Gå til innhold
Hundesonen.no

Pent, hundevennlig gjerde?


Kristina
 Share

Recommended Posts

Hei dere.

Vi ønsker i sommer å gjerde inn hagen, og i forbindelse med det trenger jeg litt inspirasjon. Det finnes så mye alternativer der ute, at jeg har gått meg vill i jungelen.

Bor på landet og skal gjerde inn ca 1,5 mål tomt. Har noen få naboer og ønsker et eh. diskret (?) gjerde, som ikke gir inntrykk av at de nye gærne hundenaboene burer seg inne. Det må alikevel være litt høyt ettersom vi har spretne hunder (min. 1,2 m)  - så spørsmålet mitt er jo hvorvidt det går an å gjerde inn hagen på en pen måte. :icon_confused:

Finnes det et gjerde som både er 

-pent

-vedlikeholdsfritt/ lettstelt

-1,2-1,5 høyt

-forholdsvis rimelig

-hindrer delvis for innsyn

Jeg tenker at et type metallgjerde/gittergjerde ikke er så aktuelt da jeg ikke synes det er så pent, pluss at jeg ønsker noe mer skjermet. Det kunne muligens vært et alternativ dersom vi hadde plantet en hekk e.l, men jeg har ikke spesielt grønne fingre, så den må isåfall klare seg for det meste selv. 

Har dere noen ideer eller inspirasjon? :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de gjerdene som er satt opp langs E18 noen steder er rett ok :) Pil?   Ellers kan man snekre selv , det kan bli ganske ok med sånne endebord , hva det nå heter - liggende og på sikt plante hekk utenfor kanskje?  Her ble det snekret selv mye høyere , kom på ca 500 kr pr meter gjerde.thumb.jpg.82225987dd771e1b120b6af3289006b1.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...