-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.
-
Nye innlegg
-
I min siste NW1-konkurranse var det mange gjenstander i rommet, på gulvet. Og for at hunden min skulle kun søke på gjenstandene og ikke søke langs veggen i det hele tatt, så beholdt jeg båndet på. Da han skulle begynne søket ville han mot veggen, men jeg stoppet og fikk han i søk på gjenstand. Etter det fulgte jeg han bare fra gjenstand til gjenstand. Gikk fint det - Fikk best tid. Flere gikk ut på tid fordi hundene endte med å søke langs veggene istedenfor på gjenstandene.
-
By Wilhelmina · Posted
Vi har altså fått en helt merkelig utfordring i søkstreningen... Frøkna har plutselig bestemt seg for at i romsøk er det KUN gjenstander plassert langs veggene som er en del av søket 😅 Gjenstander plassert midt på gulvet ignorerer hun totalt. Har prøvd de siste par treningene å kun ha funn i gjenstander på gulvet, men hun leter jo ikke der engang 😅 What to do -
Takk for tips. Jeg bruker trekksele når jeg er ute og går, men de andre øvelsen ska jeg prøve.
-
Søksøvelser, alt fra å gjemme godbiter rundt om i stua, pakke de inn i doruller eller melkekartonger, lære inn søksmarkering, gjenkjenning av ulike lukter osv. er god hodetrim. Triksetrening. Du kan også øke belastningen på tur med kløv eller trekk, enten trekke kjetting eller f.eks. akebrett med vekt på osv. Og så skal det vel mye til for at det blir for kaldt for en husky å gå tur, så det er vel bare å kle på seg nok.
-
-
Nylig opprettede emner