bor (Haugesund) :D

Skrevet

Kennel burene er fine, men kjempedyre.

Har sett på http://dyrehuset.no/

Pet soft crate - rød - str. S

Portable pet home - blå - str. S

Er de jeg har funnet hittil som er mest aktuelle.

Men aner ikke hvem jeg skal velge!

Hjelp?

Skrevet

Den her har jeg til Loke :

http://www.barehund.no/shopdisplayproducts...at=Lettvektsbur

Den er kanskje ikke billigst men har en bra kvalitet og gode løsninger.Jeg liker også fasongen.Har portable pet home til Jonas noe som fungerer greit for han fordi han er lengre enn han er høy.Loke er kvadratisk så den fasongen de har ville blitt feil til han.Dessuten er Cabana et penere bur :)

Skrevet

Den her har jeg til Loke :

http://www.barehund.no/shopdisplayproducts...at=Lettvektsbur

Den er kanskje ikke billigst men har en bra kvalitet og gode løsninger.Jeg liker også fasongen.Har portable pet home til Jonas noe som fungerer greit for han fordi han er lengre enn han er høy.Loke er kvadratisk så den fasongen de har ville blitt feil til han.Dessuten er Cabana et penere bur :D

Jøss, det var dyrt. De andre koster 300, så tror jeg dropper det ja :) hehe.. Skal prøve å komme meg til plantasjen og se på de der, koster bare 200, og da slipper jeg porto. Håper de er greie :D

Skrevet

Jøss, det var dyrt. De andre koster 300, så tror jeg dropper det ja :D hehe.. Skal prøve å komme meg til plantasjen og se på de der, koster bare 200, og da slipper jeg porto. Håper de er greie :P

Den størrelsen Loke måtte hatt på portable pethome var like dyr som Cabana sin..Og orasnje :D

Kvaliteten blir litt viktigere når du har en stor vilter hund enn en liten en.Litt mer tyngde bak krafsinga.. :)

Skrevet

Den størrelsen Loke måtte hatt på portable pethome var like dyr som Cabana sin..Og orasnje :D

Kvaliteten blir litt viktigere når du har en stor vilter hund enn en liten en.Litt mer tyngde bak krafsinga.. :)

Ja, det er sant. Min driver ikke med slikt hærverk hun :D Hehe..

Skrevet

Kennel burene er fine, men kjempedyre.

Har sett på http://dyrehuset.no/

Pet soft crate - rød - str. S

Portable pet home - blå - str. S

Er de jeg har funnet hittil som er mest aktuelle.

Men aner ikke hvem jeg skal velge!

Hjelp?

Noen som aner noe om disse? Hvem burde jeg velge?

Skrevet

Jeg har ikke sett pet soft før, men jeg har Portable pet home selv og er veldig fornøyd med det iallefall.

Men de ser jo ganske like ut? Det er ikke stenger som man må sette sammen i pet soft nei?

Skrevet

Nå har jeg vært på Plantasjen å kjøpt bur til 200 :lol: Kjempefornøyd jeg. Trooor kanskje ikke det er sånn super solid, men er ikke så farlig, for hun er ingen utbryterkonge uansett :D

Skrevet

Jeg sjekket nøye mange ulike stoffbur før jeg valgte cabana. Valgte det fordi det var det som virket mest solid. Synes det er viktigere at der er solid enn at det er billig.

Skrevet

Nå har jeg vært på Plantasjen å kjøpt bur til 200 :icon_redface: Kjempefornøyd jeg. Trooor kanskje ikke det er sånn super solid, men er ikke så farlig, for hun er ingen utbryterkonge uansett :lol:

Hvilken Plantasjen hadde det? Jeg vil og ha! Hadde de flere str.?

Skrevet

Du får det du betaler for. Jeg har prøvd flere av de "billige" variantene, men endte opp med Portable Pet Home som jeg nå har hatt et par år. Den står i stua (ganske pen forresten) og blir brukt hver dag. Har den med på utstillinger, hytteturer og liknende og den er ikke slitt en gang!

Søk på www.google.no etter portable pet home og du får opp flere steder som selger den.

Du får den her også http://www.hundeutstyr.no

Skrevet

Hvilken Plantasjen hadde det? Jeg vil og ha! Hadde de flere str.?

De har det både på Tiller og den andre :thumbs: Flere størrelser ja, de større er litt dyrere naturligvis.

Nå trenger ikke jeg så fryktelig bra kvalitet da, men skjønner at det blir annerledes med utbryterkonger/gravere eller bare gedigne voffser :)

Skrevet

Nå har jeg vært på Plantasjen å kjøpt bur til 200 :P Kjempefornøyd jeg. Trooor kanskje ikke det er sånn super solid, men er ikke så farlig, for hun er ingen utbryterkonge uansett :P

Skulle akkurat til å skrive det jeg også. Kjempe billig. Jeg kjøpte til en venninne. Hun har malle, det buret er jo stort, og kostet bare 300 kr!

De har også veske bur :D

Løp og kjøp :P

Skrevet

Vi kjøpte et Kennel bur før vi reiste på utstillingen i Ølen og når vi var i dyrebutikken så var faktisk de derre porteble pet hom burene dyrerer en Kennel burene så da tok vi heller Kennel bur, også var det en liten forde med dem som ikke porteble pet hom har da, det var åpning i toppen så jeg kunne løftet hundene ut av etterhvert som jeg ville ha en hund frem til å gjøre klar til utstillingen og det vi kjøpte var det plass til to japanere i så det var akkurat stort nokk for mitt bruk, så får vi se om vi kommer til å kjøpe noe slikt til Aiwa også så vi har noe til henne også når vi skal stille henne.

Skrevet

Vi kjøpte et Kennel bur før vi reiste på utstillingen i Ølen og når vi var i dyrebutikken så var faktisk de derre porteble pet hom burene dyrerer en Kennel burene så da tok vi heller Kennel bur, også var det en liten forde med dem som ikke porteble pet hom har da, det var åpning i toppen så jeg kunne løftet hundene ut av etterhvert som jeg ville ha en hund frem til å gjøre klar til utstillingen og det vi kjøpte var det plass til to japanere i så det var akkurat stort nokk for mitt bruk, så får vi se om vi kommer til å kjøpe noe slikt til Aiwa også så vi har noe til henne også når vi skal stille henne.

'

Det var det også på plantasjen-burene, kjempekjekt :) De har veldig lik utforming som Kennel-burene, men myyye billigere (og sikkert ikke like solide)... :)

Skrevet

Portable pet home str. XL koster 599 kr der, koster mye mer på andre steder. Stemmer dette? :)

Hvor da? På dyrehuset mener du? Ja, det er dritbillig der!

Skrevet

Nå har jeg vært på Plantasjen å kjøpt bur til 200 :P Kjempefornøyd jeg. Trooor kanskje ikke det er sånn super solid, men er ikke så farlig, for hun er ingen utbryterkonge uansett :P

Nå har jeg vært og kjøpt også :P Synes virkkelig de virka helt greie, og passe solid for en sheltie :P

Og 250 kr! DET kan jeg leve med :P

Skrevet

utrolig billige portable pet homes de hadde. Har sett de som finnes på plantasjen, og de ser helt greie ut synes jeg. Artig at plantasjen har fått inn noe hundeting til en billig penge. Mine elsket de posene de har med ulike leker. Også så mye billigere enn i dyrebutikker for de lekene. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...