Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Elghundtispa i hus har valgt å legge løpetidene sine på veldig feile tidspunkt. Ho har ganske nøyaktig 6 mnd. mellom kvar, noko som atter ein gong vil føre til at neste løpetid mest sansynleg vil havne i begynnelsen av jakta igjen. Noko som igjen kan føre til at ho nok ein gong ikkje får blitt med på elgjakta. 

Så er det nokon som har erfaring med å utsette den?
Og erfaring med å bruke galastop for å utsette løpetida?
Og korleis blir evt. løpetidssyklusen om den blir utsatt ein gong?

Skrevet

Jeg har ikke prøvd enda, starter med Galastop rundt 1. mai for å prøve ikke spolere EM . For å fremskynde, ikke utsette . Skal du utsette må du sprøyte masse og det er 6 mnd karenstid fra effekten er ute . Galastop skal være uten bivirkninger

Skrevet
2 timer siden, yurij skrev:

Jeg har ikke prøvd enda, starter med Galastop rundt 1. mai for å prøve ikke spolere EM . For å fremskynde, ikke utsette . Skal du utsette må du sprøyte masse og det er 6 mnd karenstid fra effekten er ute . Galastop skal være uten bivirkninger

Spelar i grunn ingen rolle om vi framskyndar eller utsetter, så lenge den blir flytta på for ikkje å spolere jakta enda ein gong :P Men det er ingen kreftfare ved bruk av Galastop?

Skrevet
6 timer siden, Bellare skrev:

Spelar i grunn ingen rolle om vi framskyndar eller utsetter, så lenge den blir flytta på for ikkje å spolere jakta enda ein gong :P Men det er ingen kreftfare ved bruk av Galastop?

Det skal ikke ha bivirkninger nei. Veterinæren min sa at man gir en kort periode og gjør et opphold , så pleier løpetiden komme ganske kjapt sa hun. 30 dagers karenstid

Skrevet
12 timer siden, yurij skrev:

Det skal ikke ha bivirkninger nei. Veterinæren min sa at man gir en kort periode og gjør et opphold , så pleier løpetiden komme ganske kjapt sa hun. 30 dagers karenstid

En venninne av meg utsatte løpetiden i fjor sommer og hun venter ennå på løpetid etter den ... 

Skrevet
Akkurat nå, Margrete skrev:

En venninne av meg utsatte løpetiden i fjor sommer og hun venter ennå på løpetid etter den ... 

Med Galastop fremskyndes den. Altså man gir Galastop for å få den igang . 

• Like 1
Skrevet
På 18.3.2018 at 8:04 PM, yurij skrev:

Med Galastop fremskyndes den. Altså man gir Galastop for å få den igang . 

Det skal jeg si i fra til henne om :)